تاریخ : 23 جولای 2016 - 7:40 - شناسه خبر : 14994 اخبار استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد:

مدیریت ارشد استان یزد در حمایت از واحدهای تولیدی عزم جدی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: با توجه به اولویت های تعیین شده از سوی دولت، مسئولان ارشد استان در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی دارای بازار و رقابت پذیر عزم جدی دارند.

سیدعلی عزالدینی درجلسه فرمانداران شهرستان های استان که باحضور استاندار یزد برگزارشد، افزود: دولت با بسته حمایت مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی با اشتغال ۵۰ نفر کارگر و از ۵۰ تا ۱۰۰ نفر کارگر در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام های مؤثری برداشته است.
وی ادامه داد: تاکنون در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسطی که دچار مشکل بوده و در سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کرده اند برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۳۴۰ واحد تولیدی استان در این سامانه ثبت نام کرده اند که پس از بررسی شرایط در کمیته ارزیابی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ۶۳۸ واحد تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به بانک های عامل استان معرفی شده اند.
عزالدینی همچنین تعدیل نیروهای ناکارآمد و مازاد فرمانداری ها، بخشداری ها و دستگاه های اجرایی استان را مورد تأکید قرارداد.
معاون امور عمرانی استانداری یزد نیز با بیان اینکه موضوع آب، اصلی ترین و ضروری ترین موضوع استان است، گفت: خط انتقال آب به استان فقط برای تامین آب آشامیدنی مردم استو
سیدمحمدرضا سیدحسینی اضافه کرد: مدیریت مصرف آب به ویژه در دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به میزان بارندگی و خشکسالی متوالی سال های اخیر کشت محصولاتی مانند گندم وجو در استان معنی ندارد و باید با چنگ و دندان باغ های استان را حفظ کنیم .
سیدحسینی افزود: لازم است برای صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی روش و برنامه مناسبی داشته باشیم و فرهنگ مدیریت مصرف آب را در جامعه نهادینه کنیم .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد همچنین با بیان اینکه پروژه های عمرانی استان باید با تعامل تمام دستگاه های شهرستانی واستانی به بهره برداری برسد، تصریح کرد: هیچ دستگاه یا مدیری در شهرستان حق متوقف کردن پروژه های ملی و استانی را در منطقه خود ندارد واگر چنین اتفاقی افتاد با دستگاه یا مدیر مربوط در چارچوب قانون برخورد می شود.
در این جلسه معاونان استاندار انتظارات خود را از فرمانداران و برنامه های دولت تدبیر و امید در استان بیان کردند و فرمانداران نیز گزارش هایی از فعالیت های انجام شده در حوزه مدیریت خود و اولویت های کاری و برنامه های سال جاری در زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

ایرنا

 

ارسال نظر