تاریخ : 30 آوریل 2016 - 17:02 - شناسه خبر : 11415 اخبار شهرستان، اسلایدشو

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

برنامه های شاد و نشاط آور را به جامعه تزریق کنیم /ورزش، نرمش و تحرک همگانی باید فرهنگ بشود+گزارش تصویری

سلامت یک مقوله ی جامع و فراگیر است و نقش سلامت به معنای جامع و فراگیر آن واقعا از عهده یک انسان بر نمی آید همه نهادها و همین طور مردم باید خود را در تامین سلامت سهیم و فعال بدانند.

به گزارش صدای میبد: آیت ا… اعرافی در جلسه شورای سلامت شهرستان با گرامیداشت مناسبت های هفته جاری و با یادآوری هفته کار و کارگر و هفته معلم یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی داشت.

DSC_0161

امام جمعه میبد با تقدیر و تشکر از مجموعه سلامت شهرستان و با تأکید بر اینکه گام های بزرگی در حوزه سلامت در کل کشور برداشته شده است بر نکات زیر در مقوله سلامت تأکید ورزید.

*سلامت یک مقوله ی جامع و فراگیر است و نقش سلامت به معنای جامع و فراگیر آن واقعا از عهده یک انسان بر نمی آید همه نهادها و همین طور مردم باید خود را در تامین سلامت سهیم و فعال بدانند.

* از دستگاه بهداشت و درمان انتظار می رود هماهنگی و انسجام درون این دستگاه را برای ارائه خدمات بهتر حفظ و ارتقا دهد.

* حفظ هماهنگی میان بخشی

* برای تحقق اهداف اشاره شده نیاز به آگاهی همگانی داریم. آگاهی همگانی نیاز درونی جامعه است. ارتقا آگاهی و فرهنگ سلامت در جامعه وظیفه کنونی شماست. در این مسأله بهداشت، آموزش و پرورش، حوزه، دانشگاه، هیئت ها، ادارات و … نقش مهمی دارند.

* ورزش، نرمش و تحرک همگانی باید فرهنگ بشود.

* دستگاه محیط زیست باید به طور جدی به وظایف خودش بپردازد.

* مردم میبد در حوزه درمان در کارهای خیری پیشگام هستند که در این جا از همه خیرین تشکر می کنم.

* بر بهداشت روانی، اخلاقی جامعه تاکید می کنم باید با استفاده از برنامه های شاد و نشاط آور نشاط را به جامعه تزریق کنیم و البته با رعایت حدود و قوانین.

* اصلاح فرهنگ مصرف دارو باید مورد توجه قرار گیرد.

* ورود میبد به عرصه دارو سازی پدیده مبارکی است که امیدواریم ادامه پیدا کند.

* توجه ویژه به نیازمندان در حوزه بهداشت و درمان که خوشبختانه در طرح تحول سلامت اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

* مسائل دانشکده پرستاری و موضوعات مرتبط هم حتماً باید با همکاری هم به وضعیت مناسب و خوبی برسد.

* ما کشوری هستیم که همه دنیا روی ما حساب کرده و جایگاه بزرگی در جهان داریم و پیشرفت ما و رشد ما در همة ابعاد در دنیا اثر گذار است.

DSC_0159

گفتنی است در ابتدای این جلسه دکتر سهیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان با بیان به اینکه بیماریهای غیر واگیردار عمده مشکل فعلی جامعه است هدف شبکه را بحث پیشگیری دانست.

وی از هزینه دویست و چهل میلیون تومانی شبکه بهداشت برای خرید تجهیزات خبر داد و افزود: سامانه سیب که سیستم ثبت آمار و اطلاعات پزشکی افراد است در میبد با حضور وزیر بهداشت راه اندازی شد.

دکتر سهیلی با بیان اینکه کم تحرکی و تغیر الگوی تغذیه دو دلیل عمده بیماری های جامعه است توسعه برنامه های خود مراقبتی را سیاست وزارت بهداشت در مواجهه با این مشکل برشمرد.

DSC_0160

لازم به ذکر است دراین جلسه هم چنین آقای فلاح فرماندار نیز با تاکید بر موضوع خود مراقبتی، آن را نیاز امروز جامعه ونظام اداری دانست و با تاکید بر این مبحث اشاره ای هم به دیگر مشکلات حال حاضر میبد نمود واظهار امیدواری کرد با کار کارشناسی راه حل مناسبی برای این موارد پیدا شود.

در پایان این جلسه سردار فتوحی فرمانده تیپ الغدیر استان یزد نیز ازمسولین بهداشت و درمان میبد و همین طور مسولین بیمارستان امام جعفر صادق(ع) به خاطر همکاری در برپایی بیمارستان صحرایی تشکر ویژه کرد.

DSC_0156 DSC_0154

اخبار مرتبط

ارسال نظر