تاریخ : 19 آگوست 2016 - 18:01 - شناسه خبر : 16057 ایران و جهان

تاریخ سازی دختر 18 ساله ایران

“کیمیا علیزاده” اولین مدال‌آور بانوان ایران شد

فرارو- «کیمیا علیزاده» تکواندوکار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم بانوان ایران صبح جمعه در رقابت های تکواندو بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوان نخستین زن تاریخ ورزش ایران مدال المپیک را تصاحب کرد.  به گزارش فرارو، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان توانست با غلبه بر نیکیتا گلاسنوویک رقیبی از سوئد و نفر چهار […]

فرارو- «کیمیا علیزاده» تکواندوکار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم بانوان ایران صبح جمعه در رقابت های تکواندو بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوان نخستین زن تاریخ ورزش ایران مدال المپیک را تصاحب کرد.
 به گزارش فرارو، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان توانست با غلبه بر نیکیتا گلاسنوویک رقیبی از سوئد و نفر چهار رنکینگ به مدال برنز برسد و اولین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را رقم بزند. این دیدار با نتیجه پنج بر صفر به نفع نماینده ایران به پایان رسید.
کیمیا علیزاده تکواندو کار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم و تنها نماینده ورزشی ایران در سیزدهمین روز بازی های المپیک ۲۰۱۶ روز پنجشنبه ساعت ۹:۰۰ به وقت ریودوژانیرو در مرحله مقدماتی در مصاف با «انا زانینویچ» از کرواسی، با نتیجه هفت بر شش برنده شد و گام به مرحله دوم رقابت ها گذاشت.
دارنده مدال طلایی المپیک نوجوانان و برنز قهرمانی جهان و طلای گرند پری در دومین دیدارخود در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف با «اوا کالوا گومز» از اسپانیا رفت و با نتیجه ۸ بر ۷ شکست خورد.
«گومز» البته تا مرحله فینال پیش رفت و در نتیجه «علیزاده» در نخستین ساعات روز جمعه به وقت تهران به جدول شانس مجدد برای کسب نشان برنز بازگشت.
نماینده ایران در جدول شانس مجدد مقابل نماینده تایلند قرار گرفت و در پایان سه راند حساس، با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به پیروزی رسید تا در مرحله رده بندی مقابل «نیکیتا گلاسنوویک» دارنده مدال برنز اروپا از سوئد رفت.
در این دیدار علیزاده با هوگو و کلاه آبی به مصاف رقیب رفت؛ در راند اول هیچ یک از تکواندکاران به امتیاز نرسیدند. در راند دوم علیزاده اولین امتیاز را از آن خود کرد و در ادامه نیز امتیاز دوم را به خود اختصاص داد و راند دوم دو بر صفر به نفع ایران پایان یافت. راند سوم نیز با امتیاز گیری علیزاده ادامه پیدا کرد و نماینده ایران پنج بر صفر پیش افتاد و این راند با همین نتیجه به پایان رسید تا کیمیای ۱۸ ساله به اولین مدال تاریخ زنان ایران در المپیک برسد.
 پیش از این کاروان ورزشی ایران از سوی «کیانوش رستمی» و «سهراب مردای» در وزنه برداری به دو مدال طلا و از سوی «سعید عبدولی» و «قاسم رضایی» در کشتی فرنگی به ۲برنز رسیده بود.
کاروان ایران با ۶۴ ورزشکار در ۱۴ رشته ورزشی کشتی (آزاد و فرنگی)، وزنه برداری، جودو، تیراندازی (تفنگ و کمان)، والیبال، تکواندو، بوکس، دوومیدانی، شمشیر بازی، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری و شنا در این دوره از رقابت ها حضور دارد.

ارسال نظر