تاریخ : 16 می 2015 - 19:32 - شناسه خبر : 1011 یادداشت

بد حجابی ،سرطان اجتماعی

فریاد

لباس پرچم تن آدمی است و در حقیقت، فرد با لباس خود به دیگران می فهماند که متعلق به کدام جامعه،کدام فرهنگ، کدام باور و کدام مذهب است پیش از آن که کلامی سخن گفته بگوید.

یکی از مخاطبین صدای میبد تحت عنوان فریاد، مطلبی را در مورد حجاب برایمان ارسال کرده که صدای میبد آن را نشر داده است.

حجاب و پوشش شأنی از شئون انسانی است که به اندازه تاریخ بشر و جغرافیای امروزین فرهنگ گسترش دارد و از دیدگاه های مختلفی از قبیل اخلاق، اقتصاد، جامعه شناسی، مذهب، تاریخ و… می تواند مورد مطالعه قرار گیرد. از مجموع تحقیقاتی که در خصوص حجاب و پوشش صورت گرفته مشخص می شود حجاب حداقل سه نیاز از آدمی را برطرف می سازد:

الف)حفظ فیزیکی انسان از شرایط جوی

ب)حفظ اخلاقی انسان از جهت حیاء و شرم

ج)حفظ آراستگی انسان از جهت وقار و زیبایی

پس در یک کلام می توان گفت: حجاب عامل حفظ عفت و زیبایی است.

در جامعه نوع و کیفیت لباس زنان و مردان علاوه بر آنکه تابع شرایط افتصادی و اجتماعی است تقریبا تابع جهان بینی و ارزش های فرهنگی حاکم برآن جامعه  نیز هست.

لباس پرچم تن آدمی است و در حقیقت، فرد با لباس خود به دیگران می فهماند که متعلق به کدام جامعه،کدام فرهنگ، کدام باور و کدام مذهب است پیش از آن که کلامی سخن گفته بگوید.

واقعیت آن است که فرهنگ امروزین غرب یا بهتر بگویم فرهنگ غرب بعد از رنسانس، نگاهی کاملا مادی و دنیوی به بشر و انسان داشته و انسان امروزین غربی، انسانی به دور از معنویت و افکار الهی بوده و عملاً قیمت و ارزش او به اندازه فیزیک تن اوست.

از نگاه غرب، امروزه برهنگی ارزش و پوشش ضد ارزش است.

امروزه قیمت افراد به ظاهر آنها سنجیده می شود لذا آرایش ظاهربخشی از ارزش انسان غربی است.

امروزه پوشش غربی برای افراد خانه دوم نیست بلکه پوست دوم است، یعنی لباس او باید چسبان، کوتاه، تنگ و در یک کلام آشکار کننده فیزیک تن او باشد.

آنچه امروز در جامعه دینی خود مشاهده می کنیم تابلوی بی رمق از این تفکر پوسیده است که در حال قوام گرفتن و پررنگ شدن است.

امروز بی حجابی و بد حجابی دو آفتی است که نسل جوان ما را تحریک و تهدید می کند چرا که این تهدید بر خاسته از نگرش های غلط و سهل انگارانه در حوزه فرهنگ و متاثر از تبلیغات مسموم رسانه های مخفی و زیرزمینی است که روز به روز در حال افزایش است.

حمله همه جانبه غرب در عرصه فرهنگ و تارومار ارزشهای فرهنگی با ابزارهای نوین رسانه ای مانند اینترنت، ماهواره، شبکه های اجتماعی …. امری غیرقابل انکار و توجیه است.

متاسفانه در این کار و زار کثیف غربی، بیان نظرات مسموم و متعفن از سوی شخصیت های موجه سیاسی و فرهنگی داغ دیگری است که تحمل آن در جامعه اسلامی سخت تر می شود. اگر امروز نگاهی به اطراف خود در جامعه بیندازیم به راحتی می توانیم رشد قارچ گونه این نگرش ها را ملاحظه کنیم .

دخترانی که با آرایش های تند و غلیظ و پوشش های سبک و خزنده، چهره معنوی شهر را مخدوش می کنند و پسرانی که با جولان نمایی و یارکشی از میان این چهرهای بزک کرده در رقابت با دوستان خود هستند.

در این آشفته بازار حیا و غیرت، جای یک سوال خالی است و اینکه ما یا بهتر بگوئیم مسئولین ما چه کرده اند که امروز باید شاهد چنین صحنه هایی باشیم؟ براستی اگر این سرطان اجتماعی به موقع درمان نگردد و این تومور سرطانی از جایگاه خود برداشته نشود باید منتظر چه روزی باشیم؟ اگر این سرطان در حالت خوش خیم درمان نشود آیا می توان در وضعیت بد خیم آن را درمان کرد؟ نسخه شیمی درمانی ما در این تهدید اجتماعی چیست؟ متخصصان این سرطان اجتماعی چه کسانی هستند؟ نباشد و نیاید روزی که شاهد آن باشیم که جامعه اسلامی با این سرطان به حالت کوما برود و دیگر هرچه درمان می کنیم فایده ای نداشته باشد!

نیاید روزی که امنیت از دایره اخلاق و معنویت خارج شود!

نیاید روزی که غیرت از جامعه ما رخت بر بندد و بی غیرتان بر ما حاکم شوند!

نیاید روزی که قلب امام زمانمان از غیرت ما خون باشد!

نیاید روزی که شرمنده شهدا باشیم و در کلاس غیرتمندی مردود شویم!

یادمان باشد که عفت زنان حاصل غیرت مردان است!

یادمان باشد که غیرتمان را به ثمن نجس نفروشیم!

یادمان باشد که در بازار مکاره دنیا، بی حیایی پرسودترین کالاست که خریدار آن خود شیطان است!

به امید روزی که…

لطفا نظرات خود را در خصوص حضور زنان بد حجاب در خیابان، مغازه ها و فروشگاه ها و بیمارستان میبد عزیز مان بیان نمائید.

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. با سلام و عرض ادب
    سال ۹۳ در همین روزها بود که دو مطلب هرچند ناقص برای بحث حجاب در میبد نوشته بودم، بی مناسبت نیست که لینک ها رو برای مطالعه همین جا بذارم:
    مطلب اول:
    http://hekmatema.blog.ir/post/33

    مطلب دوم:
    http://hekmatema.blog.ir/post/34

  2. با سلام
    حجاب
    حجاب
    مسئولین با مردم و جوانان میبد به وضع حجاب رسیدگی کنید داره داغون میشه 🙁

  3. با سلام.بنده هم با فریاد هم فریاد میشوم که ای کاش غیرت مردان ما زنده میشد و به زنان اجازه نمیدادنند که با این وضع در میبد وکل استان یزد خودنمایی کنند.
    امام حسین برای امربه معروف و تهی از منکر به شهادت رسید و خانواده اش به اسارت رفتند ما که خود را امام حسینی میدانیم باید با این پدیده شوم بدحجابی برخورد مناسب انجام دهیم.اگر بنده به این زنان تذکر زبانی بدهم و شما مردم با غیرت میبد هم هر کدام تذکر بدهیم آنها میفهمند که در میبد اگر میخواهند زندگی کنند باید به فرهنگ اصیل و دینی مردم شهید پرور میبد احترام بگذارند و با حجاب برتر میبد یعنی چادر در میبد تردد کنند.
    ای کاش بعضی از کسبه های محترم میبد در برخورد با زنان بد حجاب رفتاری مناسب تر نشان میدادند و برعکس آنها رابیشتر تحویل نمیگرفتند.
    وقتی به بیمارستان میبد مراجعه کنید آن زنان بد حجاب را میبینید که چگونه بی پروا با پوششی افتضاح در آنجا جولان میدهند و هیچ کس با آنها برخورد لازم را نمکند.
    شاهد خیزش نرم این زنان بسیار بد پوش در میبد هستیم که اهل میبد نیستند و یا مهمان هستند و یا ازمهاجران به شهرمان که کوچکترین احترامی برای آداب و فرهنگ میبد قائل نیستندو حتی بدتر از آن که توهین هم میکنند و ما و زنان مارا “امل”یا”عقب مانده”خطاب میکنند.
    آن مردمسلمانی که به زن خود اجازه میدهد انگونه آرایش کند و با پوشش داخل منزل به خیابان بیاید مرد با غیرت نیست و به او در اصطلاح میگویند “دیوث”.
    مهاجرانی که به میبد آمده اندخوش آمدند ولی باید به فرهنگ ما احترام بگذارند و خودشان را با فرهنگ با حجابی و اسلامی میبد هماهنگ کنند.
    در آخر فریاد و فریاد از این همه بد حجابی زنان و بی غیرتی مردان….

  4. باسلام شهریزد در مومن بودن زبان زد خاص وعام بود والان طوری شده که شاید میتوان گفت ازنظربدحجابی خیلی فزونی داشته وازمسولین درخواست میشود که فرهنگ سازی لازم را انجام دهند باتشکر

  5. مردي كه اجازه ميدهد همسرش با لباس هاي نامناسب و آرايش هاي افتضاح درخيابان ها حضورپيدا كند مرد بي غيرت است

  6. ی پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر بپوشند؛

    این مناسب تر است تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند و خدا آمرزنده و مهربان است…

  7. واقعا عنوانی به اسم فریاد برازنده این مطلب است
    من معتقدم نصف بیشتر این بدحجابی ها مربوط به مهاجرت افراد غیر بومی به استان و همچنین شهر میبد است که موجب چنین وضعی در این شهر شده
    درصدی هم مربوط به خودمان است که نسبت به زنان در مورد حجاب بی توجهی میکنیم و آنها را به حال خود وا میگذاریم
    درصد دیگری هم مربوط فرهنگسازی جامعه است که مسئولان به نظر شخصی بنده خیلی در آن ضعیف هستند
    .
    .
    .
    امیدوارم که بتوانیم برای این درد جامعه الآن راه علاجی پیدا کنیم

    و من الله التوفیق…

  8. سلام پوشش زنان ميبدي الحمد الله خوب است و فقط بعضي از زنان كه تحت تاثير ماهواره ها و سايت هاي …..قرار گرفته اند چادر را رها كرده اند
    لطفا به مسولين قلم چي در ميبد كه جوانان با استعداد ما به آنجا مراجعه ميكنند تذكر داده شود كه از حجاب بهتري استفاده كنند.
    به حدي آرايش كرده درآن موسسه حضور پيدا مكنند كه در شب عروسي عروس خانم اينگونه آرايش نمي كند
    در دبيرستانهاي دخترانه بايد اساتيد با پوشش سنگين و اسلامي حاضر شوند تا الگوي خوبي براي دانش آموزان باشند و به آنها علت استفاده زنان مسلمان را از جادر بيان كنند تا به سادگي چادر را از سر برندارند و گوهرخود را در معرض تماشاي نامحرمان قرار ندهند و به گفته خداوند در قران مانند زنان جاهليت درجامعه نيايندو آرايش نكنند

  9. مطلبتون خوب هست ولی کی می خوایین با بدحجابی مقابله بکنید به نظر شما دیگه دیر نسیت و باید وارد گود شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. احسنت……….

  11. دیگه باید عملی وارد شد

  12. خوب بود
    واقعا درد حجاب درد حال حاضر جامعه هست

ارسال نظر