تاریخ : 8 آگوست 2016 - 12:51 - شناسه خبر : 15765 اخبار شهرستان

پیام آیت الله اعرافی به مناسبت روز خبرنگار/رسانه‌های انقلابی صادقانه و آرمانگرایانه نظام سلطه اطلاع‌رسانی را فرو ریزند

رسانه های فرهنگی و علمی به ویژه حوزوی باید در مبانی فلسفی، فقهی و اخلاق رسانه اسلامی استوار گردند و شکل گیرند و نمونه ای اعلی از سبک نوین پیام رسانی و آگاهی بخشی و نقادی منصفانه و حق جویانه را بنیان نهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه به مناسبت روزخبرنگار به شرح ذیل است:

با سلام و تحیت، یاد خبرنگار شهید صارمی و خبرنگاران شهید در دفاع مقدس و جبهه مقاومت در ایران و سراسر جهان را گرامی می دارم و به روان پاک آنان درود می فرستم.
روز خبرنگار را به یکایک خبرنگاران ارجمند آن خبرگزاری فخیم و فاخر و همه خبرنگاران و اصحاب و ارباب رسانه در حوزه‌های علمیه و در رسانه‌های علمی و فرهنگی و دینی در ایران و جهان، تبریک می گویم، خدمات و مجاهدت های  خبرنگاران و نقش آفرینان آن رسانه حوزوی  و سایر رسانه های اسلامی و انقلابی را می ستایم و توفیقات فزاینده آنان را از خداوند مسئلت می نمایم.

در روزگاری که غول های رسانه ای نظام سلطه چونان اختاپوس هولناک بر شبکه های اطلاع رسانی و جریان اطلاعات جهانی سایه افکنده اند، رسالت رسانه های اسلامی و انقلابی آن است که آرمانگرایانه، اخلاق مدارانه و صداقت مأبانه نظام سلطه اطلاع رسانی را فرو ریزند و الگویی نوین از امانتداری، صداقت و مقاومت را پایه ریزی نمایند.
رسانه های فرهنگی و علمی  به ویژه حوزوی  باید در مبانی فلسفی، فقهی و اخلاق رسانه اسلامی استوار گردند و شکل گیرند و نمونه ای اعلی از سبک نوین پیام رسانی و آگاهی بخشی و نقادی منصفانه و حق جویانه را بنیان نهند.

ازخبرگزاری های حوزه ای و دینی انتظار می رود با نهایت تعهد و صداقت حلقه واسط میان شخصیت ها، نهادها و بدنه جوان حوزه های علمیه باشند و دانش، معرفت دینی و حوزه ای را در ایران و جهان بگسترانند و به رشد و تعالی علمی و معنوی حوزه ها و جامعه اسلامی و تولید روز افزون علمی، نظریه پردازی و آزاد اندیشی یاری رسانند و به منظومه سازی حلقه ها، جریان های علمی و معرفتی بپردازند و از این رهگذر راهی به سوی  ارتقا تحول و تعالی حوزه ها و معرفت دینی بگشایند؛ این همه باید در خدمت بیدار گری و تمدن سازی اسلامی قرار گیرد.

بار دیگر به همه عزیزان و پیام آوران آگاهی و بصیرت و اهالی رسانه تبریک می گویم و سرافرازی و کامیابی آنان را از خداوند بزرگ درخواست می نمایم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

اخبار مرتبط

ارسال نظر