تاریخ : 25 می 2015 - 21:29 - شناسه خبر : 1427 اخبار شهرستان

کتاب قیم در کشاکش دانشگاه یزد و حائری/نامه سرگشاد اساتید دانشگاه به دکتر کلانتری

در روزهای گذشته اقداماتی، نظیر بستن دسترسی دفتر میبد به سامانه نشریه، تلاش در جهت تغییر هیات تحریریه، تخریب مسئولین دانشگاه و اختصاص محلی برای دفتر نشریه در دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد و غیره انچام شده که آن را توهین به همه اعضای هیات علمی دانشگاه میبد دانسته و ضمن درخواست رفع فوری موانع ایجاد شده، خواستار عذرخواهی رسمی دانشگاه یزد می باشیم.

بسمه تعالی

 

جناب آقای دکتر کلانتری

ریاست محترم دانشگاه آیت الله حایری میبد

 

با سلام و احترام و سپاس از زحمات جنابعالی درجهت ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه، ضمن ابراز نگرانی چندین باره از اقدامات غیرقانونی و توهین آمیز صورت گرفته در مورد نشریه کتاب قیم توجه جنابعالی را به نکات زیر جلب می نماییم:

الف) همان طور که می دانید درخواست نشریه برای دانشکده الهیات میبد از سال ۸۵ مطرح بود که در روزهای پایانی سال ۷۸ و بلافاصله بعد از استقلال به طور جدی تر پیگیری و در نهایت در سال ۸۹ مجوز آن صادر شد و محل دفتر نشریه دانشکده الهیات میبد تعیین گردید و تمام مسائل مربوط به آن در شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده الهیات میبد مطرح و تصمیم گیری شد، به گونه ای که مدیر مسئول و سردبیر نیز توسط شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده مستقل الهیات میبد انتخاب و معرفی گردید؛ حتی مجوز علمی- پژوهشی آن نیز با پیگیری تک تک اعضای هیات علمی و مسئولین میبد بویژه امام جمعه محترم شهرستان اخذ گردید. بنابراین از آنجا که تقریباً تمام زحمت نشریه را اعضای هیأت علمی دانشکده الهیات متقبل شده اند، امتیاز نشریه متعلق به دانشکده الهیات دانشگاه میبد است و باید توسط اعضای هیات علمی دانشگاه میبد مدیریت شود، نه اعضای هیات علمی دانشگاه یزد که تا امروز کوچکترین قدمی برای این نشریه برنداشته اند. لذا این نشریه را حق و ناموس علمی خود دانسته وهر گونه تفاهم یا مصالحه بر سر آن را نمی پذیریم.

ب) با توجه به این که معمولا درخواست نشریه در دانشگاهها از طرف گروههای علمی و دانشکده ها به دانشگاه ارسال      می شود، اگر دانشگاه یزد مدارکی مبنی بر پیگیری نشریه از طرف یکی از گروهها یا دانشکده ها، غیر از دانشکده مستقل الهیات آن روز دارد، ارائه و منتشر کند. اگر کوچکترین تلاشی در این خصوص از طرف گروههای دانشگاه یزد وجود داشته باشد، ما حداکثر مشارکت آن گروه یا دانشکده را می پذیریم، اما قطعا چنین مدرکی وجود ندارد. لذا شایسته بود معاونت پژوهشی دانشگاه یزد قبل از این که دستاورد دیگران را بدون اطلاع و به صورت غیر قانونی به دیگران هبه کند، حداقل تحقیق را انجام می داد. بنابراین جداً خواستار پیگیری حقوقی موضوع انتصاب غیر قانونی مدیر مسئول نشریه از طریق مراجع قانونی و شخصیت های حقیقی و حقوقی بوده و هرگونه تعلل در این خصوص را نمی بخشیم.

ج) همان طور که می دانید مجوز استخدام تمام اعضای هیأت علمی دانشگاه میبد، بویژه اعضای هیات علمی دانشکده الهیات به نام دانشگاه یزد صادر شده ، در حالی که پس از انفکاک کامل دانشگاه همگی به دانشگاه میبد منتقل شده ایم، اگر به این راحتی امکان انتقال نشریه صرفا به دلیل این که مجوز ارشاد به نام دانشگاه یزد صادر شده، وجود دارد، ما نیز خود را عضو هیات علمی دانشگاه یزد دانسته و خواستار صدور فوری احکام خود از طرف دانشگاه یزد می باشیم.

د) در روزهای گذشته اقداماتی، نظیر بستن دسترسی دفتر میبد به سامانه نشریه، تلاش در جهت تغییر هیات تحریریه، تخریب مسئولین دانشگاه و اختصاص محلی برای دفتر نشریه در دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد و غیره انچام شده که آن را توهین به همه اعضای هیات علمی دانشگاه میبد دانسته و ضمن درخواست رفع فوری موانع ایجاد شده، خواستار عذرخواهی رسمی دانشگاه یزد می باشیم.

در پایان اینجانبان اطمینان داریم که جنابعالی نهایت تلاش خود را برای حفظ این دستاورد مهم علمی دانشگاه میبد بکار خواهید بست، اما اگر تلاشهای جنابعالی حداکثر ظرف یک هفته به نتیجه قابل قبولی نرسد، با پوزش ضمن ارسال جزئیات بیشتر برخوردها و اقدامات توهین آمیز به مسئولین و رسانه ها، خود راسا از طریق مراجع قانونی و شخصیت های حقیقی و حقوقی موضوعات مطرح شده را پیگیری خواهیم کرد.

 

جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه آیت الله حایری میبد

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر