تاریخ : 13 ژوئن 2016 - 9:24 - شناسه خبر : 12884 ایران و جهان

۵۰ کشته و ۵۳ زخمی در حمله به کلوپ همجنس‌گرایان در اورلاندو(+عکس)/ انتقاد اوباما از دسترسی آسان به اسلحه در آمریکا/ داعش: کار ما بود / ترامپ: من که گفته بودم

پدر قاتل: یک بار او در دستشویی رستوران دو مرد را در حال بوسیدن همدیگر دیده و از آن زمان از همجنسگرایان متنفر شده بود.

حمله مسلحانه به یک کلوپ شبانه همجنس‌گرایان در شهر اورلاندو فلوریدا ۵۰ کشته برجای گذاشت.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها،‌ در این حادثه تاکنون ۵۳ نفر هم زخمی شدند. این حادثه مرگبار ترین حمله از این دست در تاریخ آمریکا به شمار می رود.

مقامات بهداشتی در این شهر حالت فوق العاده اعلام کرده و از مردم خواسته اند خون اهدا کنند.

پلیس فلوریدا عامل این تیراندازی را “عمر متین” اعلام کرد. او یک شهروند آمریکایی با پدر و مادر افغانستانی است.

50 کشته در حمله به کلوپ همجنس‌گرایان در آمریکا / 53 زخمی (+عکس)

بی بی سی هم گزارش داد: افرادی که موفق شده اند از این کلوپ فرار کنند گفته اند که مهاجم ساعت ۲ صبح به وقت محلی در داخل این کلوپ شروع به تیراندازی کرد.

یک مرد که به هنگام حمله این مهاجم در داخل این کلوپ بوده تصاویری از تیراندازی و صدای فریاد را در صفحه فیس بوکش منتشر کرده است.

50 کشته در حمله به کلوپ همجنس‌گرایان در آمریکا / 53 زخمی (+عکس)

همچنین سی ان ان گزارش داده است که نیروهای پلیس محلی در اورلاندو اعلام کرده‌اند که این فرد، بمب به همراه داشت.
وی یک سلاح مسلسل و یک سلاح کمری نیز داشت.
مهاجم بعد از سه ساعت گروگانگیری و درگیری، توسط پلیس کشته شد.

50 کشته در حمله به کلوپ همجسنگرایان در آمریکا (+عکس)
50 کشته در حمله به کلوپ همجسنگرایان در آمریکا (+عکس)
رویترز: گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله مرگبار را برعهده گرفت
 رویترز نیز در خبری اعلام کرد که داعش در حساب کاربری توئیتر مدعی شده است که عامل حمله تروریستی مرگبار به یک باشگاه شبانه در شهر اورلندو در ایالت فلوریدای آمریکا از اعضای این گروه تروریستی بوده است.
داعش در حساب کاربری خود در توئیتر عکس فرد مهاجم را منتشر کرده است.

همچنین رویترز گزارش داده که فرد مهاجم لحظاتی پیش از حمله به کلوب شبانه در تماسی تلفنی با پلیس به گروه داعش اعلام وفاداری کرده است.
با این حال پدر عمر متین می گوید که پسرش ارتباطی با داعش نداشته و فقط از همجنس‌گرایان بدش می آمده است. او به خاطره ای اشاره می کند و می فزاید: یک بار که با پسرم به رستوران رفته بودیم، او در دستشویی رستوران دو مرد را در حال بوسیدن همدیگر دیده و از آن زمان از همجنسگرایان متنفر شده بود.

انتقاد اوباما از دسترسی آسان به اسلحه در آمریکا

باراک اوباما رییس آمریکا در سخنانی پس از مرگبار ترین تیراندازی تاریخ آمریکا از قانون دسترسی آزاد به اسلحه در آمریکا انتقاد کرد.

رییس آمریکا با اشاره یه اینکه همه مردم آمریکا در کنار خانواده های قربانیان هستند، افزود که در ساعات و روزهای آینده ابعاد این حادثه مشخص خواهد شد.

او به طور صریح این حمله را یک حادثه تروریستی ندانست و گفت پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق روی این موضوع است که آیا فرد مهاجم انگیزه های فردی و شخصی داشته یا اینکه در چارچوب یک اقدام تروریستی دست به این حمله مرگبار زده است.

او افزود با این حال چیزی که مشخص است این است که فرد مهاجم کینه و نفرتی عمیق در وجود خود داشته است.

دونالد ترامپ تنها کاندیدای جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست ایالات متحده با اشاره به اینکه یک مسلمان،‌ عامل تیراندازی است دوباره وعده های خود را درباره مسلمانان تکرار کرد و گفت : من که درباره تروریسم اسلامگرایان افراطی هشدار داده بودم.

ارسال نظر