تاریخ : 15 جولای 2016 - 16:47 - شناسه خبر : 14740 اسلایدشو، با نماینده مجلس

نماینده منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی:

دستگاه‌های امنیتی فعالیت گروهکهای تروریستی را به مردم اطلاع دهند/ وهابی گری منشا تروریسم است

اطلاع رسانی وزارت اطلاعات به مردم در رابطه با فعالیت گروه های تروریستی خوب است و می تواند باعث افزایش اعتماد و آرامش مردم شود.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به خنثی سازی چند اقدام تروریستی در چند ماه اخیر توسط سپاه و نیروهای اطلاعاتی کشور، گفت: تروریسم تهدیدی بسیار جدی در منطقه است، طی سالهای اخیر شاهد عملیات‌های تروریستی در سراسر منطقه چون پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، سوریه، لبنان و عراق بوده‌ایم. کشور ما نیز با حضور در چنین منطقه جغرافیایی قطعا در معرض خطر قرار دارد.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در رابطه با وجود این خطر، قدرت جمهوری اسلامی در حوزه امنیتی است که با کمک و اعتماد مردم به دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی حاصل شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس امنیت را رکن اصلی توسعه و پیشرفت دانست و تاکید کرد: این امنیت در عین حال با تجربه خوب دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما از ابتدای انقلاب به دست آمده چرا که ما از سال های اولیه انقلاب با مسئله جنگ تحمیلی و مبارزه با گروهک های تروریستی، منافقین وعناصر رژیم صهیونیستی مواجه بودیم و این مبارزات تجربه بالایی به مسئولان ما در این حوزه داده است.

دهقانی با تاکید بر اینکه دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور تاکنون کارنامه درخشانی داشته است، تصریح کرد: خنثی سازی عملیات های تروریستی به خصوص در ماه های اخیر نشان از هوشیاری این دستگاه ها و نهادها دارد که این هوشیاری و همکاری و انسجام همچنان باید به جد وجود داشته باشد چراکه احساس امنیت در جامعه می تواند موجب ارتقای کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: اطلاع رسانی وزارت اطلاعات به مردم در رابطه با فعالیت گروه های تروریستی خوب است و می تواند باعث افزایش اعتماد و آرامش مردم شود. آنها به خوبی درک می کنند که مسئولان هوشیارند و از احساس نگرانی انها در این رابطه کم می شود.

وی افزود: حضور و فعالیت این گروه ها در کشور مانند ورود نفوذ یک ویروس به کشور است که باید به اطلاع مردم برسد تا همه نسبت به آن حساس و آگاه باشند.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه تروریسم پدیده ای منحصر به یک کشور نیست، تصریح کرد: تروریسم و افراط گرایی پدیده ای بین المللی است که جان همه مردم زمین را به خطر می اندازد. باید علل و منشا به وجود آمدن آن را کشف کرد. باید مرکز تولید و تقویت آنها را شناسایی کرد. امروز می دانیم که سرچشمه به وجود امدن این پدیده در دهه های اخیر تفکر وهابی گری است و گروه هایی همچون داعش نتیجه ایدئولوژی وهابیت هستند که این روزها می بینیم گسترش فعالیت آنها به نحوی شده که دامن خودشان را گرفته است.

دهقانی در پایان تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و تروریسم به عزمی جهانی نیاز دارد و باید بر روی مفهموم تروریسم و مصادیق آن اتفاق نظر پیدا کرد تا بتوان به درستی به مبارزه با آن برخاست. اما می بینم غرب، حزب الله را که در مقابل ظلم مقاومت می کند تروریستی می نامد اما سازمان منافقین که سال هاست دست به اقدامات تروریستی می زند را از این جرگه خارج کرده است. برای حل معضل تروریسم باید این مفاهیم ومصادیق دوگانه از بین برود.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر