تاریخ : 23 آوریل 2016 - 19:41 - شناسه خبر : 11282 اخبار استان

وزیر بهداشت در کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان یزد:

عملکرد استان یزد در حوزه شاخص‎‎های بهداشتی مثال زدنی است/ آگاه سازی عمومی نقش مهمی در کنترل آسیب‌های بهداشتی ایفا می‌کند

در سال جدید يك درصد درآمد دانشگاه‌های کشور به پژوهش‌ها و پارک‌های علم و فناوری اختصاص خواهد یافت.

وزیر بهداشت ضمن اعلام خبر راه‌اندازي ۲۰۰ مرکز ارائه خدمات جامع سرطان در کشور، گفت: ارائه خدمات جامع به بیماران سرطانی مستلزم تأمین بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد،‌ دکتر “سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی” در حاشیه‌ي سفر یک روزه خود به استان یزد در جمع اهالي رسانه با اشاره به ضرورت افزایش اعتبار استان‌های مهمانپذیر در حوزه درمان، اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک شرایط ارتقای خدمات بهداشتی در استان یزد ارتقاء می‌یابد.

وی ارائه خدمات درمانی سرطان در استان یزد را نيز ضروری دانست و بیان کرد: ارائه خدمات جامع به بیماران سرطانی مستلزم تأمین بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مقام عالي وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی ۲۰۰ مرکز ارائه خدمات جامع سرطان در کشور، تصریح کرد: سرطان از جمله بیماری‌های صعب‌العلاج است که به دلیل سبک نادرست زندگی،‌ نوع غذای و موانع فراوان در تشخیص نوع آن،‌ با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد نوآوری در ارائه خدمات پزشکی، گفت: حساسیت بیشتری در حوزه انتقال فناوری به داخل کشور در حوزه سلامت و تأمین بهداشت عمومی ایجاد شود.

قاضی‌زاده هاشمي کاهش ۳۰ درصدی واردات و افزایش دو برابری صادرات را از جمله دستاوردهای حوزه سلامت در سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم، دو مقوله مهم اقدام و عمل را از ابتدای شروع فعالیت در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر بهداشت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و انجام پژوهش در حوزه سلامت را ضروری دانست و بیان کرد: هر دارویی که معادل آن در بازار داخلی تولید شود،‌ وزارت بهداشت خود را متعهد به قطع ۹۰ درصد واردات آن حوزه خواهد کرد.

وي همچنين اظهار كرد: در سال جدید يك درصد درآمد دانشگاه‌های کشور به پژوهش‌ها و پارک‌های علم و فناوری اختصاص خواهد یافت.

قاضی‌زاده هاشمي در پايان نيز با بيان اين كه رشد بودجه وزارت بهداشت در طول دو سال گذشته به زیر پنج درصد کاهش یافته است، در مورد هزينه‌هاي گران داروهاي درمان ناباروري اعلام كرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد قیمت دارو برای زوج‌های جوان و نابارور را تامين مي‌كنيم.

ارسال نظر