تاریخ : 30 آوریل 2016 - 21:59 - شناسه خبر : 11423 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد:

نگاه لطیف، عمیق و ظریف شیعه به توحید/وجود زکریا اخلاقی یک امتیاز برای شهرستان است

سید محمدنبوی میبدی

تاکنون در جهان هم پیوندی بین هنر و شعر و مهمترین اندیشه بشری که توحید باشد وجود نداشته و این موضوع قابل اهمیت است.

به گزارش صدای میبد: در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد که صبح امروز و با حضور اعضای آن در بیت آیت الله اعرافی برگزار شد امام جمعه شهرستان میبد با بیان رتبه نخست اعتکاف میبد در استان یزد باتوجه به نسبت های جمعیتی به بررسی مصوبات قبلی شورا پرداخت.

آیت الله اعرافی با تاکید بر آسیب های اجتماعی موجود خواستار ارائه پیشنهادات عملیاتی در این زمینه شد که دارای راهکارها و جدول زمانبندی باشد.

وی همچنین بر برنامه ریزی و حذف مسائل حاشیه ای و رعایت مسائل بهداشتی در اعیاد شعبانیه تاکید کرد.

در ادامه جلسه امام جمعه میبد با بیان اینکه کنگره شعر توحیدی یک ارزش ذاتی دارد و آن پرداختن به مهمترین موضوع بشر که همانا بحث توحید است، که این مسئله ارزش کنگره را بالا می برد. و باتوجه به تاثیرات اخلاقی و تربیتی توحید که بسیار بالاست آن را اقدامی مناسب دانست.

وی درادامه با بیان اینکه الان یکی ازمشکلات جهان اسلام تکفیر، ترور و… می باشد تصریح کرد: این حوادث به خاطر یک نگاه خشک و بی منطق در باب توحید است که منشا خونریزی هایی است که در منطقه شاهد آن هستیم.

رئیس جامعه المصطفی ادامه داد: اما شیعه یک نگاه لطیف، عمیق و ظریفی در باب توحید دارد. مقایسه توحید در نهج البلاغه با توحیدی که ابن تیمیه و … بیان کرده اند و بعد هم در وهابیت به یک ایدئولوژی تبدیل شده است نشان از یک فاصله بسیار زیاد بین این دو نگاه توحیدی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هنر در کنگره شعر توحیدی با اندیشه توحیدی گره خورده است گفت: تاکنون در جهان هم پیوندی بین هنر و شعر و مهمترین اندیشه بشری که توحید باشد وجود نداشته و این موضوع قابل اهمیت است.

آیت الله اعرافی وجود زکریا اخلاقی شاعر برجسته کشوری را یک امتیاز برای شهرستان میبد برشمرد.

برگزاری دوسالانه کنگره شعر توحیدی از مصوبات دیگر این جلسه بود.

در این جلسه هنردوست دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ اثر از ۲۱۶ شاعر به کنگره شعر توحیدی ارسال شده است از استقبال خوب شاعران از این کنگره خبر داد.

حجت الاسلام اخلاقی شاعر نام آشنای میبدی نیز با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این کنگره جهت دهی شاعران به سمت توحید بوده است گفت: خوشبختانه آثار خوبی را در این زمینه از شاعران و به ویژه شاعران جوان شاهده بوده ایم.

DSC_0162
DSC_0170 DSC_0168 DSC_0164

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. با سلام و تشکر فراوان از آقای نبوی از ایشان درخواست دارم که گزارش و تصاویر دیدار موسسه قرآنی ریحانه النبی با امام جمعه محترم را در سایت قرار دهند

ارسال نظر