تاریخ : 3 ژوئن 2016 - 11:20 - شناسه خبر : 12468 ایران و جهان

روحانی:

امام خمینی(ره) تعامل حکیمانه با جهان را طراحی کرد/ دشمنان آرزوی اختلاف میان قوا و رهبری را به گور می برند

امام خمینی (ره) با رفتار خود آن‌ها را به اعتقادی رساند که اگر پیرو اسلام و قرآن باشند در دنیا نیز آقایی‌شان بیشتر می‌شود و اگر بخواهند که از مسیر راه مستبدین حرکت کنند نه تنها آخرت و عاقبت بلکه دنیای‌شان نیز باطل خواهد بود.

رییس جمهور کشورمان با اشاره به نحوه تعامل حضرت امام خمینی (ره) با دنیا اظهار کرد: امام خمینی(ره) در کنار انقلابی‌گری‌های بزرگ، غیورمندانه و عزتمندانه تعامل حکیمانه با جهان را نیز طراحی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان شامگاه امروز (پنج‌شنبه) در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم مطهر امام(ره) برگزار شد، طی سخنانی به میراث به‌جای مانده از امام(ره) در جامعه اشاره و اظهار کرد: امروز از امام(ره) سه میراث انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و رهبری ولایت فقیه به یادگار مانده است که باید در حفظ و حراست از آن‌ها کوشا باشیم.

  • همه باید از انقلاب اسلامی به عنوان نخستین یادگار امام خمینی (ره) حراست کنیم، ما به انقلاب اسلامی و انقلابی بودن ملت ایران افتخار می کنیم و برای حراست از آن و تداوم مسیر تکاملی این انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
  • امام در کنار این انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را طراحی کرد که می‌تواند الگویی موفق برای سایر کشورها و جهان اسلام باشد.
  •  امام(ره) در این نظام‌سازی در کنار اسلامیت بر جمهوریت تکیه کرد و تاکید نمود که نظام ما “جمهوری اسلامی” است و در همین چارچوب و در نخستین سال انقلاب، ۵ بار انتخابات برگزار شد و در سال‌های بعدی نیز، این حضور و مشارکت پررنگ مردم در انتخابات و نقش آفرینی آنان در مدیریت و حاکمیت ملی، حتی زیر بمباران‌ها رژیم بعثی متوقف نشد.
  • با برنامه‌ریزی و تمهیدات امام(ره)، مجلس خبرگان رهبری توانست حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در فاصله زمانی بسیار کوتاه برگزیند و مردم را در آن شرایط دشوار شادمان سازد.
  • این راه و مسیر را، امام(ره) برای ما مشخص و هموار کرد و “رهبری و ولایت فقیه” سومین میراث گران‌قدر حضرت امام(ره) است.
  • با هدایت‌ها و رهنمودهای آیت الله خامنه‌ای، همه قوا همراه و همگام هستند و فاصله‌ای میان قوا و رهبری نیست، دشمنان ایران اسلامی این آرزو را به گور می برند که در دولت یازدهم میان قوا و رهبری فاصله‌ای ایجاد شود.
  • اجتماع پرشور مردم در کنار مرقد مطهر امام راحل بزرگوار به معنای پیوند مستحکم امام(ره) و امت است.
  • در طول ٢٧ سال گذشته از ارتحال امام خمینی(ره) عشق و پیروی مردم از راه امام(ره) روز به روز بیشتر شده است،امام(ره) بزرگوار در آن دوران سیاه و خفقان تاریخی در ایران که نه احترامی به آیات قرآن و موازین و فرهنگ اسلامی از سوی حاکمان دیده می شد و نه گوش شنوایی نسبت به خواست و اراده مردم وجود داشت، به پا خاست و در برابر همه مستکبران جهان ایستاد.
  • مستکبران جهان و به‌ویژه آمریکا در آن مقطع، ایران بزرگ را جزو حاکمیت و سرزمین خود می دیدند،این تغییر حاکمیت از لحاظ فرهنگی و سیاسی برای مردم ما قابل تحمل نبود.
  • در آن مقطع از تاریخ از سویی چنین باوری را در اذهان مردم رواج داده بودند که نظام پادشاهی ابدی و غیر قابل تغییر است و از سوی دیگر مستکبران، جهان را به شرق و غرب تقسیم کرده بودند و نجات از سلطه غرب، به معنای پذیرش سلطه شرق بود.
  • مستکبران در جهان چنین شایع کرده بودند که دوران حاکمیت ایمان و دین به سر آمده و هیچ کس نمی تواند با مبانی اسلام و قرآن حاکمیت سیاسی جامعه را بر عهده بگیرد، امام خمینی (ره) مانند حضرت ابراهیم (ع) علیه مستکبران جهان به پا خاست و به تنهایی، خود یک ملت و امت بود.
  • در دورانی که کمتر کسی باور می کرد با یک نهضت و قیام بتوان یک رژیم قدرتمند را سرنگون کرد، بنیانگذار جمهوری اسلامی از ابتدا به حقانیت و پیروزی راه خود مطمئن بودند و از هیچ شخص و قدرتی هراسی به دل راه ندادند و با شهامت، شجاعت و قدرت در این مسیر حرکت کردند.
  • امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه عالی‌مقام، فیلسوف بلندمرتبه و آگاه به زمانه توانست در آن دوران مقابل خودکامگی و استبداد رژیم ایستادگی کند و مرجعیت، علم، فقه و فلسفه و جایگاه او به عنوان معلم اخلاق در حوزه علمیه و وجود یاوران و شاگردان امام(ره) در کنار ایشان بود که در نهایت منجر به تببین نظریه انقلاب و اجرای آن شد.
  • ملت ایران به عنوان سرمایه عظیم و بزرگ اجتماعی همواره الفت و نزدیکی صمیمی با امام راحل و پس از ایشان با علما، روحانیت و اندیشمندان دینی داشته‌اند.
  • سرمایه معنوی و ایمان مردم، سرمایه اجتماعی و اعتماد به مردم و علم و دانش امام(ره) به مسائل جهان و علوم دینی و اسلامی را از جمله علل پیروزی انقلاب اسلامی است امام خمینی(ره) با روش و شیوه منحصر به‌فرد خود که گاه با سکوت و گاه با فریاد و گاه با دعوت مردم به نهضت و قیام همراه بود، انقلابی‌ترین و اخلاقی‌ترین مسیر را برای هدایت مردم به آرمان‌هایی که متعلق به ملت ایران بود، برگزید و توانست از طریق تسخیر قلوب مردم، پیروز شود.
  • هیچ رهبری در انقلاب‌های جهان به اندازه امام خمینی (ره) مورد عشق و علاقه مردم نبوده است. امام(ره) عزیز و بزرگوار ما بر قلب مردم حاکم بود و به عنوان روح یک ملت و امت توانست انقلابی عظیم را به مقصد برساند. جاذبه امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب این بود که توانست آحاد ملت را به خود جذب کند و برای رسیدن به پیروزی حمام خون به راه نینداخت.
  • امام خمینی (ره) حمام خون به راه نینداخت و حتی نزدیک ترین افراد و نهادها به رژیم گذشته نیز با رفتار امام (ره) گام به گام به سمت ایشان جذب شدند. امام خمینی (ره) آنچنان هاضمه‌ای برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد که توانست همه را به سمت فرهنگ انقلابی جذب کند.
  • امام خمینی (ره) با رفتار خود آن‌ها را به اعتقادی رساند که اگر پیرو اسلام و قرآن باشند در دنیا نیز آقایی‌شان بیشتر می‌شود و اگر بخواهند که از مسیر راه مستبدین حرکت کنند نه تنها آخرت و عاقبت بلکه دنیای‌شان نیز باطل خواهد بود.
  • امام (ره) در پاریس فرمودند که اگر در کنار امواج خروشانی که در داخل ایجاد شده است موجی در خارج از کشور نیز ایجاد شود کار رژیم تمام می‌شود. امام (ره) در کنار انقلابی‌گری بزرگ، غیورانه و عزتمندانه، تعامل حکیمانه با جهان را نیز طراحی کرد و با مصاحبه‌های خود با رسانه‌های مختلف افکار عمومی جهان را نسبت به انقلاب اسلامی جذب نمود.
  • نباید افکار عمومی جهان را رها کنیم و نباید بگذاریم که صهیونیست‌ها و مستکبران، افکار عمومی جهانیان را علیه چهره واقعی انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی شکل دهند، ما وظیفه داریم که واقعیت کشور و انقلاب را به جهانیان تبیین کنیم چرا که امام خمینی بزرگترین انقلاب مردمی را به ثمر رساند و جهانیان را به حیرت نشاند و سرنوشت این انقلاب نیز تنها مختص ایران نبود بلکه در کل منطقه و جهان نیز تاثیراتی از خود به جای گذاشته است.
  • امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران را به گونه‌ای طراحی کرده که می تواند به الگویی برای تمام کشورهای دنیا تبدیل شود،  امام(ره) در این نظام‌سازی، در کنار اسلامیت به جمهوریت نیز تاکید کرده است. همان طور که می دانید در تمام انقلاب‌ها بعد از انقلاب صندوق‌ها سرکوب می‌شوند اما تنها در انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) بعد از انقلاب صندوق و آرای مردم را پیشنهاد می‌کند و در یک سال ۵ انتخابات در این نظام برگزار می‌شود.

رییس جمهور کشورمان ساعت ۲۱:۱۵ وارد حرم مطهر امام خمینی (ره) شد و از سوی مردم و با شعارهای «سیدعلی زنده باد، روحانی پاینده باد» و «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» مورد استقبال قرار گرفت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر