تاریخ : 28 آوریل 2016 - 9:36 - شناسه خبر : 11332 اخبار استان

استاندار يزد:

فناوري مقوله‌ي مهمي در بحث توسعه است/تجاري‌سازي مانع ابتر ماندن فناوري مي‌شود

استاندار يزد با مهم خواندن مقوله فناوري به عنوان يكي از مهمترين مباحث در امر توسعه، مهمتر از فناوري را موضوع تجاري‌سازي آن دانست و گفت: تجاري‌سازي مانع از ابتر ماندن فناوري مي‌شود.

“سيد محمد ميرمحمدي” استاندار يزد امروز در آيين افتتاحيه سيزدهمين گردهمايي مديران حوزه تجاري‌سازي فناوري و اشتغال فارغالتحصيلان جهاددانشگاهي كشور كه طي مدت دو روز به ميزباني جهاددانشگاهي يزد برگزار مي‌شود، گفت: اين كه جهاددانشگاهي در انديشه اشتغال فارغ التحصيلان خود است قدم بزرگي محسوب مي‌شود و نشان مي‌دهد برنامه جهاددانشگاهي با دانشجويانش از فارغ التحصيلي ابتر نمي‌ماند و ادامه دارد و اين بايد در ساير مراكز نيز مورد اهتمام قرار گيرد.

وي در ادامه به مقوله فناوري اشاره كرد و گفت: بحث فناوري يكي از مهمترين مباحث علمي و توسعه‌اي است و زمينه‌هاي تغيير و تحول و توسعه و پيشرفت را فراهم مي‌كند به نحوي كه هر انچه امروز در كشور به آن دست يافته‌ايم ماحصل فناوري‌ها و دانش فني است.

استاندار با بيان اين كه توليد فناوري و دانش فني يا از روي نياز و يا از روي خيال انجام مي‌شود، گفت: برخي فناوري را براي رفع نيازها و مشكلات جامعه توليد مي‌كنند كه موارد متعددي را شامل مي‌شود ولي در حيث مجموع آنچه مهم است تجاري‌سازي كردن و به سرانجام رساندن اين فناوري است چه از روي نياز و چه براساس خيال توليد شده باشد.

وي با تاكيد بر اين تجاري سازي مانع از ابتر ماندن فناوري مي‌شود، به تشريح فرايند و مباني سخت و پيچيده تجاري سازي فناوري اشاره كرد و گفت: در اين مقوله موضوعاتي مانند سرمايه‌گذاري و جلب مشاركت، ترغيب مشتريان به مصرف محصولات توليدي و حفظ آنها، تحليلي و تحقيق بازار، صنف و حتي محيط زيست و غيره از مباني تجاري‌سازي محسوب مي‌شود.

ميرمحمدي در بخش پاياني سخنانش با اشاره به موضوع مهم اشتغال فارغ التحصيلان گفت: راهكار اشتغال فارغ التحصيلان بايد در چنين همايش‌هايي بررسي و ارائه شود ولي خليذ بهتر است كه چنين گردهمايي‌هايي با حضور كارآفرينان و سرمايه‌گذاران برگزار شد تا مسيري روشن پيش پاي فارغ‌التحصيلان جهاددانشگاهي و تاسي از آن در ديگر دستگاه‌هاي مربوط به حوزه اشتغالزايي و كارآفريني  ايجاد شود.

گفتني است؛ در آيين آغازين اين گردهمايي دكتر “حميدرضا طيبي” رئيس جهاددانشگاهي كشور، دكتر “عيسي منصوري” معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دكتر “محمدرضا پورعابدي” رئيس سازمان تجاري‌سازي فناوري و اتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهي، دكتر “سجادي نيري” رئيس ستاد فناوري‌هاي نرم فرهنگي و هويت‌ساز  معاونت علم و فناوري رياست جمهوري نيز حضور داشتند.
خبرگزاری دانشجویان ایران – منطقه یزد

اخبار مرتبط

ارسال نظر