تاریخ : 28 مارس 2016 - 21:18 - شناسه خبر : 10535 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

فرماندارمیبد:

آثار تاریخی و فرهنگی سند هویت ماست

فرماندارمیبد گفت: آثار تاریخی و فرهنگی، ریشه عمیقی در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، هرسال در ایام تعطیلات عید نوروز برای معرفی و ارزش نهادن به آثار تاریخی و فرهنگی و معرفی هرچه بهتر این ظرفیت‌ها یک روز از این ایام به‌عنوان، روز میبد نام‌گذاری می‌شود.

امسال هم به همین بهانه فرماندارمیبد، معاونین صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان و جمعی از مسئولین شهرستان دورهم جمع شدند و مراسمی را در مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی برگزار کردند.

فرماندارمیبد در این مراسم با تبریک سال نو به معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی میبد پرداخت و گفت: شهرستان میبد ریشه عمیقی در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی دارد.

حسین فلاح گفت: بناهای تاریخی و صنایع‌دستی سنتی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی همه سند مهم اصالت و هویت ما در تاریخ این خطه از ایران اسلامی است.

وی افزود: امروز این تاریخ و فرهنگ بلندبالای شهرستان میبد، گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به سمت کویر مرکزی ایران کشانده است تا علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد پویا، نمادی برای معرفی این فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به همه جهانیان باشد.

فرماندارمیبد تصریح کرد: بنابراین باید امروز علاوه بر بهره‌گیری از این میراث ارزشمند تاریخی در توسعه صنعت گردشگری با تمام وجود و با احیاء و بازسازی از آن صیانت کنیم.

در حاشیه این مراسم موزه سنگ میبد در مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی افتتاح شد.

در این موزه بیش از یک‌صد نوع سازه‌های سنگی یکی از هنرمندان که به اشکال مختلف و گونه‌های حیوانی شباهت دارد به نمایش گذاشته‌شده است.

فرماندارمیبد در مراسم افتتاح این نمایشگاه بر آموزش نسل نوجوان به این هنر جدید سنگ سازه تأکید کرد.

اجرای ورزش زورخانه، مسابقه و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

روز میبد (1).JPG روز میبد (2).JPG روز میبد (5).JPG روز میبد (9).JPG

اخبار مرتبط

ارسال نظر