تاریخ : 30 ژوئن 2016 - 18:20 - شناسه خبر : 13951 اخبار شهرستان، با نماینده مجلس

نماینده منتخب تفت و میبد در گفت‌وگو با ایسنا:

ترکیه اهتمام جدی برای مقابله با داعش داشته باشد

در طول چند سال گذشته افراطی‌گری مذهبی منطقه و کشورهایی همچون عراق، سوریه و لبنان را فراگرفته است که این موج به ترکیه نیز سرایت کرده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محکوم کردن حادثه تروریستی شب گذشته در ترکیه و ابراز امیدواری از برقراری آرامش و ثبات در کشورهای همسایه همچون ترکیه گفت: لازم است ترکیه با عبرت و درس گرفتن از اشتباهات گذشته‌اش در حمایت از داعش، اهتمام جدی برای مقابله با تروریست‌ها داشته باشد.

انفجار ترکیه

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حادثه تروریستی شب گذشته در فرودگاه ترکیه گفت: در طول چند سال گذشته افراطی‌گری مذهبی منطقه و کشورهایی همچون عراق، سوریه و لبنان را فراگرفته است که این موج به ترکیه نیز سرایت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه کشورها باید حرکات تروریستی را محکوم کنند گفت: کشورها باید با داشتن حساسیت نسبت به امنیت ملی‌شان، به ریشه‌یابی درباره منشاء و دلایل افراطی‌گرایی مذهبی بپردازند و با این حرکات تروریستی به صورت ریشه‌ای برخورد کنند.

دهقانی با ارائه مثالی توضیح داد: وقتی پشه یک نفر را آزار می‌دهد برای رهایی از آن تنها نباید به دنبال کشتن پشه‌ها رفت بلکه راهکار خشک کردن مرداب تولیدکننده پشه است؛ تروریست نیز همچون پشه‌ها مردم بی‌گناه را آزار می‌دهند که ریشه آن‌ها در کشورهای حامی و پشتیبانشان است، تازمانی که این ریشه‌ها مداوا نشود منطقه نیز به آرامش نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه برای رسیدن به آرامش و رهایی از تروریست‌ها باید در وهله اول حوادث تروریستی را در هر نقطه‌ای از جهان محکوم کنند، گفت: این همان رویه‌ای است که جمهوری اسلامی در پیش گرفته و همواره حرکات تروریستی را محکوم کرده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان  اینکه ریشه این حرکات افراطی را می‌توان در دیدگاه‌های تند و خشن آن هم بدون مبنای دینی و مذهبی جستجو کرد، افزود: این گروه‌های افراطی همچون القاعده، بوکوحرام، داعش و سایر گروه‌ها که متاسفانه نام جهادی نیز روی خود می‌گذارند بدون داشتن مبنای دینی تنها خون مردم بیگناه را می‌ریزند.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با ریشه‌های تروریستی باعث رشد و گسترش حرکات ترویستی می‌شود، گفت: باید با این حرکات وهابی مقابله کرد تا حداقل در آینده بتوان آرامشی داشت، اتفاقی که لازم است توسط دولت ترکیه برای مبارزه با حرکات تروریستی انجام شود.

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. آه که فقط حرف مزنی کمالا

ارسال نظر