تاریخ : 12 آوریل 2016 - 8:46 - شناسه خبر : 10985 ایران و جهان

رهبر انقلاب: آمریکا و قدرت‌های مدعی در مبارزه با تروریسم صادق نیستند

برخی قدرتها به‌ویژه امریکا در ادعای مبارزه با تروریزم صادق و جدی نیستند اما کشورهای اسلامی می‌توانند با همکاریهای صادقانه، این تهدید را از جهان اسلام دور کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای کمک آمریکا به داعش در عراق را نمونه‌ای از برخوردهای غیرصادقانه ائتلاف‌های گوناگون مدعی مبارزه با تروریزم برشمردند و گفتند: آنها برای توجیه برخوردهای دوگانه خود، تروریزم را به دو نوع خوب و بد تقسیم می‌کنند.

به گزارش صدای میبد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب،‌حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار آقای «نورسلطان نظربایف» رئیس‌جمهوری قزاقستان با اشاره به ضرورت افزایش همکاریهای دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، بین المللی و مبارزه با تروریزم خاطرنشان کردند: برخی قدرتها به‌ویژه امریکا در ادعای مبارزه با تروریزم صادق و جدی نیستند اما کشورهای اسلامی می‌توانند با همکاریهای صادقانه، این تهدید را از جهان اسلام دور کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای کمک آمریکایی‌ها به داعش در عراق را نمونه‌ای از برخوردهای غیرصادقانه ائتلافهای گوناگون مدعی مبارزه با تروریزم برشمردند و گفتند: آنها برای توجیه برخوردهای دوگانه خود، تروریزم را به دو نوع خوب و بد تقسیم می‌کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به ملیت اروپایی عاملان حوادث تروریستی در اروپا و همچنین حضور پر رنگ افرادی از این کشورها در گروههای تروریستی در سوریه و عراق، افزودند: این واقعیتها نشان دهنده جدی نبودن غرب و به‌ویژه امریکاییها در مبارزه با تروریزم است.

ایشان دنیای امروز را دنیایی متلاطم توصیف کردند و افزودند: کشورهای اسلامی امروز از سویی با خطر گروه‌های تروریستی که به‌نام اسلام و در واقع علیه اسلام و مسلمانان فعالیت می‌کنند، مواجهند و از سوی دیگر برخی قدرت‌های غربی تمایل ندارند که کشورهای مسلمان، متحد و در کنار یکدیگر باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقابله با خطر تروریزم و برخوردهای دوگانه قدرتها را نیازمند افزایش همکاری کشورهای اسلامی در چارچوب سیاستهای عقلانی و منطقی دانستند و گفتند: ما با کشورهای مسلمان احساس برادری می‌کنیم و مواضع ایران و قزاقستان نیز در بسیاری از مسائل جهانی یکسان است.

رهبر انقلاب با اشاره به همکاریهای قزاقستان با ایران در مجامع بین‌المللی تأکید کردند: با وجود «دین، تاریخ و فرهنگ مشترک» و «ظرفیتهای فراوان دو کشور»، روابط تجاری و اقتصادی در سطح نازلی قرار دارد و ما از افزایش همکاریها در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و همچنین همکاری در موضوع رژیم حقوقی حوزه دریایی مشترک استقبال می‌کنیم.

در این دیدار که روحانی رییس جمهور نیز حضور داشت، «نورسلطان نظربایف» رییس جمهوری قزاقستان، ایران را همسایه‌ای بزرگ، قدرتمند و قابل اعتماد و اتکا دانست و گفت: دو کشور ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه روابط دارند و ما در این سفر در خصوص برنامه‌های اقتصادی و تجاری مهمی به توافق رسیدیم که موجب رشد و افزایش همکاری‌ها خواهد شد.

رئیس‌جمهور قزاقستان، تروریزم را تهدیدی جدی خواند و با اشاره به بروز حوادث تروریستی در غرب و تلاش غربی‌ها برای معرفی اسلام به عنوان نماد تروریزم، گفت: تروریزم و سیل مهاجرت آوارگان، در واقع ناشی از مقابله با دولت‌های قانونی کشورهای منطقه توسط قدرتهای غربی است، زیرا هنگامی که دولت مرکزیِ با ثبات در کشوری از بین برود، تروریزم جانشین آن می‌شود.

نظربایف با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران و نفوذ معنوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی گفت: من با نظرات جنابعالی در خصوص وحدت جهان اسلام کاملاً موافقم و باید به همه جهان نشان دهیم که اسلام، دینِ پیشرفت، اتحاد و مبارزه با تروریزم است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر