تاریخ : 29 می 2016 - 8:30 - شناسه خبر : 12311 اخبار استان

استاد تاریخ و زبان شناسی فرانسه:

یزد شهری با ساختار اسلامی و مردمانی خوش برخورد

استاد تاریخ و زبان شناسی فرانسه گفت: یزد شهری است با ساختار اسلامی و مردمانی خوش برخورد که در مرحله اول توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.

پروفسور مرینا دوو در دیدار با معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت: من در سفر به ایران از شهرهای مذهبی، اسلامی و فرهنگی بسیاری دیدن کردم اما ساختار و برخورد مردم این شهر برایم جالب تر بود.

وی افزود: تاریخ و ادبیات دو بعدی هستند که از هم جدا شدنی نیستند و فرهنگ هم به عنوان بعد سوم در کنار آنها قرار می گیرد.
این استاد تاریخ و زبان شناسی فرانسه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا در این سن و به تنهایی به مسافرت آمده اید؟ گفت: من به بیماری سرطان مبتلا هستم و به همین دلیل تصمیم گرفتم مابقی زندگی خود را به سفر اختصاص دهم و در این راستا در سفر به ایران از شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و یزد دیدن کردم و به نظر من این شهرها نمونه ای برجسته از کل ایران است.
یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان و یکی اضلاع مثلث گردشگری در کنار اصفهان و فارس در مرکز ایران مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
منبع: ایرنا

ارسال نظر