تاریخ : 30 مارس 2016 - 18:20 - شناسه خبر : 10603 اخبار استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

طی دو ماه آینده: دومین کنگره شعر توحیدی/ جشنواره مد و لباس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت:طی دوماه آینده(فروردین و اردیبهشت) برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در استان یزد برگزار می شود.

 به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن با بیان این خبر،یکی از این برنامه ها را برگزاری اولین جشنواره استانی موسیقی کویرنشینان اعلام کردو گفت:این جشنواره ۲۴فروردین به مدت سه روز برپا خواهد شد.

وی افزود: اولین جشنواره استانی موسیقی کویر نشینان در دو بخش جنبی و رقابتی شامل گروه نوازی موسیقی سنتی ایرانی و پاپ، آهنگسازی، گروه نوازی سازه های کوبه ای و پژوهش موسیقی ایرانی و شاخه های شادمانه های مذهبی برگزار می شود.
وی برگزاری سومین کنگره ملی شعر روستا را یکی دیگر از برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد و گفت:۴۵۰اثربه دبیر خانه این کنگره ارسال شده است.
غیاثی ندوشن اظهار داشت:در مجموع ۱۷۶شاعرکشوری آثارخودبه دبیرخانه این کنگره ارسال نموده اند وهمزمان با برگزاری کنگره از کتاب شعر روستا رونمایی می شود.
وی با بیان اینکه سومین کنگره ملی شعر روستا در یکی از روستاهای شهرستان خاتم برگزار خواهدشد،تصریح کرد:زمان دقیق برگزاری این کنگره متعاقبا اعلام می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه از برگزاری دومین کنگره شعر توحیدی خبر داد و گفت:این کنگره هم در شهرستان میبد برگزارخواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۸۴نفر با۳۲۰ اثردر این کنگره شرکت نموده اند،افزود:این کنگره در یکی از روزهای اردیبهشت ماه برگزار می شود که زمان دقیق آن نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
غیاثی ندوشن در پایان؛برگزاری جشنواره مد و لباس،هفته گرافیک،اردیبهشت تئاتر،جشنواره شعر طنز انار و ویژه برنامه استان یزد درنمایشگاه بین المللی کتاب را از دیگر برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام کرد که در اردیبهشت ماه امسال در استان یزد برگزار می شود.

ارسال نظر