تاریخ : 11 آوریل 2016 - 15:40 - شناسه خبر : 10895 اخبار شهرستان

دکتر دهقانی نماینده منتخب مردم تفت و میبد در مجلس:

آینده میبد، مدیون مردم، نیروهای انسانی و احساس مسئولیت جمعی است/ میبد نیازمند طرح راهبردی جدید است

یک سند راهبردی که همه ی شاخص های جمعیتی، جغرافیایی، روستاها، آب و هوا، اقلیم، جاده ها، راه آهن، نزدیکی شهر به مرکز استان، نزدیکی به پایتخت و … را می سنجد و بر اساس آنها هدف گذاری می کند.

به گزارش صدای میبد: دکتر دهقانی در جمع فرماندار، بخشدار مرکزی و دهیاران شهرستان میبد در سالن فرمانداری میبد حضور یافت.
وی در این جلسه در ابتدا با اشاره به اینکه در بخش خصوصی وقتی کسی کار می کند، هدف خاصی دارد خاطرنشان ساخت: در شهری که قرار است توسط شهرداری، فرمانداری و بخشداری اداره شود کارخیلی گسترده است گاهی جمع کردن هدف سخت می شود و چیزی که مشکل ساز است این است که هدف های ذهنی مدیران مختلف با هم فرق می کند. حالا به خاطر جلوگیری از این مشکلات، مسکن و شهرسازی یک طرح جامع طراحی می کند که راهبردی است.
وی ادامه داد: یک سند راهبردی که همه ی شاخص های جمعیتی، جغرافیایی، روستاها، آب و هوا، اقلیم، جاده ها، راه آهن، نزدیکی شهر به مرکز استان، نزدیکی به پایتخت و … را می سنجد و بر اساس آنها هدف گذاری می کند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این کار اتفاقات خوبی برای شهرمان می افتد و از همه مهمتر، بهره وری حداکثری تلاش هاست.
وی با بیان اینکه بنده یک مطالعه ی نسبی در این زمینه داشته ام گفت: طرح راهبردی میبد برای سال ۱۳۷۵ است. جمعیت آن موقع ۷۵ هزار نفر بوده و الان نزدیک ۱۰۰ هزار نفر است. آن موقع صنعت به شکل امروز نبود. این جاده ها و کمربندی هم به این خوبی نبوده و تفاوت های دیگر… شاید وقت این رسیده باشد که مسکن و شهرسازی مجدداً میبد را مورد مطالعه قرار دهد و سند راهبردی جدیدی را برای میبد بنویسند.
دکتر دهقانی با تاکید بر اینکه بعد از طرح جامع، طرح تفضیلی باید تهیه شود ادامه داد: من خواهشی که دارم این است که لطفاً با نظر کارشناسان مخالفت نکنید. هر کسی در زمینه ای تخصص دارد. یکی در شهرسازی، یکی در امور اجتماعی، یکی در معماری و … پس بهتر است به متخصصان اعتماد کنیم.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که سلیقه ای نمی توان در کارها به نتیجه رسید تصریح کرد: نظر هر کارشناسی ممکن است با سلیقه ی یکی از مدیران جور درنیاید و همین سلیقه ای پیش رفتن باعث می شود نتیجه هیچ شباهتی به چیزی که ما می خواستیم نداشته باشد. وقتی هدف خاصی دنبال شود اگر چندین بار حریم ها هم عوض شوند همه در تلاش رسیدن به همان هدف هستند نه اینکه کارهای قبلی را نادیده بگیرند و تلاش یکدیگر را خنثی کنند.
وی با بیان اینکه ما آینده ی خوبی را برای میبد در نظر داریم گفت: بیشتر این آینده، مدیون مردم، نیروهای انسانی و احساس مسئولیت جمعی است. باید بگویم ما کنار شما هستیم و آمدیم تا کمک کنیم.
لازم به ذکر است دکتر دهقانی در این جلسه یاد و خاطره ی مرحوم یحیی زاده را گرامی داشت و افزود: برای این سه سالی که میبد نماینده نداشته از همه ی عزیزانی که برای میبد زحمت کشیده و دل سوزاندند سپاسگزاری می کنیم.مخصوصا شخص آیت الله اعرافی. فکر می کنم دوران سختی گذشته و امیدوارم در این چهار سال پیش رو اتفاقات خوبی برای میبد رقم بخورد.

گفتنی است دکتر دهقانی با تاکید بر اینکه در سال های آینده و با افزایش هزینه های جاری دولت اعتبارات کاهش می یابد و درآمدهای دولت صرف هزینه های جاری خواهد شد. سازمانها و ادارات باید به دنبال تامین اعتبارات خود از طریق های گوناگون دیگری باشند تا بتواند به اهداف و برنامه های خود دست یابند.

DSC_3599 DSC_3603 DSC_3606 DSC_3608 DSC_3612 DSC_3617 DSC_3627 DSC_3629

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. صحبتهای خوب اقای دهقانی دلگرم کننده و امیدوار کننده و کارشناسانه است ممنونیم . در مورد طرح جامع و تفصیلی هم واقعا لازم و ضروری است البته در مورد کارشناسان و متخصصین هم حرف بجایی است و نظر کارشناس مهم است اما به شرطها و شروطها
    ۱- اولا کارشناس واقعا کارشناس و خبره باشد
    ۲- کارشناس آشنا به محیط و منطقه باشد
    ۳- اشراق اطلاعاتی در مورد فرهنگی – اجتماعی و ویپزگیهای خاص هر منطقه باشد
    ۴- کلان نگر وآینده نگر باشد ضمنا به نظر و عقیده مسولان و کسانیکه مشکلات شهر را از نزدیک حس کرده اند توجه کند
    ۵- همه این ویپزگیها در یک فرد نیست پس باید در این طرح ها نظر کارشناسی از افراد در حوزه های گوناگون ملاک باشد نه در یک حوزه خاص فنی تا توافق جمعی نیز حاصل شود

  2. صحبتهای خوب اقای دهقانی دلگرم کننده و امیدوار کننده و کارشناسانه است ممنونیم . در مورد طرح جامع و تفصیلی هم واقعا لازم و ضروری است البته در مورد کارشناسان و متخصصین هم حرف بجایی است و نظر کارشناس مهم است اما به شرطها و شروطها
    ۱- اولا کارشناس واقعا کارشناس و خبره باشد
    ۲- کارشناس آشنا به محیط و منطقه باشد
    ۳- اشراف اطلاعاتی در مورد مسائل فرهنگی – اجتماعی و ویپزگیهای خاص هر منطقه داشته باشد
    ۴- کلان نگر وآینده نگر باشد ضمنا به نظر و عقیده مسولان و کسانیکه مشکلات شهر را از نزدیک حس کرده اند توجه کند
    ۵- همه این ویژگیها در یک فرد نیست پس باید در این طرح ها نظر کارشناسی از افراد در حوزه های گوناگون ملاک باشد نه در یک حوزه خاص فنی تا توافق جمعی نیز حاصل شود

ارسال نظر