تاریخ : 18 جولای 2016 - 18:13 - شناسه خبر : 14847 اخبار شهرستان، با نماینده مجلس

دهقانی فیروزآبادی در دیدار با رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس کره جنوبی مطرح کرد:

تأثیر گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری ایران با کره جنوبی در اجرای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات پس از اجرای برجام گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده تا با حرکت به سوی رفع کامل موانع ناشی از تحریم‌ها، فصل جدیدی را در مناسبات دو کشور در راستای تحکیم روابط و توسعه آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چانگ جانگ رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس کره جنوبی عصر دیروز( یکشنبه، ۲۷ تیرماه) با کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

دهقانی فیروزآبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور گفت: گسترش مناسبات و همکاری های فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به عنوان دو کشور راهبردی و مهم در غرب و شرق آسیا در عرصه های مختلف و مورد علاقه، به نفع مردم دو کشور است.

وی با برشمردن مزیت ها و توانمندی های دو کشور افزود: تحکیم و تقویت روابط ایران و کره جنوبی که یکی از لحاظ منابع طبیعی و انسانی غنی بوده و دیگری از دانش فنی و صنعتی پیشرفته ای برخوردار است می تواند دستاوردهای فراوانی برای هر دو کشور داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات پس از اجرای برجام گفت: با حرکت به سوی رفع کامل موانع ناشی از اعمال تحریم های ناعادلانه علیه ایران، اکنون زمان آن رسیده است تا فصل جدید در مناسبات دو کشور آغاز شود.

وی افزود: کره جنوبی می تواند در اجرای برنامه سند چشم انداز ۱۴۰۴ در ایران با گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری سهیم باشد.

دهقانی فیروزآبادی در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد: مناسبات دو کشور در زمینه های مورد علاقه به ویژه در عرصه پارلمانی گسترش یابد.

چانگ جانگ رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس کره جنوبی همچنین در این دیدار گفت: ایران به عنوان کشوری غنی با تمدنی بزرگ از یک جایگاه مهم و راهبردی در منطقه و جهان برخوردار بوده و کره جنوبی به ارتقای سطح ارتباطات و همکاری های فی‌مابین علاقمند است.

وی با اشاره به قرار گرفتن کشورش در منطقه ای حساس گفت: تلاش و ممارست ایران در تداوم مذاکرات با ۱+۵ برای دستیابی به توافق جامع در موضوع هسته ای مورد توجه و پیگیری مجلس و دولت کره جنوبی قرار داشته و ما امیدواریم از تجربیات ایران در مسائل و مشکلات موجود در شبه جزیره کره بهره ببریم.

رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس کره جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیستمین دوره مجلس کره جنوبی نیز همانند دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تازگی تشکیل شده است و امیدوارم در طول این دوره مناسبات و همکاری های دو کشور بیش از گذشته در سطوح مختلف از جمله گروه های دوستی پارلمانی افزایش یابد.

چانگ جانگ در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: مجلس کره جنوبی از افزایش رایزنی های مشترک در مسائل منطقه ای و جهانی استقبال می کند./

اخبار مرتبط

ارسال نظر