تاریخ : 16 آگوست 2016 - 18:42 - شناسه خبر : 15941 اخبار استان

سير صعودي طلاق در اردكان نگران‌كننده است/ اعتیاد اصلی‌ترین عامل طلاق در اردکان است

رئیس بهزیستی شهرستان اردکان با ابراز نگرانی از آمار بالای طلاق، اصلی‌ترین عامل طلاق در اردکان را اعتیاد زوجین اعلام کرد.

“امیرولی عضدزاده” در حاشیه اولین جلسه کمیته آسیب‌های اجتماعی شورای سلامت این شهرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، ضمن اشاره به آمار هفت درصدی ثبت طلاق در سه ماهه نخست سال جاري در شهرستان اردکان، اعتیاد را اصلی‌ترین عامل طلاق در این شهرستان ذكر کرد.

این مقام مسئول اظهار كرد: خیانت زناشویی و دخالت اطرافیان در این لیست به ترتیب از دیگر عوامل طلاق در این شهرستان به شمار می‌روند.

وی با عنوان این كه امروزه با گسترش جوامع، طلاق تهدیدی جدی علیه بنیان خانواده به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: آمار طلاق در شهرستان اردکان نیز با وجود پیشینه‌ي خانواده‌دوستی و اعتقادات مذهبی مستحکم و ناچیز بودن آمار طلاق در سال‌های نه چندان دور، چند سالی است که روند افزايشي پيدا كرده و سیر صعودی نگران‌کننده‌ای دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان اردکان با تاکید بر آگاه‌سازی و ایجاد کمپین‌های پیشگیری از طلاق، افزود: با همگرایی و هماهنگی بیشتر ادارات و سازمان‌های مرتبط در این زمینه می‌توان در راستای کاهش طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی گامی ارزشمند برداشت.

گفتنی است؛ در این نشست راهکارهای بومی و عملی در زمینه مدیریت طلاق توسط کارشناسان ارائه و بر آگاه سازی و ایجاد کمپین پیشگیری از طلاق تاکید شد.

آگاه سازی شهروندان از علل زمینه‌ساز طلاق و راه‌های پیشگیری از آن از طریق نصب بنر، پیامک‌های آموزشی، درج مقالات در نشریات محلی و سایت‌ها، اجباری کردن آموزش‌های پیش از ازدواج، گسترش کلاس‌هاي آموزش مهارت‌هاي‌ زندگی و فرزند‌پروری و همچنين ایجاد خانه‌های فرهنگ با هدف کاهش میزان طلاق، از مصوبات اين نشست بود.

 

ارسال نظر