تاریخ : 14 ژوئن 2016 - 19:11 - شناسه خبر : 12896 اسلایدشو، ایران و جهان

وزیر احمدی‌نژاد: دولت تورم را مهار کرد/ روحانی در شرايط سختي مسئوليت را به‌عهده گرفت/ دولت در زمینه اقتصادی استراتژی مشخصی ندارد

دولت یازدهم به خوبي توانست تورم را مهار كند و در زمينه سياست خارجي جدا از عهد شكني‌‎هايی كه دشمن اصلي با ما دارد د توانست حركت‌های مثبتي در سياست خارجي انجام دهد

عبدالرضا مصري ،نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در ارزيابي خود از عملكرد سه ساله دولت يازدهم گفت: دولت مشكلات زيادي داشت و ما نمي‌توانيم منكر اين باشيم كه دولت مشكل نداشته است زيرا دولت در شرايط سختي مسئوليت را به عهده گرفت.

وزیر رفاه دولت احمدی نژاد در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران با اشاره به توفيقات دولت در مهار تورم اظهار كرد: دولت یازدهم به خوبي توانست تورم را مهار كند و در زمينه سياست خارجي جدا از عهد شكني‌‎هايی كه دشمن اصلي با ما دارد د توانست حركت‌های مثبتي در سياست خارجي انجام دهد.

مصري با بيان اينكه دولت مدت زيادي از عمر و وقت خود را براي پيوند با کشورهای خارجی صرف كرد و نتوانست اين موضوع را از دستور خارج كند خاطر نشان کرد: همه دولت بحث سياست خارجي مي‌كردند درصورتي كه يک نفر بايد به عنوان وزير امور خارجه به دنبال بحث سياست خارجي باشد و بقيه بايد به امورهای داخلي مي‌پرداختند .

نماینده دوره‌های هشتم و نهم مجلس ادامه داد: دولت در بحث ركود توفيقي نداشت و همچنان ركود بر بازار حاكم است و بحث بيكاري به عنوان معضل جدي است كه هر روز نيز اين مسئله براي جوانان جوياي كار سخت تر مي‌شود. بازار و بازاری‌ها هنوز در بهت و شوك هستند و نمي دانند كه بايد تصميم بگيرند و يا نگيرند با بازاری‎‌ها كه صحبت مي‌كنيم مي‌بينيم به دليل بي اطلاعي از اينكه دولت در رابطه با اقتصاد چه برنامه‌اي دارد يك نوع ركود و يا خمودگي در بازار حاكم شده است و اين شامل بازار مالي ،مسكن ،بورس و توليدات داخلي را شامل مي شود.

اين نماينده اصولگرايي مجلس دهم گفت: اگر فكري به حال ركود نشود قاعدتا توليد رونق نمي گيرد و اگر توليد رونق نگيرد اشتغالي نيز صورت نمي‌گيرد كه البته ما اميدواريم دولت در مدت باقيمانده به وضعيت اقتصاد بيشتر توجه كند و بحث هاي سياست خارجي را به وزير امور خارجه بسپارد و اگر خيري براي ما دارد يا ندارد ما از آن گذشته‌ايم، ما كه تعهدات‌مان را نسبت به هسته ‌اي انجام داده‌ايم و چيزي نيست كه انجام نداده باشيم و بر عکس ما طرف مقابل وعده‌های خود را انجام نداده است .

مصری ادامه داد: قبل از برجام مسئولين دولتي اعلام مي كردند كه بعد از اجرای برجام ۱۵۰ ميليارد پول وارد كشور مي‌شود الان ما مي بينيم هيچ اثري هم از اين پولها نيست چون اگر اين پول در اختيار صندوق توسعه ملي قرار بگيرد يك انقلاب صنعتي را مي‌توان با آن در كشور ايجاد كرد اما مي بينيم در حد ۶۰۰ الي ۷۰۰ ميليون دلار از هند آمده است وازبقيه پول‌ها خبري نيست البته شايد هم آمده است خبرهايش را نمي‌دهند و ما بي خبر هستيم .

اين وزير دولت احمدي ن‍‍ژاد گفت :طبيعتا همه دولتمردان از آقاي ريس جمهور تا وزراء و معاونين همه علاقه مند هستند كه كاري انجام دهند اما دولت يازدهم هنوز يك استراتژي خاصي به ارائه نداده است كه بگويد استراتژي من اين است.

وی افزود: الان هرجا كاري و مشكلي پيش مي ‌آيد مي گويند دولت سابق مقصر بوده است اين در حالي است كه الان اين دولت است كه بايد كار كند و جواب بدهد و تا كي مي خواهيم يدك بكشيم .

مصري خاطرنشان كرد: هرچه دولت موفق باشد براي مردم آسایش بيشتري خواهد داشت و براي اين دولت دعا مي‌كنيم و علاقه‌مند هستم. به نظر ما دولت هنوز نمي‌داند از لحاظ اقتصادي چه كاري انجام دهد.

ارسال نظر