تاریخ : 3 می 2016 - 18:41 - شناسه خبر : 11459 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

آیت الله اعرافی در دیدار با اعضای موسسه قرآنی ریحانه النبی

قرآن اساس همه علوم بشر/ شاه کلید ورود به دنیای عظیم معارف قرآن،خود شناسی است

سید محمد نبوی میبدی

قرآن مخزن بی پایان علم و دانش الهی است.هر ارتباط مثبتی با قرآن ثواب دارد.قلب های قرآنی جامعه قرآنی را می سازد

به گزارش صدای میبد-آیت الله اعرافی در دیدار با اعضا موسسه قرآنی ریحانه النبی، ماه های رجب، شعبان و رمضان را دارای دوارزش ذاتی و تبعی دانستند و بر قرائت، حفظ، تدبر و استفاده از دعاهای وارده این سه ماه مبارک در قنوت نمازها تاکید ورزیدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رجب، شعبان و رمضان یک حقیقت و ملکوتی دارد که مال مومنین است به وجود همین ویژگی در مورد قرآن کریم اشاره کردند و افزودند: قرآن یک حقیقت ماوراعالم دارد که در قیامت تجلی می کند و از اصحابش شفاعت خواهد کرد.

امام جمعه میبد و قم ذکرها و اوراد ماه رجب را تسهیل کننده ما در ورود به حقیقت ماه رجب دانستند و درک حقیقت دانایی و توانایی بی پایان خداوند را رمز راحتی انسان برشمردند.

این صاحب نظر علوم فقهی و تربیتی، شاه کلید بهره گیری از دنیای عظیم معارف قرآن را خود شناسی دانستند و با بیان اینکه، هنگامی که در صدد معالجه و شناخت خود برآییم وحی و قرآن اثر گذار است، بر لزوم فهم از خود به عنوان اساس تدبر تاکید ورزیدند.

این محقق دینی در ادامه با اشاره به ۱۰ الی ۱۵ معنایی را که مرحوم ملاصدرا از حدیث «من عرف نفسه فقد عرفه ربه» ارائه دادند قدرت فکری علما و روحانیون شیعه را متذکر شدند و با بیان اینکه قرآن یک داروخانه عظیم و یک مخزن بی پایان علم و دانش الهی است وظیفه ما را کشف بعضی از این حقایق دانستند.

آیت الله اعرافی با رد نظر بعضی از روشنفکران گفتند: قرآن وحی است با همین الفاظ، قرآن امانتی بزرگ و افتخاری عظیم برای ماست در نهج البلاغه ۵۰ الی ۶۰ تعبیر و تشبیه درباره قرآن وجود دارد.

دکتر اعرافی در پایان با بیان اینکه قلب های قرآنی جامعه قرآنی را می سازد به حضار این نکته را متذکر شدند که هیچ وقت از کم بودن نهراسید. حرکتی که برای خدا باشد باقی می ماند.

DSC_0154 DSC_0155 DSC_0156 DSC_0157 DSC_0158 DSC_0159 DSC_0166 DSC_0170 DSC_0172 DSC_0173 DSC_0174 DSC_0178

 DSC_0179

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر