تاریخ : 23 آوریل 2016 - 19:37 - شناسه خبر : 11279 اخبار استان

با حضور وزیر بهداشت در یزد؛

افتتاح درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی سیدالشهدای شاهدیه یزد

با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، استاندار و جمعی از مسئولان درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی سیدالشهدای شاهدیه یزد جمعه شب افتتاح شد.

به گزارش صدای میبد: ساختمان این درمانگاه که توسط خیر حاج عباس شکیبایی در زمینی به مساحت یکهزار و ۶۰۰ مترمربع و طی یک سال در یک طبقه ساخته شده به بهره برداری رسید.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: دارالعباده یزد از لحاظ قوام خانواده و کم بودن آمار طلاق الگو ست.
وی ادامه داد: خوشبختانه همواره خیران در یزد فعالیت های خوبی داشتند که احداث این ساختمان نمونه بارز فعالیت خیر است که برای خدمت عموم بکار گرفته می شود.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود آمار بالای دیابت و بیماری های قلبی را از خطرات کشور بخصوص استان یزد برشمرد و افزود: باید برای اصلاح الگوی تغذیه و همچنین برنامه ریزی برای مبارزه با بیماری های قلبی و عروقی و دیابت برنامه های ویژه ای اجرایی شود و مردم در خط مقدم این برنامه ها هستند.
هاشمی اظهار کرد: همه باید کمک کنند تا این دو بیماری که بخش اعظم جامعه را تهدید می کند، همچنین چاقی ریشه کن شود و اکنون که متاسفانه سرعت این بیماری ها رشد پیدا کرده برای مبارزه با آن برنامه ریزی شود.
عباس شکیبایی، خیر اهل شاهدیه نیز در این مراسم گفت: با فعالیت های انجام شده این ساختمان ظرف یک سال به بهره برداری رسید و از وزیر تقاضا داریم نسبت به تجهیز و اختصاص پزشک به این مرکز مساعدت لازم را مبذول فرمایند و در صورت نیاز آمادگی ساخت قسمت های دیگری در این مجموعه را دارم.
محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این آیین گفت: شهر شاهدیه با جمعیت افزون بر ۱۸ هزار نفر تاکنون فاقد یک مرکز تخصصی پزشکی بوده که با کمک این خیر نسبت به احداث این درمانگاه اقدام شد و با پنج تخصص و تحت نظارت پزشکان بیمارستان افشار فعالیت خواهد کرد.
این مراسم با حضور جمع کثیری از قشرهای مختلف مردم برگزار و مرثیه خوانی ایام عزاداری حضرت زینب (س) از دیگر برنامه های این مراسم بود.
به گزارش ایرنا،در استان یزد مجموعا ۲۰ بیمارستان وجود دارد که از این تعداد ۱۳ مورد آن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هستند.
منبع ایرنا

ارسال نظر