تاریخ : 7 آگوست 2016 - 9:03 - شناسه خبر : 15729 اخبار استان

یک مقام مسئول:

تحصیل بالغ بر ۱۱ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در یزد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد از تحصیل ۱۱ هزار و ۲۴۵ دانش‌‌آموز تبعه خارجی در مدارس استان یزد خبر داد.

محمدحسین رادمنش در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش و معاونان وی در تالار فرهنگیان یزد اظهار داشت: معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد علاوه بر مسئولیت آموزش ابتدایی، کار ساماندهی امور تحصیلی اتباع خارجی را نیز بر عهده دارد.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته ۱۱ هزار و ۲۴۵ دانش‌آموز تبعه خارجی در مدارس استان یزد تحصیل می‌کردند که اغلب این دانش‌آموزان در مدارس خاص خود که شامل ۲۸ مدرسه در سطح استان است، مشغول به تحصیل هستند.

رادمنش با اشاره به اینکه دوره پیش‌دبستانی برای نونهالان تبعه خارجی نداریم، تصریح کرد: البته استقبالی نیز برای شرکت در این دوره آموزشی از سوی آنها صورت نمی‌گیرد و بخش قابل توجهی از افت تحصیلی سال اول ابتدایی نیز به دلیل عدم شرکت نونهالان در دوره‌های آموزشی است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۵۰۸ دانش‌آموز تبعه خارجی در پایه اول تا ششم ابتدایی، هزار و ۷۳۹ دانش‌‌آموز در دوره متوسطه اول و ۹۹۸ دانش‌آموز نیز در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: از مجموع آمار دانش‌آموزان خارجی مدارس استان یزد، ۶ هزار و ۲۱۸ دانش‌آموز پسر و ۵ هزار و ۲۱۷ دانش‌آموز دختر هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش موظف شده حتی کودکان در سن تحصیلی که مدرک هویتی ندارند را نیز زیر پوشش قرار دهد، افزود: هزار و ۸۴۶ دانش‌آموز تبعه خارجی در استان یزد مدرک هویت ندارند.

رادمنش در مورد مسائل تربیتی که اغلب مردم و رسانه‌ها آن را تنها متوجه آموزش و پرورش می‌دانند نیز بیان کرد: استان یزد بعد از سیستان و بلوچستان بالاترین رشد زاد و ولد را داشته به نحوی که ۱۰۸ دانش‌آموز ابتدایی سال گذشته به ۱۱۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی پیش‌رو رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این افزایش جمعیت به دلیل مهاجرت‌های بی‌رویه است و در شرایطی که هیچ سامانه‌ای‌ برای کنترل مهاجرت‌ها نیست و بار آن به دوش آموزش و پرورش گذاشته شده است، همه از این نهاد انتظار معجزه دارند.

رادمنش تصریح کرد: استان ما به یک استان صنعتی تبدیل شده و به استان ما مهندس و پزشک و افراد تحصیلکرده مهاجرت نمی‌کنند بلکه استان ما سال‌هاست مقصد مهاجرت کارگران ساده و کم‌سواد و اقشار متوسط و ضعیف دیگر استان‌ها شده است.

ارسال نظر