تاریخ : 10 می 2016 - 19:28 - شناسه خبر : 11599 اخبار شهرستان

مراسم نكوداشت استاد عبدالعظيم پويا در دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار مي‌شود

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد از برگزاري مراسم نكوداشتي به منظور تقدير از نیم قرن تلاش علمی و فرهنگی استاد “عبدالعظیم پویا” در هفته آینده خبر داد.

عبدالعظیم پویا

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد از برگزاري مراسم نكوداشتي به منظور تقدير از نیم قرن تلاش علمی و فرهنگی استاد “عبدالعظیم پویا” در هفته آینده خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه، دکتر عباس کلانتری رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد با اعلام این خبر گفت: استاد “عبدالعظیم پویا” محقق، نویسنده و کارشناس حوزه میراث فرهنگی بیش از هر محقق و پژوهشگر فرهنگی در احیاي تاریخ و میراث استان به ويژه شهرستان میبد کوشیده است.
وی با اشاره به سابقه طولاني استاد پویا در عرصه خدمات فرهنگی افزود: “عبدالعظیم پویا” با انتشار بیش از ده‌ها جلد کتاب و صدها مقاله و یادداشت، نقش کم‌نظیری در معرفی داشته‌های فرهنگی دیار يزد ایفا كرده و در روزگاری که کمتر کسی در فکر پاسداری و نگهداری میراث فرهنگی بود، وی به تنهایی بار سنگین مسئولیت نگاهبانی از میراث ارزشمند فرهنگی را برعهده گرفت و با ثبت و ضبط و تدوین میراث ماندگار تاریخی این سرزمین و مقاومت در برابر تخریب و نابودی آنها، حق بزرگی به گردن فرهنگ و تاریخ این دیار کویری دارد .
رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد خاطر نشان کرد: در همين راستا و به اهتمام صاحبنظران و اهالی فرهنگ، در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه در دانشگاه آیت الله حائری میبد، مراسم نکوداشتی به منظور پاسداشت خدمات بی‌شائبه استاد فرزانه “عبدالعظیم پویا” برپا خواهد شد.
دکتر عباس کلانتری از چاپ کتاب سیمای باستانی میبد یکی از آثار برجسته استاد پویا توسط دانشگاه آیت الله حائری نام برد و افزود : رونمایی از این کتاب ازجمله برنامه های این نکوداشت است.
وی در پايان نيز حضور اساتید و بزرگان فرهنگی نظیر دکتر دادبه، دکتر موسوی گرمارودی،دکتر مجتبایی و…. در این مراسم را نیز یادآور شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر