تاریخ : 8 آگوست 2016 - 10:37 - شناسه خبر : 15755 اخبار شهرستان

مهندس نقیبی زاده شهردار میبد:

تجربه و ارتباطات فرهنگی کلید توسعه شهری است

برای انتخاب شهر نمونه گردشگری از بین شهرهای ایران مثل اصفهان، شیراز،مشهد و یزد، شهرهای یزد و تبریز امتیازات لازم را به دست آوردند که در نهایت تبریز انتخاب شد و این انتخاب به حق بود چون این شهر قابلیت ها و ظرفیت های بیشتری دارد .

سیدعلی نقیبی زاده روز یکشنبه با حضور در دفتر ایرنا مرکز تبریز، اظهار کرد: آذربایجان شرقی و استان یزد با وجود فاصله جغرافیایی، نزدیکی های فرهنگی و مذهبی باهم دارند و امکان مبادلات فرهنگی و گردشگر بین تبریز و میبد وجود دارد.
وی با تقدیر از میزبانی شهرداری تبریز گفت: آشنا شدن با کلانشهر تبریز، اقلیم، فرهنگ غنی این شهر و کسب تجربه با بازدید از طرح های شهری شهرداری تبریز از جمله اهداف سفر و دیدار با شهردار تبریز است.
وی افزود: تبادل تجربه و ارتباطات فرهنگی کلید توسعه شهری است و باید این تبادلات بین تمام شهرها وجود داشته باشد چون نقش اساسی در حیات و توسعه شهری وابسته به این موضوع است.
رئیس شورای شهر میبد هم در این دیدار گفت: تبریز شهر زیبایی است و نظافت و آرامش این شهر مثال زدنی است .
آتشی اظهارکرد: آثار تاریخی این شهر به عنوان برندهای گردشگری کشور زبانزد است و طرح های شهری بسیار خوبی در این شهر در دست اجراست .
وی افزود : این طرح های عمرانی در شهر تبریز نشان از مدیریت بسیار قوی ، همدلی مسئولان و همراهی مردم دارد .
آتشی همچنین با اشاره به ویژگی های تاریخی و گردشگری شهر میبد گفت : این شهر هفت هزار ساله قدیمی ترین بنای خشتی جهان به نام ‘قلعه نارین’ را در دامن دارد .
شهر ۸۰ هزار نفری میبد در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد مرکز استانی به همین نام قرار دارد.
کلان شهر دو میلیون نفری تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر