تاریخ : 18 می 2015 - 20:01 - شناسه خبر : 1099 ایران و جهان

پایان آتش‌بس و آغاز حملات بی‌امان ائتلاف عربی به یمن/تاکید انصارالله بر لزوم پایان محاصره

همزمان با پایان آتش بس موقت در یمن و تشدید حملات هوایی ائتلاف عربی به نواحی مختلف شهر عدن، جنبش انصارالله یمن بر لزوم توقف هرچه سریعتر تجاوزها و پایان محاصره یمن تاکید کرد.

همزمان با پایان آتش بس موقت در یمن و تشدید حملات هوایی ائتلاف عربی به نواحی مختلف شهر عدن، جنبش انصارالله یمن بر لزوم توقف هرچه سریعتر تجاوزها و پایان محاصره یمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن که توسط جنبش انصارالله یمن تعیین شده در سخنانی عنوان داشت: ما از درخواست فرستاده سازمان ملل برای تمدید آتش بس و ارسال بیش‌تر کمک‌های انسانی به مردم یمن استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما مجددا بر پایبندی خود به آتش بس تاکید کرده و نظام متجاوز عربستان را مسئول هرگونه نقضی که رخ می‌دهد می‌دانیم.

سخنگوی ارتش یمن از سازمان ملل خواست تا به مسئولیت‌های خود برای فرستادن کمک‌ها و پایان محاصره عمل کند.

در همین حال یک منبع مسئول در جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: ما بر خورد مثبت با هرگونه درخواست جدی جهت فراهم کردن نیازهای مردم یمن همچون غذا و دارو تایید می‌کنیم. ما بر لزوم هرچه سریعتر تجاوز به یمن و پایان محاصره تاکید داریم و هرگونه اقدامی که اجازه وارد شدن کشتی‌ها و امدادرسانی‌های انسانی را می‌دهد حمایت می‌کنیم.

تشدید حملات ائتلاف عربی با پایان آتش بس

ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی پس از پایان آتش بس انسانی پنج روزه در یمن مجددا حملات خود را به مردم یمن از سر گرفت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ائتلاف در حملات خود ۲۰ موشک شلیک کرده و مواضع جنبش انصارالله در “خورمکسر” و “التواهی” در شهر عدن در جنوب یمن و مقر کاخ ریاست جمهوری در عدن و پایگاه نیروهای ویژه را هدف قرار داد.

شبکه الجزیره مدعی شد که پس از پایان آتش بس این نخستین حملات ائتلاف به یمن است، این در حالی است که ائتلاف تحت رهبری عربستان از همان اولین ساعات آغاز آتش بس در یمن ، آتش بس اعلام شده را نقض و حملاتی را علیه مردم یمن انجام داد.

روز یکشنبه اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در ریاض در آغاز کنفرانس به اصطلاح “نجات یمن” خواهان تمدید آتش بس موقت شد.

وی تصریح کرد: بیشتر یمنی‌ها ظرف دوره آتش بسی که چند ساعت قبل پایان یافت نتوانستند به کمک‌ها دست یابند.

ادامه کنفرانس ریاض درباره یمن

در همین حال فعالیت‌های نشست “نجات یمن” در ریاض با مشارکت برخی از گروه‌های یمنی ادامه دارد این در حالی است که جنبش انصارالله در آن حضور ندارد.

پیش بینی می‌شود که شرکت کنندگان در این کنفرانس به بررسی پیش نویس سند ریاض که روز گذشته در جلسه‌ای غیر علنی توزیع شد ادامه دهند تا در جلسه پایانی این کنفرانس در روز سه شنبه این پیش نویس تصویب شود.

در متن این پیش نویس بر بازگشت نظام عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و تکمیل روند انتقالی در این کشور و پایبندی به طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت تاکید شده است.

کنفرانس ریاض روز یکشنبه بامشارکت حدود ۴۰۰ نماینده از گروه‌های مختلف و نمایندگانی از سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای همکاری خلیج فارس و سازمان ملل آغاز به کار کرد.

ارسال نظر