تاریخ : 30 مارس 2016 - 18:03 - شناسه خبر : 10591 اسلایدشو، ایران و جهان

مقام معظم رهبری: اینکه بگویند “فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست” یا ناآگاهی است یا خیانت

اگر نظام اسلامی دنبال فناوری و مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد مقابل هر کشور فزرتی که تهدید کند باید عقب‌نشینی کند.

آیت الله خامنه ای از گفتن اینکه “فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست” به شدت انتقاد کردند.

مقام معظم رهبری این انتقاد ار در دیدار صبح امروز جمعی از مداحان در حسینیه امام خمینی در تهران مطرح کردند.

به گزارش عصرایران، مهمترین بخش های منتشر شده از سخنرانی آیت الله خامنه ای به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری به این شرح است:

– اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست، این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است

–   این حرف‌ها  شبیه حرف‌های برخی اعضای دولت موقت است که اوایل انقلاب می‌گفتند جنگنده‌های اف-۱۴ را که خریده‌ایم به آمریکا پس بدهیم، به دردمان نمی‌خورد! در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.

– اگر نظام اسلامی دنبال فناوری و مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد مقابل هر کشور فزرتی که تهدید کند باید عقب‌نشینی کند.

– دشمن دارد علیه باور به اسلام، باور به کارآمدی نظام اسلامی و باور به امکان تداوم نظام اسلامی کار می‌کند

– اینکه مداحان برای مدافعان حرم می‌خوانند بسیار با ارزش است؛ در این شکی نیست/ در کنار این، یک کار مهم‌تری هست و آن تقویت باورهای جوانان است.

–  جمهوری اسلامی باید از همه ابزارها استفاده کند. بنده مخالف نیستم با گفتگوی سیاسی، البته نه با همه. در سطح مسائل جهانی با گفتگوی سیاسی موافقم

– امروز هم روزگار موشک است و هم مذاکره.

–  در مذاکره هم باید قوی بود.

– جوری باید مذاکره کرد که سرمان کلاه نرود؛ اینکه ما مذاکره کنیم، روی کاغذ بنویسیم ولی تحریم‌ها برطرف نمی‌شود و تجارت راه نمی‌افتد، معلوم می‌شود اشکالی هست؛ در آنجا هم باید خود را قوی کنیم.

– در روزگار پیچیده‌ی امروز و فردا، باید از همه‌ی ابزارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی، برای تقویت جایگاه ایران استفاده کنیم.

– طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفت‌وگو مخالفیم، ما می‌گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

مقام معظم رهبری: اینکه بگویند

 متن کامل خبر

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) در سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها در دیدار جمعی از مداحان و ذاکران، بیان مباحث کاربردی از زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام را موجب عمق‌یابی و تأثیرگذاری بیشتر مداحی‌ها خواندند و با اشاره به استفاده‌ی مستمر دشمنان از همه‌ی ابزارها برای مقابله با ملت ایران و نظام اسلامی تأکید کردند: در روزگار پیچیده‌ی امروز و فردا، باید از همه‌ی ابزارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی، برای تقویت جایگاه ایران استفاده کنیم.

ایشان با تبریک عید ولادت حضرت صدیقه‌ی کبری سلام‌الله‌علیها، مداحی و ذاکری اهل‌بیت را، افتخار خواندند و افزودند: پدیده‌ی مداحی و نغمه‌سرایی به این عمومیت و عمق معانی، از اختصاصات جامعه‌ی شیعی است و جا دارد دانشجویان و پژوهشگران درباره‌ی راه‌های علمی گسترش و عمق‌یابی این پدیده کار کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فهم و بیان مقام با عظمت و نورانی حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها را واقعاً ناممکن خواندند و افزودند: با وجود این، درباره‌ی سیره و رفتار آن حضرت، نکات فراوانی برای بیان و درس‌آموزی وجود دارد.

رهبر انقلاب، «دختریِ پیامبر اعظم» و «همسریِ ولیّ خدا» را نشان‌دهنده‌ی رفعت مقام و جاه و جلال حضرت صدیقه‌ی کبری برشمردند و خاطرنشان کردند: «تربیت دو سید جوانان اهل بهشت»، طهارت «روح و باطن زندگی» و «پرهیزکاری و پاکیزگی قلبی» از جمله ویژگی‌های آن حضرت است که می‌تواند با تقوا و مراقبت دائم، در زندگی فردی و اجتماعی انسان تحقق یابد.

ایشان با توصیه به مداحان و شاعران برای گنجاندن این نکات و حقایق کاربردی در «اشعار، مدیحه‌ها و مرثیه‌های خود» افزودند: ذکر مقامات معنوی، محبت و روشنی دل می‌آورد اما کافی و کارساز نیست و لازم است در هر منبری، درس‌های کاربردی زندگی ائمه علیهم‌السلام، هنرمندانه بیان شود و زمینه‌ساز ولایت و دنباله‌روی عملی از اهل‌بیت گردد.

رهبر انقلاب اسلامی توجه به مسائل روز را در اشعار و مداحی‌ها، ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: نظام استکباری، متکی بر «زورگویی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی» از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت ایران فروگذار نمی‌کند و نباید این واقعیت را نادیده گرفت.

رهبر انقلاب با اشاره به استفاده‌ی دشمنان انقلاب از همه‌ی ابزارهای قدیمی و پیشرفته برای خصومت با ایران تأکید کردند: آنها از «گفت‌وگو، مبادلات اقتصادی، تحریم، تهدید نظامی و هر وسیله‌ی دیگر» برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند و ما نیز باید در همه‌ی این زمینه‌ها، توان مقابله و دفاع داشته باشیم.

ایشان، توان نظامی را بیشترین تکیه‌گاه مستکبران برای زورگویی به ملت ایران خواندند و با طرح یک سؤال اساسی افزودند: در این اوضاع جنگل‌وار جهانی، اگر جمهوری اسلامی صرفاً به‌دنبال مذاکره و مبادله‌ی اقتصادی و حتی علم و فناوری برود اما توان دفاعی نداشته باشد، آیا حتی دولت‌های کوچک نیز به خود اجازه‌ی تهدید ملت ایران را نخواهند داد؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند و نه موشک، خاطرنشان کردند: روزگار، روزگار همه‌چیز است وگرنه به‌راحتی و به‌صراحت حق ملت را خواهند خورد.

ایشان افزودند: اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد، یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
رهبر انقلاب، نمایش موشک‌های پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملت‌هایی خواندند که از آمریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان برنمی‌آید.

ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند؛ در این شرایط چطور می‌گوییم روزگار موشک گذشته است؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این حرف‌ها را شبیه حرف‌های برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می‌گفتند جنگنده‌های اف-۱۴ را که خریده‌ایم به آمریکا پس بدهیم، به دردمان نمی‌خورد!

رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.

رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره‌ی سیاسی به‌جز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفت‌وگو مخالفیم، ما می‌گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

ایشان درخصوص اقتصاد مقاومتی نیز خاطرنشان کردند: تکرار حرف‌ها و شعارها، کسالت‌بار می‌شود بنابراین هنگام «اقدام و عمل» برای بهبود وضع اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم است.

رهبر انقلاب همچنین در ادامه‌ی توصیه به مداحان و ذاکران اهل‌بیت، مقابله با تلاش دشمنان برای تضعیف باورهای جوانان را ضروری خواندند و افزودند: تلاش می‌شود باور جوانان به «اسلام و کارآمدی نظام اسلامی» تضعیف شود و حتی تداوم حیات جمهوری اسلامی، ناممکن القا شود.

رهبر انقلاب افزودند: البته ۳۷ سال است دشمنان به موازات توطئه‌های مختلف از ناممکن بودن تداوم نظام اسلامی می‌گویند اما نظام منتخب ملت ایران اکنون از نهال اول انقلاب به درختی تناور و سرسبز تبدیل شده و این واقعیت نشان می‌دهد استعداد رشد و بالندگی و قوی‌تر شدن، در ذات نظام اسلامی است و هر روز بیشتر محقق خواهد شد.

رهبر انقلاب افق آینده‌ی کشور را روشن و شوق‌آفرین خواندند و به مداحان و ذاکران توصیه کردند: با اشعار پرمغز و اجرای هنرمندانه، مستمعین خود را به انسان‌هایی امیدوار، پرتلاش و کارآمد تبدیل کنید و هدایت مردم و بیداری و بصیرت‌افزایی را مهم‌ترین وظیفه‌ی خود بدانید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر