تاریخ : 11 ژوئن 2016 - 10:32 - شناسه خبر : 12787 اخبار استان

بحران دیگر در راه است:

کمپین مردمی در یکی از شهرهای استان یزد علیه غیربومی ها

چند روزی است در بخشی از شهر زارچ بنرهایی نصب شده است که از مردم خواسته خانه هایی که به غیربومی ها اجاره داده اند پس بگیرند تا شهرشان از غیربومی خالی شود.

 به گزارش صدای میبد؛ در این بنرها که با امضای  “جمعی از جوانان غیور زارچ ” در ابعاد بزرگ نصب شده است از مردم و ساکنان بومی شهر خواسته شده است در مدت دو هفته آیند با مستاجران غیربومی ایرانی و غیرایرانی خود تسویه حساب نموده تا این افراد با نداشتن محل زندگی، مجبور به ترک این شهر شوند.

شعار اصلی این بنرها، زارچ شهری بدون غریبه است. این بنرها علاوه بر سطح شهر در شبکه های اجتماعی نیز به صورت گسترده دست به دست شده است.
نصب یک بنر در سطح شهر و در محل های تعیین شده نیازمند طی یک مسیر مشخص همچون تاییده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تایید شهرداری ( در صورت مالکیت مکان بیلورد) است. مشخص نیست این بنرها چگونه سر از دیوارهای شهر زارچ در آورده است.
از دیگر سو و طبق گفته برخی از ساکنین، خواسته بیشتر مردم این شهر و مناطق اطراف آن برخورد با بزهکاری ناشی از حضور اتباع کشورهای دیگر به خصوص افاغنه است که به دلیل حضور کارگاه ها و شرکت های مختلف در این مناطق، حضور پررنگی در این بخش از استان دارند.
سرقت های زیاد، ایجاد ناامنی، بزهکاری اجتماعی، مشکلات بهداشت از جمله عواقب حضور برخی اتباع کشورهای همسایه دراین مناطق بوده است که موجب رنجش  مردم شده و گویا پیگیری های دولتی آنان نیز نتیجه بخش نبوده و موجب شده بخشی از جامعه خود دست به اقدام عملی بزند.
شبیه این ماجرا درسال های گذشته در برخی دیگر از مناطق استان رخ داد به گونه ای که چندی پیش پس از قتل یک شهروند یزدی در شهرستان مهریز توسط یک تبعه افغان، مردم با عصبانیت تمامی افاغنه این شهر را از خانه هایشان بیرون کردند که بحران بزرگ امنیتی در استان ایجاد کرد.
چندی قبل نیز در مناطق خاصی از شهر یزد همچون محله خیرآباد این شهر چنین رفتاری توسط مردم صورت گرفت که آن هم بازتاب های منفی امنیتی به دنبال داشت.
به نظر می رسد پادرمیانی به موقع مسئولان  و حل مشکل از طریق دیگر، از بروز این بحران جلوگیری کند.

تابناک

کمپین مردمی در یکی از شهرهای استان یزد علیه غیربومی ها

ارسال نظر