تاریخ : 16 مارس 2016 - 9:24 - شناسه خبر : 10041 ایران و جهان

كمپين همكاري مردمي براي كاهش تصادفات رانندگي در نوروز ٩٥

شما به “منطقه ۶۲-۳۰” وارد شده اید، خطر در کمین است!

خط ممتد وسط جاده را جدی بگیرید و بدانید که این خط را بعد از کارشناسی دقیق جاده، به صورت ممتد رسم کرده اند. خط ممتد وسط جاده یعنی این که به دلیل پیچ یا سربالایی جاده، دید شما محدود است و هر لحظه امکان دارد خودرویی که از روبرو می آید مقابل تان ظاهر شود و تصادف رخ دهد.

“داریم می رسیم” ؛ این آخرین جمله بسیاری از کسانی است که حالا دیگر بین ما نیستند! آمارها نشان می دهد ۶۲ درصد تصادفات جاده ای، در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد. علت ها نیز مشخص هستند:

– راننده ها مسیر طولانی را طی کرده اند و خسته اند و تمرکزشان کم شده است.
– رانندگانی که خوابشان می آید، می گویند این چند کیلومتر را بروم و بعد استراحت کنم.
– بیشترین حجم ترددها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها جریان دارد.

بنابر این وقتی به محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها می رسید – چه شهرهای بین راهی و چه شهر مقصد – منطقاً باید احساس خطر بیشتری کنید چرا که در “منطقه ۶۲-۳۰” رانندگی می کنید؛ ۳۰ کیلومتری که ۶۲ درصد تصادفات و مرگ ها در آن رخ می دهد.

در محدوده ۳۰ کلیومتری شهرها، با احتیاط بیشتر و سرعت کمتری برانید. اگر هم همراه راننده هستید، حواس تان به راننده باشد که خوابش نبرد.

محدوده ۳۰ کیلومتری شهر ها ۶۲ درصد از تصادفات جاده ای را رقم می زد

مطالب آموزشی

سرعت غیر مجاز عامل ۴۵ درصد تصادفات و واژگونی ها

در نوروز ۹۴ تخطی از سرعت مجاز باعث رقم زدن ۴۵ درصد از تصادفات و واژگونی شد و لذا در نوروز ۹۵ پلیس برخورد جدی با رانندگانی که از سرعت مجاز تخطی کنند خواهد داشت.
سرعت غیر مجاز باعث می شود تا زمان عکس العمل راننده به یک حادثه کاهش یافته و در نتیجه شدت تصادف بالا برود و که این موضوع افزایش تلفات را در پی خواهد داشت.

یک نکته ساده و حیاتی: خط ممتد وسط جاده علت دارد؛ آن را جدی بگیرید

سبقت غیر مجاز یکی از تخلفات حادثه ساز  است که به علت درگیر شدن ۲ خودرو به صورت رخ به رخ شدت تصادف را بسیار بالا می برد. ۱۸ درصد کسانی که در نوروز ۹۴ کشته شدند، به دلیل سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ در بین ما نیستند.

خط ممتد وسط جاده را جدی بگیرید و بدانید که این خط را بعد از کارشناسی دقیق جاده، به صورت ممتد رسم کرده اند. خط ممتد وسط جاده یعنی این که به دلیل پیچ یا سربالایی جاده، دید شما محدود است و هر لحظه امکان دارد خودرویی که از روبرو می آید مقابل تان ظاهر شود و تصادف رخ به رخ و مرگبار اتفاق بیفتد.
خط ممتد وسط جاده را خیلی خیلی خیلی جدی بگیرید و به خاطر یک سبقت، خود، همراهان و دیگران را به کشتن ندهید.

عکس ( دریافتی از پلیس راه)
مطالب آموزشی

به گفته فرمانده پلیس راه کشور در طرح ویژه نوروزی با تخلفات حادثه ساز برخورد جدی خواهد شد  به طوریکه علاوه بر اعمال قانون خودروی فرد متخلف در کنار پاسگاه توقف خواهد شد.

 

توقیف ۷۲ ساعته خودرو در کنار پاسگاه ها
مطالب آموزشی

مطالب آموزشی

نمونه ای از تصادف به علت تخطی از سرعت مجاز
متاسفانه سرنشینان این خودرو در این تصادف جان خود را از دست دادند
عکس ( دریافتی از پلیس راه)
مطالب آموزشی

ارسال نظر