تاریخ : 4 آگوست 2016 - 15:43 - شناسه خبر : 15666 اخبار شهرستان، اسلایدشو

دکتر نجفی در دیدار با شهردار میبد عنوان کرد؛

دیدار نقیبی زاده شهردار میبد با شهردار تبریز/ معرفی زیلوی میبد به عنوان فرش دستباف اسلامی

شهردار تبریز با اشاره به این که تقویت گردشگری داخلی، از مهم‌ترین ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: این شاخص مهم نیازمند افزایش ارتباطات شهرهای مختلف و بسترسازی برای افزایش سفرهای داخلی است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد به نقل از شهریار، دکتر صادق نجفی دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد با بیان این مطلب اظهار داشت: رویکردهای گردشگری باید در وهله نخست، معطوف شناخت مردم از تاریخ و فرهنگ کشورمان باشد؛ که البته این امر، بدون  همکاری‌ شهرداری‌ها محقق نخواهد شد.

شهردار تبریز یادآور شد: برگزاری چهلم شهدای قیام ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز توسط مردم غیور یزد، از زیباترین و ماندگارترین فرازهای انقلاب اسلامی است که از پیوند اعتقادی و ارزشی دو شهر حکایت دارد.

دکتر نجفی، پیشینه تاریخی استان یزد و شهر میبد را بستری ارزشمند برای همکاری‌های گردشگری و فرهنگی خواند و افزود: این جایگاه مهم تاریخی، می‌تواند در پیوند با تمدن هزاران‌ ساله تبریز مطرح شده و زمینه حضور متقابل شهروندان را در دو شهر فراهم کند؛ بعلاوه، ظرفیت‌های صنعتی، تجاری و گردشگری شهرهای مختلف دو استان، از دیرباز زمینه حضور فعالان اقتصادی و صنعتی طرفین بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌محور شهر تبریز گفت: اقدامات گسترده کلان‌شهر تبریز در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و خدماتی، می‌‌تواند مرجع ارزشمندی برای آبادانی و پیشرفت شهرهای رو به توسعه، از جمله میبد باشد.

مهندس نقیبی زاده، شهردار میبد نیز در این دیدار، با معرفی پیشینه و جایگاه این شهر تاریخی، گفت: میبد دومین شهر مهم استان یزد است که با برخورداری از تاریخ غنی و ظرفیت‌های صنعتی و تجاری از جمله سفال و سرامیک، بخش قابل توجهی از رونق اقتصاد استان یزد را بر عهده دارد.

وی با قدردانی از از مهمان‌نوازی شهردار تبریز، بر لزوم بهره‌گیری از تجارب عمرانی کلان‌شهر تبریز و افزایش همکاری‌های گردشگری و فرهنگی دو شهر تاکید کرد و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی را تبریک گفت.

در پایان این دیدار، زیلوی منقش و قدح نفیس، از صنایع دستی معروف میبد یزد به شهردار تبریز اهدا شد.

دکتر نجفی نیز لوح زیبای عمارت تاریخی شهرداری تبریز را به شهردار تبریز هدیه داد.

لازم به ذکر است شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است. رقاب اصلی برای کسب این عنوان مابین شهرهای یزد و تبریز بوده است.

گفتنی است مهندس نقیبی زاده شهردار و اعضای شورای شهر میبد با حضور در تبریز و معرفی زیلو به عنوان یک فرش اسلامی و برند میبد که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز می باشد خواستار معرفی این صنعت منحصر به فرد میبد در سال ۲۰۱۸ شدند.

در پایان این مراسم یک نمونه از زیلو و محصولات صنایع دستی میبد در موزه بزرگ شهرداری تبریز قرار گرفت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر