تاریخ : 16 جولای 2016 - 14:01 - شناسه خبر : 14762 اخبار شهرستان، با نماینده مجلس

دهقانی فیروزآبادی:

کودتا در ترکیه اعلان جنگ به دموکراسی بود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کودتا در ترکیه اعلان جنگ به دموکراسی بود و تهران قویا این اتفاق را محکوم می کند.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: کودتا در ترکیه مساله ای است که برخی از نظامیان این کشور با بهره گیری از نابسامانی سیاسی در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی در جهت تصاحب قدرت عملیاتی کرده بودند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آرامش سیاسی و برقراری امنیت در ترکیه موضوعی بود که منجر به شکل گیری یک چرخه دموکراتیک قدرت در آنکارا شد.

وی در ادامه افزود: رویکرد ترکیه در مورد سوریه و نزدیکی به رژیم صهیونیستی یا هم پیمانی با رژیم های مرتجع عرب منجر به خدشه دار شدن امنیت و آرامش آنکارا شد.

دهقانی فیروآبادی خاطرنشان کرد: حرکت هایی که در جهت لگدمال کردن دموکراسی با کودتا است در نگاه جمهوری اسلامی به شدت محکوم است زیرا تهران معتقد به چرخه دموکراتیک در کشورهای مختلف است.

وی گفت: اگرچه برخی سیاست های ترکیه از نگاه تهران صحیح نباشد اما جمهوری اسلامی همواره با حسن همجواری به آنکارا نگاه کرده است. آرامش و امنیت ترکیه به دلیل پیوندهای اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی برای ایران متفاوت از کشورهای دیگر حائز اهمیت بوده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر