تاریخ : 24 می 2015 - 11:11 - شناسه خبر : 1380 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

پل صراط؛ وعده گاه هدایی و آتشی/ آنچه در شب گذشته استیضاح گذشت/شورا پرونده زمین های سی ان جی را پیگری می کند

برای خودم متاسفم در جلسه ای نشسته ام که در آن شهردار استیضاح می شود/من محله گرا هستم

این خبر تکمیل می شود.

به گزارش صدای میبد: جلسه استیضاح شهردار میبد ساعت ۶:۳۰ عصر گذشته شروع شد.

در ابتدا ۱۰ دقیقه رئیس شورای شهر سید حسین آتشی صحبت کرد. سپس عزیز الله داورپور حدود ۲۰ دقیقه صحبت نمود. حجت الاسلام اکبرزاده تذکر دادند که سوالات کتبی که جلسه قبل اعضا قانع نشدند باید مطرح شود.

جلسه در دو نوبت قبل و بعد از نماز برگزار شد. حجت الاسلام ملااحمدی با ۲۰ دقیقه تاخیر وارد جلسه شد. خوش و بش اعضاء فضای ملتهب را دوستانه کرد. سربند لبیک یا خامنه ای و چفیه عزیز الله داورپور القاء کننده پیام خاصی بود.

چینش اعضاء بعد از نماز متفاوت شد و آقای هدایی در بین آقایان داورپور و دهقانی قرار گرفت. شروع صحبت با هدایی و پیرامون مسائل جاری و سوالات مطرح شده بود. ظرف های آب خالی و پر می شد. اتاق گفتگو فاقد وسایل سرمایشی بود. در نتیجه درب اتاق نشست باز شد تا هوای اتاق عوض شود.

بحث استیضاح یک بحث معمولی است هم برای شهردار و هم برای اعضاء

آتشی: در جلسه اول آتشی رئیس شورا گفت بحث استیضاح یک بحث معمولی است هم برای شهردار و هم برای اعضاء. من تضمین می کنم این اتفاقات چند روز گذشته سیاسی، حربی و جناحی و شخصی نباشد. ما دیدیم که چه چیزهایی را در یک ماه گذشته به شورا در شبکه های موبایلی نسبت داده اند. ما قسم خورده ایم در برابر قرآن که به حفظ اموال مردم، شهروندان و غیره بپردازیم. ان شاء الله نتیجه این جلسه آن شود که به نفع مردم باشد.

برای خودم متاسفم در جلسه ای نشسته ام که در آن شهردار استیضاح می شود

داور پور: وی با تذکر در مورد نطق پیش از دستور به عملکرد دوران خود و آتشی پرداخت.

وی گفت: من برای خودم متاسفم در جلسه ای نشسته ام که در آن شهردار استیضاح می شود. یکی از وظایف رئیس شورا پیگیری مصوبات است. آقای آتشی اگر می تواند یکی دو مصوبه را که پیگیری کرده اعلام کند. اگر لازم شد من توضیح خواهم داد که نه تنها برای شورا کسب درآمد نکرده ایم بلکه هزینه های اضافی را هم اعمال کرده ایم. ما گاها هزینه هایی را پیش بینی نکرده ایم و از شهردار خواسته ایم که پروژه ای را انجام دهد.

آتشی: آقای هدایی با صحبت هایشان در اول انتخاب، رای ۷ نفر از ۹ نفر را کسب کردند. با گذر زمان یکسری مسائل پیش آمد. موضوعات مثل بحث فضای سبز، احداث پارک بانوان، احداث میدان میوه و تره بار، احداث گورستان مرکزی، بوستان های محلی، آسفالت خیابان ها، آزادسازی ها. از عید۹۳ کار عمرانی شهر تعطیل شد. ما بارها به خاطر پارک بانوان خدمت آقای هدایی رسیدیم.

شهردار با ادارات دیگر تعامل خوبی را برقرار نکردند.

با تغییر مداوم پست های داخل شهرداری مشکلاتی را به وجود آوردند. البته ربطی به ما ندارد و دست خود شهردار است. شهردار با ادارات دیگر تعامل خوبی را برقرار نکردند. چهار راه جهاد (حاج ماشاء الله) مصوب است. ما نمی توانیم به مساجد برویم به خاطر قول هایی که نتوانسته ایم انجام دهیم. بحث قرارداد نظارت بر طرح ممیزی است. بحث بیمه سینا است. حکم مدیرعامل حمل و نقل است. عدم قرارداد با وکیل جهت کشتارگاه. و اینکه شما در آبان ماه سال گذشته خدمت حاج آقای اعرافی استعفا دادید.

هدایی: متاسفانه شما دوگانه برخورد می کنید. شما سوالات را به صورت مکتوب اعلام نکردید. باید به من می دادید.

آقای میرحسینی ۶ سوال مطرح کردند که ۵ سوال آن مربوط به محله ده آباد بود.

میرحسینی: اگر قرار است من رای بدهم باید قانع شوم. من جلسه قبل یکسری مسائل را مطرح کردم شما به سوالات شفاهی جواب ندادید. بلوار مطهری نیمه تمام است. پیاده رو سازی خیابان کاشانی. محله ده آباد با توجه به وسعتش حجم آسفالتش خیلی کم است. موضوع پارک بانوان و همین طور، جلوی دانشگاه پیام نور خطرناک است و کاری انجام نشده است.

من محله گرا هستم

جوادیان: عدم اجرای پروژه جدول گذاری سلمان فارسی و خیابان شهید میرباقری، عدم انعقاد قرارداد بر اجرای طرح ممیزی. تأخیر در طرح ترافیکی مدرسه عقیل.

 سید ابوالفضل دهقانی حتی سوالاتش را خودش بیان نکرد.

سیدابوالفضل دهقانی: سوالات وی را آقای جوادیان خواند. علت بلاتکلفی طرح تفصیلی. عدم پیگیری زمین های پشت آتش نشانی و میدان هلال احمر.  علت ناقص اجرا شدن رفوژ خیابان قاضی میرحسین. عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک.

جلسه دوم:

هدایی: هنگامی که وارد شدم شهرداری به صورت روستایی اداره می شد. در بحث عمرانی خوشحال شدیم که آقای بهارستانی وارد شهرداری شدند. بسیار زحمت کشیدند. متاسفانه من کلمه باغ شهر را از میبد حذف نمی کنم. جدا کردن کلمه باغ از میبد خیانت به میبد است.من اجازه نداده ام باغ های شهر بیش از این هدف قرار بگیرد. هدایی با کسی بد نیست. از طرف من امضاء کرده اند و من اکنون باید ۱۴۰ میلیون پول برای دو پلاک بدهم در حالی که قیمت این دو زمین این مقدار نبوده است.  فردی که جابه جا شده در اتاق من به کارهای اشتباهش اقرار کرد. تقاطع خیابان مطهری کارشناسی نبود. من چگونه ۴ تا ۵ میلیارد پول مردم را هزینه کنم. پل عیشی طرح مصوب ندارد. خیابان پیام نور طرح ندارد. طرح جداسازی آب شرب و آب فضای سبز ۳ تا ۴ سال خاک خورده بود. من آن را احیاء کردم. ترمینال مسافربری افتخار من است که دیوار ترمینال را گذاشتم. اینکه مدیرعامل سازمان حمل و نقل دنبال حکمش نمی رود مشکل من نیست. آقای آتشی شما دنبال مدارک علیه من بوده اید. وعده ما پل صراط مستقیم.

چهار راه حاج ماشاء الله را شروع کردیم. جاده را صاف کردیم . استارت کار را زدیم. هماهنگی نیست. چهار راه حوادث ترافیکی اش بالا خواهد بود.  کوچه فرهنگیان را بدون اجازه من شخم می زنند. میدان دفاع مقدس تا هلال احمر مجوز گرفتیم. پیمانکار حاضر به انجام کار نشد. اکنون با پادگان جلسه داشتیم و با همکاری هم انجام می دهیم.

خیابان سلمان فارسی با سازمان همیاری ها همکاری داشتیم. مدیرعامل تغییر کرد وقفه در طرح پیش آمد. من برای میدان روبروی دانشگاه آزاد ۹۰۰ میلیون گذاشتم. بخشداری همکاری نکرد.

عوارض حریم شهر را برای میبد گرفتم. لکن آقای آتشی شما برای من پرونده درست می کنید. بسیاری از سوالات و نوشته ها و درخواست های شما پروژه های ۵ساله است. طرح تفصیلی در سال ۸۷ قرارداد بسته شده است. ۲۵۳ میلیون قرارداد بوده است. به من بگوید از سال ۸۷ تا ۹۲ چه اقداماتی انجام شده است. مشاور را از تهران به میبد آوردم. او می گوید توریسم به خاطر خشت و دیوار کاهگلی به میبد می آید. نه به خاطر آسفالت و ساختمان های جدید. آخرین اصلاح نقشه های طرح تفصیلی برای ما فرستاده شده است. در شورای ترافیک امسال جدولی را ارائه دادیم و از شورای ترافیک خواستیم که کارهایش را اولویت بندی کند.

من از روز اول برای اموال شهرداری شناسنامه تهیه کرده ام. دفتر املاک شهرداری گم شده بود.

جوادیان: وی گفت من محله گرا هستم و در مورد مطالبات خود سوالاتی را مطرح کرد.

ملااحمدی: وی طبق روال همیشگی با خواندن حدیث و آیاتی از قرآن شهردار را به سعه صدر تشویق نمودند و به ایشان تذکر دادند که یک حاکم باید سعه صدر داشته باشد و با مراجعه کنندگان به خوبی برخورد نماید و اظهار گلایه نمودند از برخورد شهردار با خودشان.

شهردار: وی گفت: شما در دوره قبل در اتاق انتظار شهردار می نشستید و به شما می گفتند که شهردار در جلسه است و شما را به اتاق شهردار راه نمی دادند که باعث شد بارها با درگیری و مشاجره وارد اتاق شوید و شهرداری را با تلخی ترک کنید. در دوره من کی به شما اجازه ورود ندادند.

شورا پرونده زمین های سی ان جی را پیگری می کند و حق شهر را  می گیرد.

آتشی: آنچه در مورد زمین CNG به این بنده حقیر نسبت داده اند صحت ندارد. اخلاقا آدمی نیستم که کسی را زمین بزنم و پرونده سازی کنم. خدا را گواه می دارم که پسرخاله من که زمین را خریده من ۱۰ کلمه با او صحبت نکرده ام. پسر برادرم گفتند که زمین خریدیم و شورای شهر باید تایید کند. محسن فلاح کارمند شهرداری به من گفت این زمین برای شهرداری است که فروخته شده است. بعد متوجه شدیم که این زمین برای شهرداری است. به پسرخاله ام گفتم زمین را قانونی خریدید. شورا و شهرداری برای احقاق حق خودمان پیگیری می کنیم. چند دفعه غیرعلنی وارد فرمانداری رفتم برای زمین سی ان جی.

امام هم که انقلاب کرد از آدم هایی که نون و نمک دوره شاهنشاهی خورده بودند استفاده کرد و همه را از کشور بیرون نکرد. تغییرات در شهرداری در پست ها زیاد است.

اعتقاد دارم باید کار شود. ولی اگر کاری نشد. زمان گذشت و پروژه ای برای شهر انجام نشد داغونم می کند. آمده ام برای کار و زندگی ام را برای کار گذاشتم. بعد از ۴ سال باید ببینم کار شده است. در یک ماه اخیر تهمت های زیادی به من زده شده است.

بحث تحویل حریم شهر، وارد بحث حریم شدیم. حریم برای شهر است. استانداری از اول فروردین ماه کارهای صدور پروانه حریم را به شهرداری واگذار کرده است. ما به فکر دفتر، نیرو و … برای این قضیه بوده ایم.

این خبر تکمیل می شود…

 صدای میبد در پایان این خبر، صوت جلسه را خواهد گذاشت تا رسم امانت داری در مطلب رعایت شود.

خبرنگار: سیدمحمد نبوی

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. آفرین به این خبرنگار
    خبر با این جزییات
    ممنون

  2. ۱- دلايل استيضاح شهردار واقعا خنده دار است. من خودم فيروزآبادي هستم ولي خداييش عدم جدول گذاري خيابان فيروزآباد هم شد دليل استيضاح؟

    ۲- متاسفانه برخي كساني كه خود را به شهردار چسبانده بودند با دفاع كوركورانه از شهردار در شبكه هايي مانند تلگرام باعث موضع گيري منفي افراد زياد ديگري شدند. آقاي … كه به لطف آقاي هدايي به عنوان … انتخاب شد دائم با مواضع سبك‌ سرانه خود در شبكه هاي مجازي موبايل گاها ناخواسته به ضرر شهردار كار كرد.

    ۳- اعضاي شورا چرا اينهمه كارهاي مثبت انجام شده را نمي‌بينند. الحق و الانصاف از افراد با سلقيه‌هاي مختلف از شهردار تعريف شنيدم و همه شاهد هستيم پروژه‌هاي عمراني شهرداري در حدا مكان به صورت عادلانه در همه مناطق شهر در حال انجام است. به طور مثال شهرداران قبلي كوچكترين توجهي به شهرك شهدا نداشتند ولي آقاي هدايي اين عدالت را برقرار نمود.

    ۴- اعضاي محترم شورا لطفا بفرمايند در مدت فعاليت خود چه طرح و مصوبه و ايده نو و قابل ملاحظه‌اي در اختيار شهردار قرار داده‌اند؟ بله حرف زدن آسان است و فقط با توقع داشتن از يك نفر و يك مجموعه محدود شهر آباد نمي‌شود.

    ۵- آقاي آتشي گفته:«ما دیدیم که چه چیزهایی را در یک ماه گذشته به شورا در شبکه های موبایلی نسبت دادند». واقعاً عزيزان شوراي شهر، در عصر ارتباطات به اين اندازه در مقابل شبكه‌هاي موبايلي كم آورده‌اند كه بحث‌هاي يك شبكه موبايلي مي‌شود يكي از دلايل استيضاح شهردار يك شهر هشتادهزار نفري؟

    ۶- حقيقت تلخي است ولي متاسفانه واقعيت است كه برخي اعضاي شورا مواضع محله‌اي و بسيار بي اهميت را به مسائل كلان شهر ترجيح مي‌دهند. به عنوان مثال درخواست آسفالت كوچه‌هاي قديمي يك محل كه اگر انجام نشود از شهردار متوقع هستند و از او گله‌مند مي‌شوند.

    ۷- ايكاش شورا نيز گزارشي از عملكرد خود طي اين مدت ارائه مي‌كرد تا معلوم شود به نسبت فعاليت‌ شهردار آنها چه فعاليت‌هايي داشته‌اند.

    ۸- فلسفه حضور بعضي اعضاي شورا چيست؟ اميدوارم از اين قسمت ناراحت نشوند ولي متاسفانه تخصص‌ درخور شورا و مسائل شهري و مديريتي در شوراي شهر ميبد ناپيداست و همانطور كه امام جمعه محترم نيز پس از برگزاري انتخابات شوراها متذكر شدند مسائل محله‌اي و تعصبات منطقه‌اي پاي برخي اعضا را به شورا باز نموده است.

    ۹- هرچند استيضاح شهردار حق قانوني شورا است ولي اين گفته آقاي آتشي كه:«من شخصا نیازی به پاسخگویی به مطالب در گروه های مجازی و مواجهه با این گروه ها نمی بینم» بسيار سطحي و كوته‌بينانه است و مگر جز اين است كه شهروندان تمامي اخبار شهر را از طريق همين فضاي مجازي و سايت‌هاي خبري شهرستان دنبال مي‌كنند؟

    ۱۰- اگر اعضاي شورا در اين قضيه منافع شهر و شهروندان را لحاظ كرده و رضايت خدا را مدنظر داشته‌اند دست‌بوس و دعاگويشان هستيم و اگر غير از اين است براي رسوايي كساني كه منافع شخصي را به منافع كل مردم يك شهر ترجيح مي‌شوند دعا مي‌كنيم.

    ۱۱- چه صحيح و چه غلط آقاي هدايي استيضاح شد، فقط بايد صبر كرد و ديد فرد بعدي براي اين سمت نسبت به شهردار قبلي موفق‌تر عمل مي‌كند يا خداي ناكرده … .

  3. آفرین بر جوادیان
    آفرین بر آتشی
    وآفرین بر بقیه اعضاء شورا
    شهرداری شده بود محل جولان یک عده تازه به دوران رسیده
    وآقای داور…بدانند شورا هیءت فوتبال نیست
    وبا سربند نمیتوان مردم فهیم میبد را گول زد
    حنای شما وامثالتان خیلی وقته رنگ باخته
    خدا ازتان نگذرد که هدایی را که اولین تجربه اجراییش بود شما زمین زدید نه استیضاح کنندگان

  4. جناب داورور ممنونیم.جناب اکبر زاده و داود دهقانی ممنونیم شما ماندگار شدید در دل مردم

  5. شاید سر بند داورپور می خواهد بگوید لبیک به (مبارزه با فقر و فساد و تبعیض) که سالهاست رهبری می فرمایند

  6. درود بر بزرگمندان تاریخ میبد
    هدایی.داورپور.دهقانی.اکبرزاده
    یادتان در دل میبد مانا ماند

  7. آره واقعا یه عده بایدم خوشحال باشن ، وقتی باز پاشون باز میشه تو شهرداری و باز ب…

  8. داورپور مگر قرار بوده به جبهه جنگ اعزام شود که تیپ رزمنده ها را زده و نشسته است ..اونی که ما میشناسیم بیشتر تو کار اقتصادی و …بوده و اقایون عاقل خبر دارند . شهردار هم مثل یکی از همه مسوولین این شهر از کار کنار رفت .البته دیر و زود داشت اما سوخت و سوز نداشت .شما هم به جای تخریب اعضای شورا بگذارید کارها روی روند عمومی خود پیش برود .وگرنه اگر به قشون کشی باشد اعضای ۶ نفره هم حرفهای زیادی دارند که ابروها میبرد و شخصیتها خرد میکند که بهتر است بنا به مصلحت شهر در معرکه بسته شود . اقا جان شهرداری امد . شهرداری رفت .هدایی هم که اش دهن سوزی نبود حتی یک پروژه بزرگ نمیتوانید نام ببرید که از او باشد . جز نقاشی و اسفالت چیز عمده ای ندیدیم پس لطفا دولخ نکنید که ما به جای بادبزن طوفان میسازیم ……مرد باشید سانسور نکنید

  9. سلام،چند روزی به قدری عصبانی شدم که حد نداشت به خاطر همین دیر پیام دادم.
    واقعا برای خودم و مردم میبد متاسفم که آتشی و داور پور شدن تصمیم گیرنده برای میبد. یک معلم ساده جغرافی و یک کسی که حرف زدن مودبانه در فرهنگش نیست. بنده به عنوان یک استاد دانشگاه خجالت میکشم خود را میبدی تلقی کنم. آقای داورپور با یک سربند و یک چفیه نمیشه سر مردم را کلاه گذاشت. من با اخلاقیات شما آشنا هستم. شما چه از این چفیه با حرمت میدانید؟ آیا می دانید این چفیه گاها سجاده یک شهید و گاها وسیله ای برای جمع کردن دست و پای قطع شده و تکه تکه های بدن های شهیدانمون بوده؟ آقای داورپور با آبرو و شرف شهیدان بازی نکنید. بروید با چیزهای دیگر خود را نشان دهید. این چفیه برای آدم های بزرگ است که خود مرام و منش پهلوانی و بویی از مردانگی برده باشند.
    در پایان لازم می دانم به آقای هدایی شهردار نمونه و پاک و متدین تبریک عرض کنم که خدا شما را در بین ما عزیزتر و جاودانه تر کرد. انشاالله در هر جا هستید موفق و موید باشید.

  10. آقای هدایی تقصیر نداشت این بنده خدا از حزب بازی شورا ومحله گرایشون واز انتخابات محله ای میبد خبر نداشت اواز فساد های باب شده در شهرداری وبی سوادی بعضی از اعضای شورا خبر نداشت او میبد را با تهران مقایسه کرده بود در صورتی که در حد اردکان هم نیست اینقدر بی سواد وچیزی برای محکوم کردن نداشتند که پیاده روهای خیابون کاشانی واسفالت فلان کوچه شد دلیل برکناری!!!!
    اما اقای اتشی مردم فهمیده اند وبا این بازیا کلاه سرشون نمیره شما با این کار خود را خرابتر کردی

ارسال نظر