تاریخ : 28 آوریل 2016 - 9:39 - شناسه خبر : 11338 اخبار استان

دبیر ستاد فناوری‎‎های نرم ریاست جمهوری خبر داد؛

شناسایی ۱۳ شرکت دانش بنیان در حوزه صنایع فرهنگی

دبیر ستاد فناوری‎‎های نرم و هویت ساز معانت علم و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت تجاری سازی در فناوری‎‎های نرم و صنایع فرهنگی، گفت: تاکنون ۱۳ شرکت در حوزه صنعت فرهنگی، دانش بنیان شناخته شده است و ۲۳ شرکت نیز در دست اقدام هستند.

دکتر “محمدحسین سجادی نیری” امروز در گردهمایی مدیران حوزه تجاری سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان جهاددانشگاهی کشور در یزد در خال برگزاری است، پیرامون امکان و ضرورت تجاری سازی در فناوری‎‎های نرم و صنایع فرهنگی گفت: رویکردهای تجاری سازی به نگاه‎‎های مختلفی وجود دارد و براساس این نوع نگاه‎‎ها تعریف می‎‎شود.

وی اضافه کرد: تمام فناوری‎‎هایی که محل اثرشان تنها انسان است را فناوریی نرم می‎‎گویند و این موضوع وجه تمایز فناوری‎‎های نرم با فناوری‎‎های سخت محسوب می‎‎شود.

سجادی نیری همچنین صنایع فرهنگی را صنایعی خواند که به تولید محصولات با ماهیت فرهنگی می‎‎پردازند.

وی با بیان این که صنایع فرهنگی نیز به واسطه صنعت بودنشان نیازمند فناوری هستند، تاکید کرد: صنایع فرهنگی می‎‎توانند فصل مشترک فرهنگ، فناوری و اقتصاد باشد.

وی در ادامه به اهم کارکردهای فناوری‏‎‎های نرم و صنایع فرهنگی نیز اشاره کرد و از آن جمله توسعه قدرت نرم، حراست از هویت ملی، توسعه اقتصادی و اجتماعی، تقویت نوآوری و خلاقیت در جامعه، اقدام فعال فرهنگی به جای انفعال فرهنگی، اشتغالزایی به ویژه برای رشته‎‎های هنر و علوم انسانی، تقویت فرهنگ‎‎های محلی به عنوان منابع بی بدیل فرهنگی و غیره را برشمرد.

دبیر ستاد فناوری‎‎های نرم ریاست جمهوری تاکید کرد: صنعت فرهنگی زمانی تاثیرگذاری خواهد داشت که فروش داشته باشد لذا توجه به این مقوله حائز اهمیت است.

وی با تشریح زیرشاخه‎‎های صنایع فرهنگی، به مزایای صنایع دانش بنیان فرهنگی از جمله استفاده از مزایای صندوق فناوری و شکوفایی و سایر امتیازات شرکت‎‎های دانش بنیان و همچنین هزینه پایین ایجاد شغل در مقایسه با سایر حوزه‎‎ها و گردش مالی بالا در کوتاه مدت اشاره کرد.

سجادی نیری همچنین اعلام کرد: تاکنون ۱۳ شرکت در حوزه صنعت فرهنگی، دانش بنیان شناخته شده است و  ۲۳ شرکت نیز در دست اقدام هستند.
خبرگزاری دانشجویان ایران – منطقه یزد

اخبار مرتبط

ارسال نظر