تاریخ : 20 ژوئن 2016 - 10:35 - شناسه خبر : 13206 ایران و جهان

روحانی:

تقویت ارتباط دولت و رسانه ضروری است/شرایط امروز رسانه ملی مقداری با قبل متفاوت است

حسن روحانی در ضیافت افطاری با اصحاب رسانه، تقویت امید و اعتماد در جامعه و تلاش برای جلوگیری از لطمه دیدن امید مردم را ضروری دانست و گفت: آرامش و ثبات امروز جامعه و پیشرفت‌های حاصله مرهون همین روحیه امید و آرامش مردم است.

روحانی با اشاره به یکی از دیدارهای خود با مقام معظم رهبری در خصوص مسایل اقتصادی، خاطرنشان کرد: ایشان در این جلسه تأکید کردند که یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم ایجاد آرامش در اقتصاد و جامعه است و این مسأله نباید لطمه بخورد.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه برجام صرفا فضای مناسب و آماده‌ای را برای فعالیت‌های مختلف فراهم کرده است، اظهارداشت: اگر از این فضا در زمینه‌های مختلف بهره‌برداری و استفاده نکنیم، هیچ فایده و ثمره‌ای به دست نخواهد آمد، بنابراین باید از فضای مناسبی که با برجام ایجاد شده ، برای پیشرفت کشور و فعالیت‌های مختلف اقتصادی بهره بگیریم.
روحانی گفت: دولت یازدهم دولتی فراجناحی است و وقتی دولت حزبی باشد بدون تردید روزنامه‌ها و تشکل‌های مختلف از آن حمایت می‌کنند، اما وقتی که بخواهد فراجناحی عمل کند، کار دشوار می‌شود و زمانی که پیشرفت و دستاوردی به دست می‌آورد جناح‌های مختلف خود را در آن سهیم می‌دانند و وقتی با مشکلی مواجه شود، خودشان را کنار کشیده و می‌گویند به ما ارتباطی ندارد.
رییس جمهوری در ادامه به نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در تبیین اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: امروز بوی بهار را از این رسانه احساس می‌کنیم و شرایط مقداری با قبل متفاوت است.
روحانی تصریح کرد: اگر دولت منتخب مردم و حرکت آن در راستای اهداف ملی است، پس حمایت از دولت به معنای حمایت از مردم است و از سوی دیگر اگر انتقاد از دولت در چارچوب خاص و منافع مردم می‌باشد، آن انتقاد هم مفید و لازم است.
رییس جمهوری با تأکید بر نیاز دولت به رسانه، اظهار داشت: دولت ضمن اینکه به رسانه نیاز دارد، باید بتواند با رسانه‌ها ارتباط و تعامل داشته باشد.
روحانی ، وجود هر گونه ضعف در رابطه دولت با رسانه را یک نقص بزرگ دانست و با تأکید بر رفع این مشکل، اظهارداشت: رفع فاصله‌ها و تقویت ارتباط بین دولت و رسانه ضروری است.
رییس جمهوری همچنین بر حضور رسانه‌های کشورمان در عرصه منطقه‌ای و جهانی تأکید کرد و گفت: امروز دنیا نیاز دارد که حرف و منطق جمهوری اسلامی ایران را بشنود و باید با ارتقاء و تقویت جایگاه رسانه‌های خود، حرف‌ها و منطق‌مان را در سطح منطقه و جهان در برابر دشمنان و رقبا به گوش جهانیان برسانیم.
روحانی  تصریح کرد: رسانه‌های کشورمان در سطح جهانی دچار ضعف هستند که باید آن را برطرف کرده و صدای خویش را توسط انواع رسانه‌های جمعی، مجازی و مکتوب به گوش جهانیان برسانیم.
رییس جمهوری  در ابتدای این مراسم نیز میزبانی اصحاب رسانه در ماه مبارک رمضان را افتخاری برای دولت یازدهم دانست و گفت: تردیدی نیست که اگر بخواهیم به اهداف ملی و بلند انقلاب اسلامی و همچنین تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک الگو به معنای واقعی کلمه برای همه آزادیخواهان و مسلمانان جهان برسیم، راهی نیست جز اینکه در مسیر این حرکت ، افکار عمومی را با خود همراه سازیم.
روحانی تأکید کرد: افکار عمومی بسیار مهم بوده و این اصحاب رسانه هستند که باید افکار عمومی را با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، هماهنگ و همراه کنند.
رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه اصحاب رسانه به معنای عام یعنی همه عالمان، فرهیختگان، تریبون‌ها و فضای حقیقی و مجازی باید برای این حرکت بزرگ، دست به دست هم دهند، اظهار داشت: تفاوت جمهوری اسلامی ایران با  دیگر کشورها در این است که جامعه ما اسلامی است و ما به اسلام خود افتخار می‌کنیم و باید آثار این اسلام و اخلاق اسلامی در سراسر رسانه‌های ما نیز مشاهده شود.
روحانی با تأکید بر اینکه ما به آزادی مطبوعات، رسانه‌ها و قلم در ایران اسلامی افتخار می‌کنیم، گفت: البته همچنان در این مسیر مشکلات و ایراداتی وجود دارد که باید مرتفع شوند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه تردیدی نیست که آزادی در جمهوری اسلامی با قبل از انقلاب تفاوت‌های بسیاری دارد، ادامه داد: البته در مفهوم و اجرای آزادی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، اما اصل آزادی به عنوان نعمتی بزرگ بعد از پیروزی انقلاب پیش روی همه ما قرار داده شد.
روحانی تصریح کرد: این آزادی باید با اخلاق اسلامی توأم باشد و به اندازه رسانه‌های حامی دولت، حضور رسانه منتقد منصف هم ضروری و مفید است، اما انتقاد منصفانه غیر از تخریب، دروغ و اتهام می‌باشد که همه اینها در شرع مقدس از گناهان کبیره شناخته شده است.
رییس جمهوری، کاهش آمار ۵ درصدی مستمری‌بگیران کمیته امداد، آمار طلاق، پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی بر واردات غیرنفتی و همچنین شرایط مناسب کنونی برای جذب سرمایه در دولت یازدهم را نشان از علایم مثبت و فضای مناسب کنونی جامعه دانست و اظهارداشت:برای نخستین بار در کشور، بخش خصوصی قرارداد تمام امور زیرساختی راه‌آهن را امضاء و اجرای آن را در اختیار گرفته است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر