تاریخ : 24 می 2016 - 21:25 - شناسه خبر : 12185 اخبار استان

مولوی عبدالحمید در یزد اعلام کرد:

دامن زدن به مسائل فرقه ای حرام است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: دامن زدن به گرایش ها و مسائل فرقه ای در شرایط کنونی حرام است و مسلمانان باید گفتمان مذاکره را در پیش بگیرند.

No Pic

به گزارش صدای میبد؛ مولوی عبدالحمید  در هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) در یزد افزود: اختلاف های گرایشی و قومی نباید رخ دهد بلکه باید مسلمانان گفتمان و مذاکره را در پیش گیرند.
وی تاکید کرد: مسلمانان باید حقوق اقلیت های دینی، قومی و مذهبی را رعایت کرده و کرامت انسانی و حقوق اقلیت های دینی از جمله یهودی، زرتشتی و نصاری (مسیحی) را رعایت و حرمت آنان را حفظ کنند.
مولوی عبدالحمید گفت: اسلام، دین جنگ، خشونت و افراطی گری نیست، البته این دین، جهاد دارد و در مقابل تجاوزگران و کسانی که منطق گفتمان و استدلال و عدالت ندارند و به افراطی گری می پردازند، جهاد می کند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: دین اسلام، دین صلح، دوستی، رحمت و آخرین دین پروردگار و دین فطرت هاست.
وی اظهار داشت: ظلم است که این دین را خشن، سخت و تند در دنیای امروز و یا هر زمان دیگر عرضه کنیم؛ در این دین، صلح سازش و مداراست و اجبار در آن وجود ندارد بلکه اختیار است و با غیر مسلمان هم سازش دارد.
وی اضافه کرد: امروز افراطیون صهیونیسم که بیش از ۶۰ سال فلسطین را اشغال کردند، حاضر به صلح و سازش نیستند و پای میز مذاکره نمی نشینند.
مولوی عبدالحمید تصریح کرد: اسلام، دین صلح و گفتمان است و کسی نباید از آن سوء استفاده و آن را دین افراطی گری معرفی کند.
به گفته وی بهترین راهکار برای بررسی در این کنفرانس این است که مذاهب و فرق مختلف اسلامی به بررسی مشترکات بپردازند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد: دین اسلام، مشترکات زیادی بین شیعه و سنی دارد و اختلافات آن اندک است از این روز همه ما باید دین اسلام را تبلیغ کنیم.

ایرنا

اخبار مرتبط

ارسال نظر