تاریخ : 2 آوریل 2016 - 15:07 - شناسه خبر : 10719 یادداشت

کاسبان فتنه دیروز؛ بازنده های طلبکار امروز

ب.میبدی

بازندگان طلبکار امروز که هنوز مُهر عامل فتنه خود را دو دستی چسبیده اند آن را نثار کسانی می کنند که دل در گرو انقلاب و ایران دارند اما برداشت و راه و روش شان با آنها متفاوت است.

ارزش های موجود در جوامع یکی از معیارها و ملاک های افراد آن جامعه برای قضاوت و اظهار نظر درباره مسئولین و مقامات آن جامعه است. به تبع ارزشها، ضد ارزشها نیز همین نقش را ایفا می کنند. مردم کسانی را که حامل این ارزشها باشند را مورد حمایت خویش قرار می دهند و بدیهی است که کالاهای پرطرفدار کسانی را ترغیب می کنند تا سعی کنند از طریق و با استفاده از این شرایط برای خود بهره ای افروزند.

در حقیقت عده ای زاهد نمای زهد فروش تلاش می کنند تا با سوء استفاده از احساسات مردم و بهره گیری از ارزش های مورد نظر مردم، جامعه را به سمت اهداف مورد نظر خویش سوق بدهند.

همیشه می توان نقش این افراد فرصت طلب و سود جو را در لابه لای حوادث تاریخ به وضوح مشاهده کرد. بدون شک یکی از پیچیده ترین این حوادث را می توان انتخابات سال ۸۸ کشورمان دانست که حاشیه سازترین انتخابات ایران پس از انقلاب ۵۷ است. شرایط و اتفاقات مبهم و دردآور پس از انتخابات باعث شد تا رهبر معظم انقلاب آن را فتنه بخوانند و هوشیاری و بصیرت هرچه بیشتر افراد را در قبال آن خواستار باشند.

در این شرایط پیچیده و درهم و دردناک عده ای با برنامه ریزی سعی کردند تا برای خود کیسه ای بدوزند و با بهره گیری از شرایط به وجود آمده بیشترین بهره ممکن را برای رسیدن به اهداف شخصی و حزبی خود ببرند. آنها با استفاده از زر و زور و تزویر سعی کردند تا خود را تنها حامیان ایران و انقلاب جا بزنند و با در دست گرفتن عَلَم فتنه ستیزی و با عنوان مبارزه با فتنه اهداف خود را پیگیری کنند که البته در این راه ناموفق نیز نبوده اند.

با فاصله گرفتن از سال ۸۸ و فرو کش کردن فضای غبارآلود و چیره شدن عقل و منطق بر احساسات به نظر می رسد که حنای این زاهدنمایان زهدفروش در پیش مردم رنگ باخته است. مردم که در سایه ارشادات رهبر معظم انقلاب از آن فضای مسموم خارج شده اند با تصمیماتی که در سال های اخیر گرفته اند نشان داده اند که پیام های ایشان را دریافت کرده اند. مردم یک بام و دوهوای این مدعیان ولایت مداری را دیده اند و سِره از ناسِره را تشخیص می دهند. مردم درک می کنند کسانی که چشمانشان را بر اتفاقات تلخ و دور از شئونات اسلامی و فرهنگی دیدار احمدی نژاد با مادر چاوز بسته اند اکنون در به در به دنبال رئیس دولت اصلاحات به راه افتاده اند تا کسانی را که در محافل خانوادگی و خصوصی با او در یک قاب قرار می گیرند مورد آماج حمله های خود قرار دهند. مردم این کاسبان فتنه را شناخته اند. کاسبانی که با افزایش بصیرت مردم قافیه را باخته اند. اما کماکان در قالب طلبکار خواسته های خود را زیرلوای مبارزه با فتنه از مسئولین و مردم طلب می کنند.

کاسبان فتنه دیروز و بازندگان طلبکار امروز به اسم مردم شعار می دهند، از دیوار سفارت بالا می روند، کفن می پوشندو در مقابل مجلس تحصن می کنند و فریاد وا اسلاما وا انقلابا سر می دهند. این مدعیان دروغگوی ولایت مداری که گاه اهداف پنهان و سری شان در تئوری های اسلام منهای روحانیت و مکتب ایرانی هویدا می شود اکنون تمام همّ و غمّ خود را به کار می برند تا مانع از تحقق وحدت و همبستگی مردم در راستای اهداف انقلاب شوند.

بازندگان طلبکار امروز که هنوز مُهر عامل فتنه خود را دو دستی چسبیده اند آن را نثار کسانی می کنند که دل در گرو انقلاب و ایران دارند اما برداشت و راه و روش شان با آنها متفاوت است.

این گروه با استفاده از ابزارها و امکانات وسیعی رسانه ای و تبلیغاتی خویش مردم را از بازخوانی و نقش آفرینی خود در اتفاقات رنج آور و دردناک فتنه ۸۸ غافل می سازند. اما اینک مردم با توجه به رهنمودهای مقام عظمای ولایت قضاوت خود را در دو انتخابات سال های قبل به منصه ظهور گذاشته اند و نظر خود را در قالب انتخابات به گوشش این کاسبان فتنه رسانیدند. به نظر می رسد که جیغ های بنفشی که امروز از اردوگاه این بازندگان طلبکار به گوش می رسد ناشی از ترس و رنج این مدعیان از درک مردم بصیر و آگاه کشور عزیزمان ایران باشد.

 

 

نظرات ارسال شده

  1. چی شده؟!
    هول ورتون داشته، مطلب میزارین و از فتنه گرا حمایت مکنین.
    تاریخ مشخص خواهد کرد که حق با کیست؟؟؟

  2. بابا مطلب بودا….دست خوش

  3. از تیتر مطلب پیداست که نویسنده بیشتر از کسانی که مخاطب خودش قرار داده عصبانیه.

  4. وقتی نویسنده به انقلاب اسلامی، انقلاب ۵۷ می گوید، بقیه آیه را بخوانید.

  5. صدای میبد به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای، بهتره به درد دل مردم بپردازین.
    یه نگاه به چند مطلب اخیرتون بندازین.
    همش مطالب کلی و بعضا جانبدارانه از افراد و طیفهای خاص هست.
    قبلا هر وقت میومدم به سایت صدای میبد، حتما چند مطلبی از درد و رنج مردم بود. از مشکلات شهر و … بود. اما چند وقتیه که دیگه صدای میبد اون صدای میبد قدیم نیست.
    تو رو خدا این بازیهای سیاسی رو ول کنید و بچسبین به مشکلات و درد مردم محله های میبد. کاری هم به افراد و اصناف و … نداشته باشین.
    لطفا حرف دل ما مردم رو بزنید.

  6. آقا یا خانم دانشجو مساله ریزش مدیریتی در میبد مساله کمی نیست که بخوای ساده ازش گذشت. چند وقتیه سایت های زنجیره ای میبد عمدا اقدام به تخریب مسئولین میبدی می کنند. مگر وظیفه رسانه ریختن آبروی مسئولینه یا همدل و همراه شدن با مسئولینه؟ آن هم سایت هایی که هیچ گونه مجوزی ندارند و عمدا دو روز یکبار حاشیه هایی در شهر ایجاد می کنند که این حاشیه ها به جزء خرابی برای شهر دیگر هیچ ندارد. برو ببین اردکان شهر همجوار آیا هیچ گونه ای حاشیه ای در خود دارد که اینقدر سایت های زنجیره ای میبد برای شهر میبد حاشیه درست می کنند. به قول آقای روحانی رسانه ها شده اند فحش نامه. آدم میترسه سری به رسانه ها بزنه.

  7. مرگ بر حامی فتنه گر

  8. آقای زارع مهرجردی اولا آن سایتهایی که شما می گویید مجوز گرفته اند ثانیا نقد کردن مسئولین ریختن آبرو نیست آن هم با افتضاحی که بعضی مسئولین بوجود آوردند ثالثا وقتی شما از شهر همجوار اطلاع کافی ندارید اظهار نظر نکنید زیرا حاشیه های فراوانی بین مسئولین و رسانه های اردکان وجود دارد.

  9. اینجوری میگم که خدا کسی رو که ظلم می کنه یا هدایتش کنه یا نابودش کنه. آمین. چون خدا بهتر میدونه کی آدم خوبیه و کی آدم بدیه .

ارسال نظر