تاریخ : 20 آگوست 2016 - 7:53 - شناسه خبر : 16060 ایران و جهان

یزدانی سومین طلای ایران در المپیک ریو را به گردن آویخت(+جدول)

سومین مدال طلای کاروان ایران در حالی به دست آمد که پس از دو طلای وزنه برداری رتبه ایران در جدول رده بندی بد و بدتر شده بود و قبل از این کشتی به ۳۴ المپیک هم رسیده. با این همه حسن یزدانی با کسب مدال طلا ایران را ده پله بالا کشید و در رتبه ۲۵ قرار داد.

حسن یزدانی کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم ایران قهرمان المپیک شد. در فینال مسابقات کشتی آزاد المپیک وزن ۷۴ کیلوگرم حسن یزدانی و انور گودیوف مقابل یکدیگر قرار گرفتند که کشتی ۶-۶ به پایان رسید اما یزدانی به خاطر کسب امتیاز آخر برنده و قهرمان شد.

یزدانی سومین طلای ایران را به گردن آویخت(+جدول)
به گزارش عصرایران ، حسن یزدانی در حالی در وزن دوم کشتی آزاد المپیک به قهرمانی رسید که پیش ازاین گفته می شد به خاطر حضور جردن باروز در این وزن شانسی برای کسب مدال طلا ندارد اما کشتی گیر آمریکایی حذف شد و یزدانی هم کشتی گیر روس را شکست داد.
حسن یزدانی برای ایستادن بر رتبه اول وزن ۴ کشتی را با پیروزی پشت سر گذاشت که در ۳ کشتی اول هیچ امتیازی به حریفان نداد. او حریف اول خود را با ضربه فنی شکست داد ، حریف دوم را ۷-۰ برد و حریف سوم را هم با ضربه فنی شکست داد.
یزدانی سومین طلای ایران در المپیک ریو را به گردن آویخت(+جدول)
شادی مردم جویبار در میدان کشتی
در کشتی چهارم اما یزدانی کار بسیار سختی داشت. او باید با گودیوفی کشتی می گرفت که مقتدرانه باروز را شکست داده بود. یزدانی در ابتدای کشتی هوشیاری لازم برای شکست حریف را نداشت و با ۳ خاک در مقاطع مختلف ۶ امتیاز عقب افتاد. او که ۶ امتیاز ار حریف خود عقب بود با زیرگیری های بی نقص در وقت دوم ، انور گودیوف قدرتمند را زمین گیر کرد و با نتیجه ۶-۶ مسابقه را برد و طلای المپیک را به شایستگی گرفت.
حریف یزدانی که در ابتدای مسابقه مصدوم شده بود بارها کشتی را قطع کرد که این مسئله با اعتراض شدید کادر فنی توام شد اما با وجود همه مشکلات ، گودیف در تشک باقی ماند  و در حالیکه فکر می کرد قهرمان می شود ، مغلوب یزدانی شد که در ثانیه های آخر او را خاک کرد و با فریادی قهرمانی اش را به همه اعلام کرد .
یزدانی سومین طلای ایران در المپیک ریو را به گردن آویخت(+جدول)
شادی یزدانی در آغوش مردم

سومین مدال طلای کاروان در حالی به دست آمد که پس از دو طلای وزنه برداری رتبه ایران در جدول رده بندی بد و بدتر شده بود و قبل از این کشتی به ۳۴ المپیک هم رسیده. با این همه حسن یزدانی با کسب مدال طلا ایران را ده پله بالا کشید و در رتبه ۲۵ قرار داد.

یزدانی سومین طلای ایران در المپیک ریو را به گردن آویخت(+جدول)

اخبار مرتبط

ارسال نظر