تاریخ : 7 آگوست 2016 - 9:02 - شناسه خبر : 15727 با نماینده مجلس

نماینده میبد و تفت:

تقاضای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران باید ازسوی لندن باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است باتوجه به اصل عزت، حکمت و مصلحت نباید اجازه دهیم کشورها هرزمان که خواستند سطح روابط خود با کشورمان را کاهش یا افزایش دهند.

کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده میبد و تفت با بیان اینکه تاکنون هیچ منعی برای افزایش سطح همکاری‌ها بین ایران و انگلیس وجود نداشته، گفت: انگلستان زمانی در روابط دوجانبه با ایران سوءاستفاده کرد و خود این کشور سطح روابط را با ایران تغییر داد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید براینکه نباید اجازه دهیم کشوری به دلخواه خود سطح روابط را هرگاه که خواست کاهش یا افزایش دهد، بیان داشت: با توجه به برخوردی که انگلیس در روابط دوجانبه خود با ایران دارد باید با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت با این کشور برخورد کرد.
وی اضافه کرد: درخصوص افزایش ارتباط با انگلیس و بازگشایی سفارتخانه این کشور در تهران ما نباید درخواست کنیم افزایش سطح روابط را دهیم بلکه آنها باید این تقاضا را داشته باشند.
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: حال اگر انگلیس قصد اصلاح روابط خود با ایران را دارد، وزارت امور خارجه می تواند در این زمینه تصمیم گیری کند البته باید توجه داشت که حتما حداقل‌های افزایش روابط مثل ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان در لندن فراهم شده و به حقوق ایرانیان در این کشور توجه شود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیش از این مجلس مصوبه ای داشت که بر اساس آن هر زمان که دولت لازم بداند می تواند سطح روابط خود با انگلیس را افزایش دهد و این موضوع نیازی به تصمیم گیری مجلس ندارد.
خانه ملت

اخبار مرتبط

ارسال نظر