تاریخ : 30 مارس 2016 - 9:07 - شناسه خبر : 10564 اخبار استان

راشد یزدی:

دهم فروردین، قیام سرنوشت ساز مردم استان یزد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دهم فروردین، روز قیام سرنوشت ساز و ثمر بخش مردم یزد علیه رژیم ستم شاهی و یک نقطه عطف در تاریخ این استان محسوب می شود.

حجت الاسلام کاظم راشد یزدی در مراسم بزرگداشت ۱۰ و ۱۲ فروردین در مسجد حظیره یزد به اهمیت حضور در عرصه های مختلف نظام و انقلاب اشاره و تصریح کرد: برای تداوم و پویایی انقلاب باید شخصیت ها و نهادهای گوناگون روحیه انقلابی داشته باشند و آن را حفظ کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در این روز مردم قهرمان و ولایتمدار یزد اوج ولایتمداری و بصیرت خود را در لبیک به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی و خدمت به اهداف عالیه انقلاب اسلامی به خوبی نشان دادند .
وی اظهار داشت: باید همواره اهداف و ارزش های قیام مهم دهم فروردین مردم یزد و همچنین یوم الله ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده بماند .
راشد یزدی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای قیام دهم فروردین یزد افزود: باید یاد و خاطره شهدا همواره زنده بماند که تحقق اهداف آنها یک وظیفه است .
وی وجود اختلاف سلیقه برای شکوفایی استعدادها و رشد جامعه را مفید و موثر ارزیابی کرد و گفت: هرگونه اختلاف ناشی از هوای نفس و کینه های شیطانی موجب آسیب رسیدن به جامعه اسلامی خواهد شد.
مدرس دانشگاه با تاکید بر اعتصام به حبل الهی و اتحاد میان نیروهای انقلاب تصیح کرد: همان گونه که آرمان های انقلاب و منویات رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی، تنها در سایه وحدت و یکپارچگی محقق شده و خواهند شد در صورت غفلت و شکاف میان نیروهای انقلاب هم سناریوی نفوذ دشمنان آسانتر به وقوع خواهد پیوست.
راشد یزدی به نقش بسیار مهم شهید محراب آیت الله صدوقی در راهبری مبارزات مردم استان یزد اشاره و تاکید کرد: انقلاب اسلامی حاصل ایثارگری های فراوان و خون های مطهر شهدای گرانقدری است که بسیاری از آن ها در سنین نوجوانی به سر می بردند.
وی گفت: باید با تمام توان در میدان حراست از انقلاب و آرمان های شهدا حاضر باشیم و قدردان رهبر عظیم الشان و ملت مسلمان باشیم.

به گزارش ایرنا، مردم استان یزد در دهم فروردین ۱۳۵۷ علیه رژیم ستم شاهی قیام کردند و شهیدان محمدرضا نامدار، علی اصغر شهریارمرادی، حسین پارساییان و محمد مهدی قدکفروشان را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند .
استان یزد با یک میلیون و ۷۰هزار نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

ارسال نظر