تاریخ : 19 می 2015 - 18:58 - شناسه خبر : 1110 اخبار شهرستان، با دیگر رسانه ها

نکاتی مهم در حاشیه اختلاف شورا و شهرداری میبد و استیضاح آقای هدایی

ضمنا شنیده‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ملاک ارزیابی برخی از اعضای محترم شورای شهر میبد از عملکرد شهردار، مطالبات محله‌ای است که شاید این روند چندان مطلوب نباشد و در سایه چنین مطالباتی، هیچ شهرداری نخواهد توانست توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود را به منصه ظهور برساند.

این روزها موضوع استیضاح و برکناری شهردار میبد، نقل محافل مختلف است؛ چرا که ظاهرا اکثر اعضای شورای شهر میبد از عملکرد وی رضایت ندارند و بر همین مبنا به استیضاح و احتمالا برکناری آقای هدایی از سمت شهردار میبد، نظر دارند.

به گزارش “میبدما”، در یک ارزیابی اجمالی از عملکرد آقای هدایی به نظر می‌رسد باید این‌گونه نتیجه گرفت که وی تاکنون کارنامه متوسطی در این سمت از خود بر جای گذاشته؛ کارنامه‌ای که نقاط ضعف و قوت زیادی در آن مشاهده می‌شود.

در تصاویر متعددی که از حضور آقای هدایی در برنامه‌های مختلف منتشر شده، نامبرده در بیشتر اوقات صرفا در کنار یکی دو نفر ثابت از اعضای شورای شهر میبد مشاهده می‌شود و این شاید نشان دهنده تعامل نه چندان قوی وی با اعضای شورای شهر میبد باشد. به علاوه نفرات معدودی در شبکه‌های موبایلی و برخی سایتهای اینترنتی با دفاع کورکورانه و متملقانه از شهردار میبد، موجبات برانگیختن انتقاد بسیاری از دلسوزان را فراهم کرده اند. این افراد در رسانه‌های متبوع خود هیچ انتقادی را از شهردار میبد برنتافته و به شکل سازمان یافته‌ای به کوچکترین انتقادی از هدایی حمله کرده و فرد یا گروه منتقد را با برچسبهای متعدد که بعضا تبدیل به توهین و دروغ و افتراء می‌شود، همراهی می‌کنند. این رویه چماق به دستی آن قدر ادامه یافته که حالا پر قبای برخی از اعضای شورای شهر میبد را هم گرفته و این‌بار این افراد، شورای شهر میبد را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

ed

مطمئنا این روند نه به نفع میبد و نه به نفع شخص آقای هدایی است و شاید یکی از مواردی که کار را به اینجا کشیده، همین موضوع باشد. بنابراین بهتر است ایشان در صورت ابقاء در سمت شهردار میبد، با تجدیدنظر در این روند، نسبت به مدیریت و مهندسی اطرافیان خود اقدامات لازم را به عمل آورند.

اما درباره استیضاح چهارشنبه، موضوعی که بیش از همه خودنمایی می‌کند آن است که اعضای شورای شهر میبد می‌دانند که چه چیزی را نمی‌خواهند اما سوال مهمتر این است که آیا آنان می‌دانند که چه چیزی را می‌خواهند؟ برکناری آقای هدایی از شهرداری میبد، کار دشواری نیست و با همین اکثریت موجود هم این کار امکانپذیر است اما آیا منتخبین مردم در شورای شهر میبد به این فکر کرده‌اند که برای دوران پس از هدایی چه باید کرد؟ این سوال دو پاسخ ممکن است داشته باشد؛ یکی آنکه اعضای شورای شهر از حالا جانشینی مناسب و شایسته‌تر از آقای هدایی پیدا کرده‌اند و دیگر اینکه فعلا جانشینی نیافته‌اند و فعلا فقط به دنبال برکناری نامبرده هستند تا بعدا چه پیش آید.

در صورتی که حالت اول در حال جریان باشد، عزل هدایی توجیه‌پذیر است اما در صورتی که جانشین قوی‌تری برای وی انتخاب نشده باشد، عزل هدایی از شهرداری میبد ممکن است تبعات زیادی برای میبد و اعضای شورای شهر میبد به دنبال داشته باشد؛ چرا که وجود یک شهردار نه چندان خوب بهتر از هرج و مرج و فترت در شهرداری میبد است؛ به خصوص اینکه ساختار شورای شهر میبد محله‌ای است و ممکن است در مسیر انتخاب شهردار جدید، تشتت آراء و اختلاف، دامنگیر آن شود و در این صورت بعید نیست که شهرداری میبد با سرپرستی فردی ضعیف برای مدتها مستاصل و سردرگم باشد و طبعا دود این اختلاف و چالش مستقیما به چشم مردم خواهد رفت.

ضمنا شنیده‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ملاک ارزیابی برخی از اعضای محترم شورای شهر میبد از عملکرد شهردار، مطالبات محله‌ای است که شاید این روند چندان مطلوب نباشد و در سایه چنین مطالباتی، هیچ شهرداری نخواهد توانست توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود را به منصه ظهور برساند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد در صورتی‌که اعضای محترم شورای شهر میبد فرد لایق‌تری را فعلا برای تصدی شهرداری میبد در نظر ندارند، تا زمانی که فرد مناسبی را پیدا کنند، ضمن پیگیری مطالبات موکلین خود از شهردار، به وی فرصت خدمت بدهند تا شهرداری میبد که بخش مهمی از امورات مردم را در دست دارد دچار رخوت و انفعال نشود و روند خدمتگذاری به مردم مخدوش نشود.

البته شکی نیست که نظر نهایی با منتخبین مردم است.

ارسال نظر