تاریخ : 7 آگوست 2016 - 12:15 - شناسه خبر : 15741 اخبار شهرستان، با نماینده مجلس

ساخت هشت نیروگاه اتمی توسط روس‌ها جزء مفاد برجام است/ ایران در همکاری هسته‌ای محدود به روسیه نیست

روسیه روابط راهبردی با ایران تعریف کرده است و بر اساس آن اهداف بلند مدت و کوتاه مدتی در زمینه ارتباط تهران و مسکو تعریف شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: برجام ایران را مجاز به همکاری صلح آمیز هسته ای با کشورهای توانا کرده که ساخت ۸ نیروگاه اتمی توسط روسیه نیز در این راستا است.
یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۱

ساخت هشت نیروگاه اتمی توسط روس‌ها جزء مفاد برجام است/ ایران در همکاری هسته‌ای محدود به روسیه نیست

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات اخیر پوتین در خصوص ساخت ۸ نیروگاه اتمی در ایران گفت: اعتقاد دارم باید با کشورهایی که در زمان سختی و شرایط سخت ایران را همراهی می کردند، همکاری داشته باشیم، البته با روسیه در زمینه ساخت نیروگاه های اتمی همکاری و تجربه داریم و دور از انتظار نبود که چنین همکاری مجدد شکل بگیرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر مواضع ایران و روسیه در مسائل منطقه به یکدیگر نزدیک است و این دوستی ها باعث می شود میزان روابط در ابعاد مختلف اقتصادی و هسته ای افزایش یابد.

این نماینده تاکید کرد: روسیه روابط راهبردی با ایران تعریف کرده است و بر اساس آن اهداف بلند مدت و کوتاه مدتی در زمینه ارتباط تهران و مسکو تعریف شده است.

دهقانی با اشاره به تاثیر برجام بر ارتباط ایران با کشورهای دیگر اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن برجام، فضا برای همکاری ایران با کشورهای عضو شورای امنیت و دیگر کشورها باز شد و ما می توانیم در زمینه فعالیت صلح آمیز هسته ای با کشورهای مطرح همکاری داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان ایران در زمینه همکاری هسته ای به روسیه محدود نیست تاکید کرد: در عقد قرارداد با روسیه باید تمام ابعاد و زوایای حقوقی و زمان بندی تحویل پروژه ها دیده شود این پیش بینی ها به معنای بدبینی نیست بلکه طبیعت عقد قرارداد و کارهای بزرگ همین است./

اخبار مرتبط

ارسال نظر