تاریخ : 20 ژوئن 2016 - 10:37 - شناسه خبر : 13209 اخبار استان

نماینده اردکان مطرح کرد:

پول بیت‌المال، هزینه نقل و انتقال میلیاردی بازیکنان فوتبال نشود/ لزوم خصوصی‌سازی باشگاه‌ها

رییس فراکسیون ورزش مجلس دهم معتقد است نقل و انتقال میلیاردی بازیکنان فوتبال با اعتبارات دولتی با آموزه های فرهنگی کشورمان منطبق نیست لذا باید باشگاه‌های ورزشی به بخش خصوصی و مردم واگذار شود تا این امر‌کنترل شود.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقل و انتقال میلیاردی بازیکنان فوتبال در باشگاه های ورزشی، گفت: امروزه بازیکنان فوتبال با اعداد و ارقام قابل توجهی خرید و فروش می شوند که این موضوع به هیچ عنوان منطبق با آموزه های فرهنگی و دینی کشورمان نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه عرضه و تقاضا در میزان تعیین ارقام نقل و انتقال بازیکنان تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: در این راستا شرکت های دولتی یا شبه دولتی از محل منابع خود اعتباراتی را به باشگاه هایی مانند استقلال یا پرسپولیس ارائه می کنند؛ لذا پول بیت المال، هزینه نقل و انتقال میلیاردی بازیکنان فوتبال می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت جدی بر اعتبارات واگذار شده به باشگاه ها شود، افزود: اصولا دولت نباید تیم داری کند لذا در این میان موضوع واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی مطرح می شود.

تابش با اشاره به اینکه در برهه های زمانی مختلف دولت ها با مقاصد سیاسی اقدام به تیم داری کرده اند، ادامه داد: باید باشگاه های ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و مردم واگذار شود تا دیگر شائبه پرداخت مبالغ میلیاردی از اعتبارات دولتی به بازیکنان ایجاد نشود.

رییس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه امروزه باید به ایجاد رونق در اقتصاد ورزش کشورمان به عنوان یک اقتصاد پویا کمک شود، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید پیگیر موضوع خصوصی سازی باشگاه‌های ورزشی شود تا پرداخت‌های میلیاردی کنترل شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر