تاریخ : 30 می 2015 - 18:32 - شناسه خبر : 1573 اخبار استان، گفت و گو

مدیر کل کتابخانه‌های استان یزد در گفت‌وگو با ايسنا؛

سهم بالاي مطالعه درسي در استان/گرايش يزدي‎‎ها به كتاب‏‎‏هاي شعر و داستان

استان يزد به لحاظ تعداد اعضاي كتابخانه ‏ها در كشور در جايگاه دهم قرار دارد ولي معتقد هستيم كه اين آمار مي‎‎تواند بهتر نيز شود و از طرفي مردم استان علاوه بر مطالعه درسي به سمت مطالعات غيردرسي نيز سوق داده شوند و به عبارتي كتابخانه‎‎هاي استان از حالت قرائت‌خانه خارج شود.

مدير كل كتابخانه‎هاي استان يزد با تاكيد بر سهم بالاي مطالعات درسي در استان، از تلاش براي ترويج مطالعات غير درسي در بين مردم اين استان خبر داد.

“رقيه دوست فاطمي‎‎ها” در حاشيه نخستین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان كه در کتابخانه مرکزی شهرستان میبد برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، در مورد فرهنگ مطالعه در استان تصريح كرد: ۲۱ سال متوالي كسب رتبه اولی استان يزد در قبولي کنکور سراسری بيانگر سهم بالاي مطالعه درسي در استان است و به عبارتي کتابخانه‌هاي استان بیشتر به بهانه مطالعه درسی پر مي‎‎شوند.

وي از تلاش نهاد كتابخانه‎‎ها براي ترويج مطالعه غيردرسي در بين مردم استان خبر داد و در اين باره از راهکارهای متعددی از جمله برنامه‌های مختلف فرهنگی در طول سال و نيز بهبود شرايط كتابخانه‎‎ها با استاندارسازي آنها خبر داد.

به گفته دوست فاطمي‎‎ها، استان يزد به لحاظ تعداد اعضاي كتابخانه ‏ها در كشور در جايگاه دهم قرار دارد ولي معتقد هستيم كه اين آمار مي‎‎تواند بهتر نيز شود و از طرفي مردم استان علاوه بر مطالعه درسي به سمت مطالعات غيردرسي نيز سوق داده شوند و به عبارتي كتابخانه‎‎هاي استان از حالت قرائت‌خانه خارج شود.

وي در پاسخ به اين سئوال كه بيشترين گرایش مردم استان یزد به چه نوع کتاب‎‎هايي است، عنوان كرد: البته در اين باره گروه سني افراد تاثيرگذار است ولي بیشتر مردم استان به کتاب‌های شعر و داستان راغب هستند.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اين كه ملتی که کتاب نخواند، باید تمام تاریخ را تجربه کند، متذكر شد: مطالعه بهترين راه برای این است که مردم مجبور به تجربه‎‎ی تاریخ نشوند و چقدر خوب است كه مردم در محل انسی به نام کتابخانه که برای این منظور ساخته شده، این کار را انجام دهند.

دوست فاطمی‌ها در مورد علت انتخاب ميبد براي ميزباني اولین جلسه شورای اداری نهاد کتابخانه‌های استان که با حضور اعضاي حوزه‌ي ستادی و رؤسای ۱۰ شهرستان برگزار شد، نيز اذعان كرد: وجود تنها کتابخانه‌ی مرکزی استان در شهرستان ميبد و آشنايي بيشتر با مسائل و مشكلات اين كتابخانه و همچنين بازديد از ساير كتابخانه‎‎هاي شهرستان از عمده اهداف اين انتخاب بود و امیدواریم که بتوانیم این برنامه را به صورت مستمر در ديگر شهرستان‌ها نيز دنبال كنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران – منطقه یزد

اخبار مرتبط

ارسال نظر