تاریخ : 22 ژوئن 2016 - 9:18 - شناسه خبر : 13299 اخبار استان

یک مقام قضایی:

بیشترین فراوانی جرم در استان یزد ضرب و جرح است

رئیس کل دادگستری یزد گفت: بر‌اساس بررسی‌های به‌عمل آمده ضرب و جرح عمومی در میان جرائم بیشترین فراوانی را در این استان به خود اختصاص داده است.

محمدرضا حبیبی  به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: بعد از جرم ضرب و جرح، صدمات غیر‌عمدی تصادفات و همچنین توهین رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با تاکید بر‌اینکه وجود این جرائم برای استان مذهبی یزد به‌هیچ وجه قابل توجیه و پذیرفته نیست و باید با فعالیت‌های فرهنگی این جرائم کنترل شود، خاطرنشان کرد: کار دستگاه قضائیه مبارزه با جرم و مجرم است و بدون‌شک تمامی مردم و دستگاههای فرهنگی استان باید در جهت تغییر وضعیت موجود در جرائم یزد فعالیت کنند.

رئیس کل دادگستری یزد ادامه داد: جرائم موجودی که هم اکنون بیشترین فراوانی را در میان جرائم دیگر در استان دارند قابل کنترل است و باید همه در عرمی راسخ برای حل آن بکوشند. در سال ۹۳ مجموع پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی یزد ۷۲ هزار و ۳۵۷ فقره بوده در حالی که در سال ۱۳۹۴ این تعداد به ۶۲ هزار و ۹۹۹ فقره رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۲۰۰ قاضی زیر‌پوشش در سطح استان ۱۹۳ هزار و ۸۹۱ فقره پرونده کیفری و حقوقی را مورد بررسی و مختومه کردند.

حبیبی گفت: دادگستری استان یزد علاوه بر اجرای برنامه‌های کمی در بخش‌های مختلف بیش از گذشته با فعالیت‌های کیفی مثل آموزشها، فرهنگ‌سازی، پیشگیری و مسائل عمرانی بر حسب ضرورت فعالیت می‌کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر در ساخت و ساز برخی دادگاه و دادسراها در یزد و برخی مناطق و شهرستان‌های استان فعالیت خوبی صورت گرفته و این روند بر حسب ضرورت ادامه دارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر