تاریخ : 8 ژوئن 2016 - 12:50 - شناسه خبر : 12705 اخبار استان

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

رشد ۸۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در استان یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: در سه سال گذشته بطور میانگین، شاهد رشد ۸۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در استان بوده ایم .

محمد مهدی شرافت  گفت: استان یزد در جذب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی رشد بسیار عالی داشته و در این بخش در صدر استانهای کشور قرار دارد.
وی افزود: رشد گردشگران در حالی است که هم اکنون با کمبود فضای اقامتی به عنوان یک چالش جدی برای تداوم رشد جذب گردشگران مواجه هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری یزد اضافه کرد: این اداره کل در قالب یک برنامه پنج ساله و در کمیته هتلینگ اقتصاد مقاومتی طرح های ویژه و اجرایی برای جبران این کمبود را تدوین کرده که با توجه به هماهنگی کامل بین بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی و ادارات به سرانجام خواهد رسید.
شرافت ادامه داد: بهره برداری بهتر از امکانات هتل ها و مراکز اقامتی موجود با آموزش، تغییرات مدیران داخلی هتل ها ، مدیریت زمان همایش های کشوری و بین المللی نخستین برنامه این اداره کل است.
این مسئول یادآور شد: دومین برنامه ما در این بخش تداوم برنامه های ساخت هتل های سنتی ، اقامتگاه های بوم گردی به عنوان امتیاز خاص و برتر این استان بویژه شناسایی ظرفیت های قابل تبدیل به مرکز اقامتی چون خوابگاههای دانشجویی و فضاهای بلااستفاده در سایر بخشها برای پاسخگویی کوتاه مدت به نیاز به گسترش فضای اقامتی است.
شرافت تصریح کرد: از سوی دیگر توسعه هتل های موجود و ارتقای کیفیت و رتبه آنها یک برنامه میان مدت است که امیدواریم تا پایان سال ‎۹‎۶ شاهد افزایش تعداد تخت ها و نیز تبدیل چهار هتل یزد به هتل پنج ستاره خواهد بود.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی یزد ، در برنامه بلند مدت نیز چند هتل بزرگ و پنج ستاره در دست اقدام است که در طول سه تا پنج سال آینده وارد حوزه گردشگری استان خواهند شد.
یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان و یکی اضلاع مثلث گردشگری در کنار اصفهان و فارس در مرکز ایران مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.

ایرنا

ارسال نظر