تاریخ : 30 آوریل 2016 - 8:11 - شناسه خبر : 11401 اخبار شهرستان

امام جمعه موقت میبد:

دست اندازی به دارایی های ایران از سوی امریکا پذیرفتنی نیست

دست اندازی به دارایی های ایران از سوی امریکا پذیرفتنی نیست و همانطور که رئیس جمهور موضع محکم و قاطعانه ای در قبال آن از خود نشان دادند این غارت ثروت ملی باید از سوی ۵ وزارت خانه که رئیس جمهور مشخص کردند به صورت جدی پی گیری شود .

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن مصادره اموال ایران از سوی امریکا گفت : مصادره ثروت ملی ملت و جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا دزدی و غارت در روز روشن است .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی با اشاره به دستور اخیر دادگاه عالی امریکا مبنی بر مصادره ۲ میلیارد دلار از دارایی های ایران افزود : دست اندازی به دارایی های ایران از سوی امریکا پذیرفتنی نیست و همانطور که رئیس جمهور موضع محکم و قاطعانه ای در قبال آن از خود نشان دادند این غارت ثروت ملی باید از سوی ۵ وزارت خانه که رئیس جمهور مشخص کردند به صورت جدی پی گیری شود .

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه غارت ۲میلیارد دلار دارایی های ایران افق برجام را تاریک تر می کند تصریح کرد : این نقض آشکار برجام است که زحمات زیادی بر آن کشیده شده است و دولتمردان باید نگذارند حق مردم ایران ضایع شود .

وی با اشاره به گلایه های دولتمردان امریکا نسبت به بدبینی ایران به آنها گفت : چرا باید به امریکا بدبین نباشیم در حالی که بعد از برجام هنوز انجام مبادلات بانکی ما با زحمت و کندی بسیار فراوان مواجه است ؛ ما به امریکا اعتماد نداریم و امریکا تا اخر دشمن است و دشمن خواهد ماند و ایران اسلامی زیر بار ذلت امریکا و استکبار نخواهد رفت .

عربستان باید امنیت کامل حجاج ایرانی را در سرزمین وحی تامین کند

حجت الاسلام اعرافی با اشاره به سنگ اندازی عربستان سعودی نسبت به صدور ویزا به حجاج ایرانی گفت : دستگاه جور عربستان باید شرایط را برای حضور حجاج ایرانی فراهم و امنیت کامل حجاج ایرانی را در سرزمین وحی تامین کند .

ارزش کار و کارگر نباید کوچک شمرده شود

امام جمعه موقت میبد یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را گرامی داشت و با بیان اینکه است اگر کار و تلاش نباشد جامعه نمی تواند روی پای خود بایستد گفت : نباید ارزش کار و فعالیت و کارگر در جامعه کوچک شمرده شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب در جمع کارگران ، ارزش نهادن به کار و کارگر و تقویت تولید داخل را از محورهای مهم ایشان عنوان کرد و افزود : حتی در شرایط تحریم باید تولید داخل را تقویت و با واردات هر گونه کالاهای مصرفی از کشورهای غربی و پدیده قاچاق مبارزه کنیم .

حل مشکلات اقتصادی کشور نباید فراموش شود

حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه هر فردی که در جامعه در انواع مشاغل و پست ها کار می کند به معنای عمومی کلمه کارگر است و تولید ارزش می کند تصریح کرد : چرا که این فعالیت ها ستون فقرات حل مشکلات اقتصادی کشور است و باید حل مشکلات اقتصادی را فراموش نکنیم .

خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به اینکه باید تولید داخل امر مقدس و با ارزشی تلقی شود افزود : دولتمردان ما باید حمایت از تولید داخل را وظیفه و واردات کالاهای مصرفی خارجی را ضد ارزش تلقی کنند .

دولت باید بسترهای فعالیت های اقتصادی را در کشور فراهم کند

امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : هوش ایرانی که می تواند موشک با برد ۲ هزار کیلومتر نقطه زن را تولید کند قطعا به جای وارد کردن خودروهای پرمصرف و سنگین وزن که کشورهای غربی خودشان حاضر نیستند از آن استفاده کنند و به کشورهای جهان سوم می فرستند ؛ می تواند بعنوان نمونه صنعت خودرو را بازسازی کند که این به بسترسازی دولت مردان نیاز دارد .

خلیج فارس تا ابد خلیج فارس خواهد ماند

حجت الاسلام اعرافی روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت و گفت : ما به دنیا اعلام می کنیم که خلیج ما فارس است و تا ابد فارس خواهد ماند.

خطیب جمعه موقت میبد سالروز آغاز عملیات بیت المقدس رزمندگان اسلام در سال ۶۱ و همچنین روز شکست مفتضحانه امریکا در جنگ علیه مردم ویتنام در سال  ۱۹۷۵ را گرامی داشت.

وی دوازدهم اردیبهشت روز شهادت اندیشمند و اسلام شناس واقعی آیت الله مطهری را هم گرامی داشت و با بیان اینکه شهید مطهری تئوریه پرداز انقلاب اسلامی بود و دشمن فهمید که چه کسی را به شهادت برساند ، به جوانان توصیه کرد آثار این بزرگ مرد تاریخ را عمیقا مطالعه کنند.

حجت الاسلام اعرافی ۲۵ رجب سالروز شهادت امام کاظم (ع) و ۲۷ رجب مبعث خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی را به شیعیان جهان و دوست داران اهل بیت تسلیت و تبریک گفت .

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر