تاریخ : 24 آوریل 2016 - 10:09 - شناسه خبر : 11298 اخبار استان

نیمی از شهرستان های یزد رنگ و بوی انتخاباتی گرفت

تبلیغات مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک حوزه انتخابیه در استان یزد آغاز شده و مردم برای خلق حماسه سیاسی دیگری آماده می شوند؛ حوزه ای با پنج شهرستان که بزرگترین حوزه انتخابیه کشور محسوب می شود.

امروز (شنبه) سومین روز تبلیغات رسمی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و مردم پنج شهرستان شامل مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد از مجموع ۱۰ شهرستان استان یزد روز جمعه (دهم اردیبهشت) از بین محمدرضا صباغیان و محمدرضا بابایی یک نفر را راهی خانه ملت می کنند.
حامیان نامزدهای انتخابات در شهرستان های حوزه انتخابیه مهریز (بافق، ابرکوه، خاتم، بهاباد) با برپایی ستادهای تبلیغاتی و نصب تصاویر نامزد متبوع خود در سطح شهر در صدد جذب رای اکثریت مردم هستند.
برخی نامزدهای انتخابات هفتم اسفند ماه در حوزه انتخابیه مهریز هم که موفق به کسب آرای اکثریت مردم نشدند ستادهای تبلیغاتی خود را در اختیار نامزدهای مرحله دوم در این حوزه قرار داده اند.
تبلیغات رسمی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت هشت صبح پنج شنبه نهم اردیبهشت (۲۴ ساعت پیش از برگزاری انتخابات) ادامه خواهد داشت.
در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم تنها افرادی می توانند در انتخابات شرکت کنند که در مرحله اول یا در هیچ حوزه ای رای نداده باشند و یا در همان حوزه ای که انتخابات به مرحله دوم رفته است، رای داده باشند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ۱۳۹۴ برگزار شد و با شمارش آرای مردم استان یزد، در حوزه انتخابیه مهریز (بافق، ابرکوه، خاتم، بهاباد) محمدرضا صباغیان با ۲۷ هزار و ۴۸۳ معادل ۲۴٫۵۷ درصد و محمدرضا بابایی با ۲۲ هزار و ۱۴۱ رای معادل ۱۹٫۷۹ درصد بیشتر آرا را کسب کردند و انتخابات در این حوزه به دور دوم کشیده شد.
در دیگر حوزه های استان یزد نیز محمدرضا تابش، کمال دهقانی فیروزآبادی و سیدابوالفضل موسوی بیوکی به ترتیب از حوزه های اردکان، تفت (میبد و تفت) و یزد (یزد و اشکذر) به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.
به گزارش ایرنا،استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده راهی مجلس مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.
مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت برگزار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

ارسال نظر