تاریخ : 1 آگوست 2016 - 8:15 - شناسه خبر : 15609 اخبار شهرستان

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

تخریب در میبد خلاف قانون است/ تخریب ها با هدف افزایش فضای حسینیه و مسجد بوده/ یگان حفاظت میراث حضور داشت ولی مقام قضایی دستور توقف نداده است

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد از تشکیل پرونده با قید فوریت در این سازمان در خصوص تخریب صورت گرفته در بافت تاریخی میبد خبر داد.

محمد مهدی شرافت در گفتگوبا خبرنگار تابناک یزد با اشاره به عکس های منتشر شده توسط تابناک یزد و برخی  شبکه های مجازی از تخریب بخشی از بافت تاریخی در شهرستان میبد گفت: از این تخریب مطلع شده ایم که بخشی از آن در تعطیلات عید فطر رخ داده است وبرخی در تعطیلی چند روز پیش انجام شده است.

وی افزود: در زمان تخریب نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در محل حاضر شده اند و از مقام قضایی درخواست صدور حکم توقف تخریب را داده اند امام مقام قضایی به دلیل نداشتن پلاک ثبتی برای این آثار از صدور حکم صرف نظر کرده است.
شرافت خاطرنشان کرد: این خانه ها اگرچه ب پلاک ثبتی آثار تاریخی نداشت ولی در بافت تاریخی و قدیمی شهر میبد واقع است و در واقع تخریب آن  خلاف قانون است.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: گویا این تخریب ها با هدف توسعه فضای شهری برای مسجد و حسینیه همجوار آن بوده است و ای کاش مسئولان این طرح از قبل با میراث فرهنگی هماهنگی می کردند تا با انتخاب مشاور فنی از همین فضاهای موجود بهره برداری منساب صورت گیرد.
شرافت گفت: پرونده حقوقی با قید فوریت در این سازمان در خصوص تخریب صورت گرفته در بافت تاریخی میبد تشکیل شده است و پیگیر ماجرا هستیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم از میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجود در استان به نحو احسن نگهداری و مواظبت کنند.

ارسال نظر