تاریخ : 7 آوریل 2016 - 17:27 - شناسه خبر : 10833 اخبار استان

درخت چنار کهنسال باجگان بافق ۷۵۰ ساله شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق از برگزاری جشن تولد ۷۵۰ سالگی درخت کهنسال چنار باجگان به صورت نمادین در این شهر خبر داد.

  به گزارش یزدی نیوز سید جلال موسوی اظهار کرد: گروه خانوادگی دوستداران محیط زیست بافق در مراسمی با حضور مسئولان محلی و جمعی از مردم به صورت نمادین برای درخت چنار کهنسال روستای باجگان از توابع این شهرستان جشن تولد گرفتند.
رئیس حفاظت از محیط زیبست بافق با بیان اینکه چنار باجگان بافق از آثار ملی کشور با سه شاخه قطور که هر کدام محیطی بیش از دو و نیم متر دارند گفت: این درخت یکی از درختان کهنسال استان یزد است که با چشم اندازی زیبا، جذاب و دیدنی هر ساله در فصل بهار و تابستان نظر گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.
وی با اشاره به اینکه چنار باجگان به شماره ۲۶۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است افزود: ارتفاع این درخت کهنسال ۲۵ متر و محیط آن به هفت و نیم متر می رسد .
موسوی گفت: این جشن با هدف معرفی چنار باجگان به عنوان میراث جاودان پایدار در کویر و مشارکت در حفظ این درخت ارزشمند به همراه برش کیک تولد برگزار شد.
رئیس میراث فرهنگی بافق هم به قرار کرفتن درخت چنار باجگان در فهرست آثار ملی کشور اشاره کرد و گفت: با ثبت این درخت کهنسال و با توجه به اینکه روستای باجگان از روستاهای هدف گردشگری شهرستان بافق محسوب می شود از این پس در کانون توجه بیشتر مسوولان استان یزد و این شهرستان قرار دارد و از اعتبارات ویژه ملی و استانی برخوردار خواهد شد.
علی اکبر قانعی اضافه کرد: روستای باجگان به خاطر سبک معماری سنتی و کوچه های سنگی پیچ در پیچ، درخت کهنسال چنار و همچنین درخت اُرس روئیده در طبیعت بکر نزدیک روستا و قرار گرفتن این روستا در دامنه کوهای بلند با مناظری چشم نواز همواره درکانون توجه طبیعت گردان و صنعت اکو توریسم قرار داشته و خواهد داشت.
وی یادآور شد: این درخت به عنوان میراث طبیعی گرانبها در شهرستان کویری بافق بوده و یکی از مهمترین قابلیت های جذب گردشگری طبیعی و رونق دادن به صنعت اکوتوریسم استان یزد محسوب می شود.
شهرستان بافق دارای بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی است که تا کنون ۴۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
روستای باجگان با ۶۵ خانوار جمعیت در فاصله ۱۰۰ کیلو متری شهر بافق در حوزه دهستان سبزدشت قرار دارد.
به گزارش ایرنا، بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در کیلومتر۱۱۰ جنوبشرق شهر یزد واقع شده است.

درخت چنار کهنسال باجگان بافق 750 ساله شد

ارسال نظر